tørketrommel...?

• Trådstarter Trådstarter ¤Sunshine¤
  • Opprettet Opprettet
¤

¤Sunshine¤

Guest
  dere som har tørketrommel...bruker dere den mye? 

kan man plassere den oppå vaskemaskinen?  og sikre det på noe måte..?

er over 30 år, og har aldri hatt tørketrommel..men lurer på om jeg skal unne meg den luksusen ..    er klærene helt tørre når de er tromlet?

Jeg bruker tørketrommelen til håndklær, sengetøy og undertøy :) resten henger jeg opp.. (kunne sikkert tromla mer, men jeg er redd for at ting krymper). Mange har trommelen oppå vaskemaskin, har ikke hørt om noen problemer med det.. Go for it :)

Her har vi alltid hatt det. Himla greit. Bruker det kun på 60 (og 90)graders tøy da. Dvs håndklær, kluter, undertøy, dynetrekk, laken etc. Jeg bruker som regel å sette den på 90 minutter, og da er alt helt tørt ja. Og myyyykt :) Vi har vaskemaskin og tørketrommel ved siden av hverandre nå. Men på forrige stedet vi bodde var det oppå hverandre.
Går helt fint og trengte ikke sikres :) Sparer masse plass med å gjøre det sånn. 

FlaksiMummy skrev:
Jeg bruker tørketrommelen til håndklær, sengetøy og undertøy :) resten henger jeg opp.. (kunne sikkert tromla mer, men jeg er redd for at ting krymper). Mange har trommelen oppå vaskemaskin, har ikke hørt om noen problemer med det.. Go for it :)

Samme her. Vi har vår oppå vaskemaskinen. Aldri vært noe problem. Tørketrommelen vår stopper når håndklærne og slikt er tørre :)

Jepp, og den brukast på nesten ALT av kle, fantastisk!!
No når me har fått oss det, hadde me aldri klart oss uten.

Det går an å få kjøpt ei slik "plate" og ha mellom vaskemaskin og tørketrommel, med ei "skuff" som kan dras ut slik at du kan ha baljen med kle på, det e heilt genialt, og ikkje særlig dyrt. Trur me kjøpte den på expert (?)

aldri hatt jeg heller, men skal visst få en ny av min farmor (en "bryllupsgave" selv om vi ikke har giftet oss, sitat min farmor:-p)
Hun sa at den burde brukes med forsiktighet pga. strømregning:-p Men jeg kan tenke meg at håndklær og sengetøy er greit å tørke der iallefall! (og bløte sko, pluss dyner ol hvis man må vaske det..)

Jeg tromler så og si alt (bortsett fra ull og tøy som ikke tåler trommel selvfølgelig), og jeg syns ikke klærne krymper noe særlig. Tøyer blir alltid deilig mykt og helt tørt. Velger selv hvor lenge man skal tromle, alt ettersom hvor mye jeg har i trommelen. Er det ikke tørt når den stopper bare setter jeg den på litt til. Har hatt tørketrommelen oppå vaskemaskin i mange år, aldri vært noe problem. Står ved siden av hverandre nå, men det er kun fordi det passer best her vi bor nå.

V har tørketrommel, og har ikke kunnet tenkt meg et liv uten mer <3 Tørker undertøy, håndklær og sengetøy, samt ting som inneholder dun (bare legger inn tre tennisballer så dunet sirkulerer). Ellers hadde vi tørketrommelen oppå vaskemaskinen vår der vi bodde sist, og da hadde vi noen gummeknotter i mellom de to maskinene, som visstnok skulle sikre den fra å gli og sånn:) 4 stk i hvert hjørne, men det finnes sikkert andre ting også:)

Vi har trommelen oppå vaskemaskinen. klærne blir helt tørre, men jeg har de i en kurv til de har fått romtemp før jeg har det i skapene.

Bruker tørketrommelen mye! All 60-graders vask (håndklær, sengetøy, undertøy etc) går i trommelen, samt dyner og puter. Alt blir utrolig mykt og deilig!
I leiligheten vi bodde i før hadde vi tørketrommelen stående oppå vaskemaskinen, og det fungerte helt greit! Da fikk tørketrommelen fire små "bein" den sto på, som fulgte med...

høres bra ut!    var så usikker på om det var trygt å sette de oppå hverandre.  mtp når trommelen går, og den beveger seg utfor kanten og deiser i gulvet..  på barna eks =()

skal høre med slike gummeknotter.

takk for svar alle sammen.  hadde vært supert å alltid ha et stativ stående, mtp fukt ol i huset.

FlaksiMummy skrev:

Signerer her. Bruker tørketrommelen til det samme så. Blir så godt og mykt da

Selv har vi tørketrommelen oppå vaskemaskinen da :)

her brukes den til så og si alt. til og med ull. har den oppå vaskemaskina og den er sensorstyrt så stopper når klærne er tørre.

er du redd for strømregninga så kjøp en med varmepumpeteknologi. litt dyrere i innkjøp men bruker 40 % mindre strøm.

tromler alt utenom ull.. Er nok fuktighet her fra før.. (blokk drit)

Ønsker meg virkelig tørketrommel jeg og, håndklær og sengetøy blir så mykt og godt. Føles sikkert litt bedre på myk barnehud enn de "flatbrød" håndklærne vi til tider har nå

vi har og bruker den til "storvask" når ting har hopet seg opp eller har store vaskeprosjekter :) daglige vasken henger jeg som regel opp

Bruker den ikke så mye men har man mye vask er det deilig å kunne ta en del i den og ja det er helt tørt etterpå :)

FlaksiMummy skrev:

Samme her. Hadde blitt gal om jeg skulle hengt opp hver minste lille sokk... Hadde vært klær til tørk i alle krinker og kroker her. Tørketrommelen er gull verd her i hus!! Klærne er tørre, mjuke og varme etter en runde der

Her tørkes så godt som alt i trommelen. Tøyet blir tørt og mykt, det eneste jeg savner er at den fjerner mye av lukten fra tøymykneren - jeg elsker lukten av klær som er tørket i sola!

Aleksing skrev:
Ønsker meg virkelig tørketrommel jeg og, håndklær og sengetøy blir så mykt og godt. Føles sikkert litt bedre på myk barnehud enn de "flatbrød" håndklærne vi til tider har nå

Stryk hånddukene og klutene til babyen:) Da blir dem myke og gode.

Back
Topp