Tøffe tider for lille

Så godt å høre at de endelig er friske! Men kjedelig når vi foreldre blir slått ut også [emoji852]️ Håper julen gikk greit for dere? Og at dere er på bedringens vei? Lillemor fikk penicillin lille julaften, og julaften morgen var munnen full av blemmer. Vi hadde hatt besøk av en med hånd/fot/mukksykdom så gjett hvem som ble smittet. Men det gikk nå greit det og. Det som er kjipt nå, er at hun sliter med sopp etter penicillinkur så vi må få ordnet Mycostatin til henne. Så moro at det løsner :D Ingenting er bedre en det. Veldig glad for å høre dette.

Jula ble strevsom. Samboer og jeg satt der på nyttårsaften og lurte på hvor den koselige familieferien ble av...ingen ting ble som planlagt. Men det virker som ungene ikke har lidd noen nød for storebror hadde vært trist første dagen i barnehagen etter ferien (det var heldigvis kun en dag og nå er barnehagen helt topp igjen). Takk og lov for besteforeldre når begge er sengeliggende med influensa. Huff hørtes ut som deres jul heller ikke gikk helt etter planen. Håper virkelig at 2018 blir et bedre år for dere ;)
 
Jula ble strevsom. Samboer og jeg satt der på nyttårsaften og lurte på hvor den koselige familieferien ble av...ingen ting ble som planlagt. Men det virker som ungene ikke har lidd noen nød for storebror hadde vært trist første dagen i barnehagen etter ferien (det var heldigvis kun en dag og nå er barnehagen helt topp igjen). Takk og lov for besteforeldre når begge er sengeliggende med influensa. Huff hørtes ut som deres jul heller ikke gikk helt etter planen. Håper virkelig at 2018 blir et bedre år for dere ;)

Jula er somregel litt strevsom. Spesielt med sykdom da. Godt at ungene har kosa seg [emoji3] De gjør gjerne det, de er nok mer tilpasningsdyktige enn oss voksne i allefall. Godt at det gikk greit med barnehage, her skal hun ha første dag imorgen etter sykdom. Håper det går bra [emoji14] Lenge siden nå. Jula ble ikke helt etter planen men vi har nå kosa oss allikevel [emoji4] Tatt det med ro og fulgt formen til lillemor [emoji4] Ja 2018 må være året [emoji23]
 
Hvordan går det med dere?
Tenker på dere [emoji813]red
Hei!

Herremin, det er alt for lenge siden jeg har vært her inne. Det har stått på så mye også med egen helse så jeg har verken hatt overskudd eller tid.

Det går forholdsvis bra med oss vil jeg si. Vi holder oss fast, og tar det som kommer [emoji4] Nå er det jeg som mor som har vært mye inn og ut av sykehus og det er klart at det påvirker jo situasjonen men lillemor håndterer det godt.

Det har skjedd noe på nettene, endelig [emoji171] Og det er virkelig godt for oss begge. Det er ikke mye vi gjør utenom rutiner, og det ser ut til å fungere godt. Strengere skjerming gir et godt resultat [emoji4] Det er enda utfordringer i barnehagen, så barnehagen har skrevet til PPT og helsesøster har skrevet til småbarnsteam i BUP. Utover dette er refluks fortsatt en større utfordring, og hun har kastet opp og gulpet endel over en periode igjen. Nå har vi kommet oss inn på barneavdeling til videre utredning der og skal først og fremst ha en PH måling for å se om syrenøytraliserende er optimalt eller ei. Det antas at problemet kan være vedvarende som følge av hennes CP, og at muskelen rett og slett er påvirket av dette. Det positive er at legene tror hennes astma og øreproblematikk skyldes refluks! Og hvis denne behandles riktig, vil hun antagelig kunne slutte på astmamedisiner. Hun vil antagelig nå også få et dren i øret, for å bli bedre der også. Behandles refluksen vil det ikke komme like mye væske til. Alternativet er at det er lungene som er utfordringen, og at hun da pga dette får en refluks. De sier det er vanskelig å skille uten skikkelig utredning fordi astma og lunger provoserer refluks, og refluks provoserer astma og lunger. Men vi ser lys i tunnellen [emoji171]

Det har vært influensa og omgangssyken siden sist, så vi har vært nede på 10,5 kilo men nå er hun tilbake over 11kg igjen og har strekt seg helt utrolig! Hun ligger nå gjevnt med terminfødte i høyde, noe som er helt fantastisk.

Angående hennes CP så klarer hun seg enda godt [emoji4] Vi ser en økende stivhet ved løping, og det er noe vanskelig å mestre for henne. Ellers går hun i trapper så lenge hun bruker den gode foten først, og finner sine løsninger ut ifra hvordan kroppen fungerer. Vi er blitt enige med fysio om at vi ikke skal korrigere så mye motorisk fremover og heller fokusere på det psykiske hos henne da hun er så aktiv at hun allikevel utvikler andre måter å løse bevegelse på. Det er vel veldig løst snakket om at hvis hun skulle trenge skinner så blir ikke det før nærmere skolealder uansett. Så vi følger kontroller og lar henne styre litt som hun vil selv [emoji4]

Hvordan går det med dere? Jeg har jo falt helt ut etter å ha vært ute så lenge. Jeg håper det går bra og at dere har hatt en fin påske! [emoji171]
 
Fine, tøffe, aktive lille jenta!
Har fulgt litt med her selv om jeg ikke har kommentert... er så godt å se at man finner ut av problemene hennes, så det går fremover :)
Dere er helt råe, begge to!
 
Back
Topp