Tåteflasker o.l

Raskatte

Elsker forumet
Hei!
Som førstegangsfødende har jeg mange dumme spørsmål, og tenkte litt på tåteflasker,smokker o.l.  Hvor kjøper dere dette? Er det "tryggest" med de på apoteket, eller kan man kjøpe de hvor som helst? Er det også noe man bør tenke på når man kjøper dette? Eventuelt hva?
Setter pris på svar:-) Hilsen fersking!

jeg vil anbefale og bruke anti kolikk flasker (avent,mam osv) avent sine flasker er helt like om du kjøper de i butikk eller på apotek, apoteket er dyrere..

Jeg kjøpte inn nan, og flasker til min første i tilfelle noe skulle skje og det angrer jeg ikke på.. men mange får jo ammingen til så det vi gjorde var å kjøpe 2 pk ferdig blandet nan. i tilfelle det skulle være søndag, og da bodde vi laangt oppe på landet og nærmeste bensinstasjon som solgte nan var 20-30 min unna..

men vet mange ikke gjør det.

mi snuppe likte kun silikon smokker. latexene spyttet hun ut, og fikk hun det etter at hun fikk tenner beit hun de i stykker.. ikke kjøp inn for mye før du vet om ungen vil ha det eller ikke. vet min niese likte kun latex mam fra apoteket.. tror det var litt ann form på de. vet min svigerinne prøvde alle andre sutter og, også mam sine fra butikk..

Alle barn er forskjellige, og de flaskene som passer best til noen, er ikke bra for andre...
Jeg hadde både avent og mam sine flasker, men snuppa fikk masse luft i magen når vi vrukte de. I et lite desperat forsøk prøvde jeg ut de vanlige flaskene som selges i matbutikk og de var de eneste som funket her! [:D]
Anbefaler å ikke kjøpe inn mange av en sort - men heller prøve seg frem når behovet kommer.

Ellers er det alltid greit å ha Nan eller lignende i hus - i tillfelle ammingen ikke går helt etter planen. [;)]

Vi har 4 forskjellige smokker, tenker å prøve de først, 2 stykk med navnet på...hihi[:D]
Ellers har vi arvet avent tåteflasker fra min søster, fått litt forskjellig...men det er vel bare å koke flaskene eller? Vi vet ikke helt om vi skal bruke de, er jo litt gøyt å kjøpe inn selv når det nermer seg[:D]

Oliver fikk nesten aldri flaske, kun når jeg var borte på kvelden og ikke rakk å amme han, så jeg har ikke så mye erfaring, men vi brukte avent sine og de fungerte greit på han ihvertfall!

Hadde Avent og Mam sine anti-kolikk flasker sist. Var mest fornøyd med Mam sine og har derfor kjøpt 2 stk til lille i magen *just in case*. Er jo ikke sikkert det er den flasken som funker best på henne, derfor holder det å ha 2 stk til vi ser hva hun foretrekker[:)] De er med silikontutt og er beregnet fra nyfødt med 1 hull[;)]

Brukte avent tåteflasker til gutta som de fikk vann i.
Har ikke fått MME, så har ingen erfaring med det.

Du vil jo se om ammingen går greit før du drar fra sykehuset, så hadde nok ikke handlet inn MME.

Hadde ikke kjøpt inn hverken smokk eller tåteflaske til eldstemann kom, og hadde heller ikke behov for det.

Lykke til[;)]

ORIGINAL: Venter_på_3de_spire

Du vil jo se om ammingen går greit før du drar fra sykehuset, så hadde nok ikke handlet inn MME.

Hadde ikke kjøpt inn hverken smokk eller tåteflaske til eldstemann kom, og hadde heller ikke behov for det.

Lykke til[;)]

ammingen min gikk greit på sykehuset men så skjedde det en del som gjorde at hun ikke fikk det til selv om jeg holdt henne riktig og hun sugde riktig men hun fikk ikke ut melk. derfor vet jeg av erfaring at det er lurt å ha men som ei klok ei sier lenger oppe, alle unger er forskjellige

ORIGINAL: Tinha

ORIGINAL: Venter_på_3de_spire

Lykke til[;)]

ammingen min gikk greit på sykehuset men så skjedde det en del som gjorde at hun ikke fikk det til selv om jeg holdt henne riktig og hun sugde riktig men hun fikk ikke ut melk. derfor vet jeg av erfaring at det er lurt å ha men som ei klok ei sier lenger oppe, alle unger er forskjellige

Ja, det er stor forskjell fra barn til barn.
Er ikke enkelt å vite på forhånd hva man kommer til å trenge[;)]

er skummelt derfor smart å ikke kjøpe inn for mye.. mestepartens selger de jo på vanlige butikker[:D] heldigvis[:D][:D]

jeg brukte kun Avent. Hadde avent pumpe også.. så passet alle flaskene rett på pumpa som igrunnen var greit. Fornøyd med de flaskene[:)]

alltid greit å ha flaske liggende selv om en ammer ja! :) er veldig fornøyd med avent sine flasker. du må gjerne på en stor matbutikk skal du ha alle størrelsene du trenger på tåtene. likte ikke Mam sine. følte uansett ka eg gjorde så endte det med at de lekte i bånn. lillegutt ville gutt drikke collett sin morsmelkerstatning, likte ikke nan. funker fint de smokkene på matbutikk men apoteket har smokker som ikke er så store ;) nuk sine smokker var eg veldig fornøyd med fordi de har en liten bøyning på som gjør at smokken ikke detter så lett ut av munnen;) de får du kjøpt på babybutikker og ofte lekebutikker :) 

ORIGINAL: Xena87

alltid greit å ha flaske liggende selv om en ammer ja! :) er veldig fornøyd med avent sine flasker. du må gjerne på en stor matbutikk skal du ha alle størrelsene du trenger på tåtene. likte ikke Mam sine. følte uansett ka eg gjorde så endte det med at de lekte i bånn. lillegutt ville gutt drikke collett sin morsmelkerstatning, likte ikke nan. funker fint de smokkene på matbutikk men apoteket har smokker som ikke er så store ;) nuk sine smokker var eg veldig fornøyd med fordi de har en liten bøyning på som gjør at smokken ikke detter så lett ut av munnen;) de får du kjøpt på babybutikker og ofte lekebutikker :) 

hehe ¨måtte le litt der jeg.. snups ville ikke ha avent sine etter ei uke, men mam sine, og sleit og med det samme.. er bare viktig å få alt riktig og det kan trengs øvelse tror jeg.. men fikk det til etter ei stund[:D]

Har sett at Rema 1000 har en del Avent og er mye rimeligere på det enn apoteket, så ville sjekket på en dagligvare butikk først. :)

hmm det vet jeg ikke ... men tror ikke apoteket sine nødvendigvis er noe bedre... jeg selv skal amme begge to så flasker blir det ikke kjøpt[:)][:)][:)]

ORIGINAL: marie90

hmm det vet jeg ikke ... men tror ikke apoteket sine nødvendigvis er noe bedre... jeg selv skal amme begge to så flasker blir det ikke kjøpt[:)][:)][:)]

ikke for å kverrulere, men jeg skulle å amme, men gikk ikke... mange har heller ikke næring i melka si, eller at melkeproduksjonen blir ordentlig satt i gang, og flasker er ganske greit å ha og gi vann på.. eller så kan man pumpe seg og far være med på måltidet, tror dette er sånn bedre føre var tråd[:)]

Jeg kjøpte nan og hadde i hus før fødselen jeg. Tilfelle det skulle skje noe! Jada, hønemor som jeg er [8D][8D]Jeg ble liksom roligere av å ha det i hus liksom[:)] selv om jeg ammet!

Jeg kjøpte avent flasker men er absolutt ikke fornøyd med de da de har en tendens til¨å lekke ganske mye.......spesielt når er brukt litt....den avent tutekoppen er helt forferdelig. Non spill liksom....her renner det ut som bare det. Men siden jeg hadde en del av de så holdt jeg meg bare til de....vet ikke helt hvorfor. Men snuppa tok den flasken uten problem så kanskje derfor...

Jeg kjøpte inn nan til ha i huset. Men det skyldtes at jeg fikk sår på brystvortene pga at jeg ammet litt feil i begynnelsen og måtte gi litt erstatning inn i mellom for å avlaste meg selv litt...funket veldig bra det.

Kjøpte ikke smokk når vi fikk henne fordi det kom et par i de gratis gavepakkene man får så ikke kjøp med det første. Prøv de først. Vesla mi likte aldri smokk, men vi prøvde ikke noe særlig helller.Ganske herlig for nå har vi ei jente som ikke bruker smokk og da trenger vi ikke å avvene henne med det heller[:D]

på tutekoppene har du satt inn den gummitingen rikrig vei under ellers RENNER det noe grusomt.. fikk jeg erfare selv et par ganger.. har aldri vært borti at avent flasker lekker før. ja godt man sier i fra så man kan være ops[:D][:D]

Jeg kjøpte mange ulike typer flasker, men tydeligvis var ingen av de bra nok for lille Filip, for han var aldri noe fan av flaske. De gangene han måtte få flaske kjempet han godt imot. Men av favorittene var vel egentlig mam flasker som selges på dagligvarebutikkene, for de kunne man skru av bunnen, slik at de var lettere å vaske, samt at vi fikk faktisk inn en hel klump med frossen morsmelk som vi tinet rett i flasken. Sutt hadde vi vel også et dusin av, og de var heller ikke god nok. Filip hadde vel en suttekarriere på en uke når han var rundt 3,5 mnd, og det ble bom stopp da når tennene kom.
Har faktisk vurdert sterkt å ikke venne denne karen heller på sutt, for det var veeeeldig så behagelig å slipp å drive å gi han sutten hver gang den ble mistet ut av munnen. Dessuten sies det at barn som ikke bruker sutt om natten sover bedre, og det tror jeg jammen stemmer også. I tillegg har Filip aldri vært plaget med sovn når han f.eks har vært tett i nesen, for da puster han bare med munnen. Og det kan man jo strengt talt ikke når man bruker sutte[;)]

Back
Topp