Tåkelur sin dagbok

Tåkelur

Elsker forumet
Desemberskatter 2016
Jeg hadde ikke tenkt at jeg ville lage meg noen dagbok, ville egentlig ikke bli her inne for lenge. Nå innser jeg at jeg burde laget en fra vi startet opp med første forsøket vårt. Da kunne jeg i det minste hatt bedre oversikt over den heisaturen dette babyprosjektet er. Nå oppretter jeg dagboken og håper i grunnen fortsatt at den ikke skal bli for lang.

Litt om vår prosess så langt. Både mannen og jeg er 34. Sluttet på p-pillen april 2012. Aldri fått positiv test på gamlemåten og vi ble henvist til utredning etter drøye ett år med prøving. Viste seg at mine prøver var fine, men mannen har nedsatt kvalitet på svømmerene sine. Vi startet opp med vårt første forsøk ved Riksen som ble ICSI 08.11.14. Fikk da positiv test og følte oss utrolig heldige! Gleden var ikke langvarig da jeg fikk store smerter og blødning da jeg var 7+4. Det ble en SA.
Klarte komme oss over første skuffelsen og var tross alt glad for at kroppen min tok imot og klarte bli gravid. Vi hadde to eskimoer på frys og hadde TIN forsøk med innsett av det ene embryo som overlevde 14.04.15. Dette resulterte i en kjemisk graviditet og nytt nederlag var et faktum.
Forsøk nr to på ICSI startet opp 23.07.15, denne gangen ble det en negativ test som resultat. Det var nesten vanskeligere enn de to foregående resultatene. Det hele virker å gå i feil retning.
Vi hadde igjen to eskimoer på frys. Første kontroll og UL er i morgen 16.10.15 og regner med at jeg får dato for innsett da.

I begge forsøkene med ICSI har det vært lang protokoll og nedregulert med Synarela og brukt Gonal-f hormonsprøyter og Ovitrelle eggløsningssprøyte. På TIN har jeg brukt Progynova. I tillegg brukt Crinone ved alle forsøkene.

Føler at hele livet mitt handler om dette, jeg må si jeg klarer ikke helt å fokusere på jobb eller bruke nok tid på venner og familie slik jeg gjerne skulle. Jeg er dog veldig heldig som har verdensbeste mann, han står ut med meg gjennom mine hormontroll perioder og de verste deppedagene. Det er ingen tvil om at det er jeg som tar den verste støyten både fysisk og psykisk i forbindelse med dette. Egentlig veldig glad for at han er litt mer balansert, hadde endt opp i et eneste stort gråtekor om han hadde vært som meg. Vi valgte å være veldig åpne om prosessen vår første runde. Fikk en smekk i og med at det gikk galt og har vært noe mer tilbakeholdne med informasjon de andre rundene. Nærmeste familie og venner bare som vet akkurat hvor vi er i løypa. I løpet av tiden vi har prøvd har så klart flere av mine venner rukket å få både ett og to barn. Lengter etter vår tur nå...

Phu, det ble langt, men da er det gjort!
 
Gratulerer med dagbok!
Dere har jammen hatt noen tøffe runder! Håper det er deres tur nå, blir spennende å følge deg! :)
 
Gratulerer med dagbok :) Godt å samle informasjon og tanker.

Kan relatere til det du skriver. Prosessen har vært altoppslukende for meg også.

Håper også dagboken din blir kort.
 
Gratulerer med dagbok, og masse lykke til med neste forsøk! Blir kjempespennende!:D Krysser for at det blir deres tur neste gang :D
 
Gratulerer med dagbok!
Dere har jammen hatt noen tøffe runder! Håper det er deres tur nå, blir spennende å følge deg! :)
Takk, det er tøffe tak i ivf sirkuset!
 
Gratulerer med dagbok :) Godt å samle informasjon og tanker.

Kan relatere til det du skriver. Prosessen har vært altoppslukende for meg også.

Håper også dagboken din blir kort.
Takk, ønsker alle her inne så korte opphold som mulig. Er så veldig klar for å komme til neste kapittel nå.
 
Gratulerer med dagbok, og masse lykke til med neste forsøk! Blir kjempespennende!:D Krysser for at det blir deres tur neste gang :D
Takk! Det hadde vært så stas om det lyktes denne gangen. :)
 
Da var ul gjennomført. Tilbakeføring av tint embryo evt embryoer blir på onsdag. Da må jeg ringe 11.15 for å høre om de har overlevd. Kommer til å være sykt nervøs. Har tidligere brukt crinone, men skal ha lutinus denne gangen. Begynner med det på mandag. Håper jeg får mindre ubehag ift kløe og sånn av den.

Shit, nå ble det veldig virkelig at ny runde er på gang. Grugleder meg!
 
Last edited:
Da var ul gjennomført. Tilbakeføring av tint embryo evt embryoer blir på onsdag. Da må jeg ringe 11.15 for å høre om de har overlevd. Kommer til å. Være sykt nervøs. Har tidligere brukt crinone, men skal ha lutinus denne gangen. Begynner med det på mandag. Håper jeg får mindre ubehag ift kløe og sånn av den.

Shit, nå ble det veldig virkelig at ny runde er på gang. Grugleder meg!
Så gøy! Håper eskimoene klarer seg og du snart blir ruger igjen:)
 
Gratulerer med dagbok! måtte neste fryseforsøk bli den som sitter. Gleder meg til å følge med på deg :)
 
Første lutinus er satt, bare to dager til det forhåpentligvis blir innsett. Kjenner jeg er sykt nervøs allerede, håper sånn minst en overlever opptining!
 
Første lutinus er satt, bare to dager til det forhåpentligvis blir innsett. Kjenner jeg er sykt nervøs allerede, håper sånn minst en overlever opptining!

Jeg er så utrolig nervøs jeg og! Jeg har innsett i morgen.
Krysser alt for at når onsdagskvelden kommer så er vi rugere begge to :D
 
Jeg er så utrolig nervøs jeg og! Jeg har innsett i morgen.
Krysser alt for at når onsdagskvelden kommer så er vi rugere begge to :D
Ja, virkelig! Lykke til i morgen! Følger med deg!
 
Back
Topp