Syv slag!

Orly

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Februarlykke 2016
Hvilke syv slag baker dere til jul?[8|][:-]

Eller, hvilke kaker baker dere i det hele tatt i juletider?

Ikke noe.

Dvs, joda, det hender jo vi baker, men ikke noe fast eller noe, men i romjulen lager vi pepperkaker med ungene.

krumkaker,tyske skiver,pletter,seriner kaker,kakemenn......
mmmmmmmmm fikk lyst på julekaker[:D][:D][:D]

lager bare kransekakestenger som vår alles talata spiser opp, men i år lurer jeg på om jeg må lage dobbelt opp

ORIGINAL: vimsa79

lager bare kransekakestenger som vår alles talata spiser opp, men i år lurer jeg på om jeg må lage dobbelt opp

Ja, hun spiser jo for to i år. *fnis*

hmm... de pepperkakene på rema er meeeget gode[:)] snuppa og sambo elsker kakemennene fra rema også, svigers kommer med noen hjemmebakte. Mormor kommer med noe greier sambo liker[:)][:)] jepp, 3-4 slag[8D]

Åhh nå fikk jeg lyst til å lage småkaker... Men jeg har mistet den gode oppskriften jeg hadde.

Pepperkaker, mandelstenger, silkekaker, fattigmann, risboller, kvikklunsjkake, serinakaker. Ja er vell disse kakene vi bruker å bake her i huset..

ORIGINAL: Tøffla86

Pepperkaker, mandelstenger, silkekaker, fattigmann, risboller, kvikklunsjkake, serinakaker. Ja er vell disse kakene vi bruker å bake her i huset..

KVIKKLUNSJKAKE? ups, caps... Oppskrift?[:D]

Har ikke bakt noe,men i år skal jeg lage en oppskrift jeg fikk av moren til en vennine.
Små kaker med mandelbunn og sjokoladetrekk. Kjempegode!

Baker ikke noe juleslag gitt.. blir vel pepperkaker ettehvert når snuppa blir større. Men det igjen er jo ikke et av de sju slaga da[;)][;)]

quote:

ORIGINAL: vimsa79

Ja, hun spiser jo for to i år. *fnis*

å nei da må jeg lage trippelt da, med hvit sjokolade på noen og mørk på andre

*Reina* : Ta det heeelt med ro. Du kan bake av hjertets lyst i år, og jeg skal personlig sørge for at det ikke blir kastet en eneste kake[;)]

Syv slag ja......

Baker kakemenn vi, og så konfektkake. (små kaker med nøtter og sjokolade i)

Smultringer,døler,konfektkaker,risboller,pepperkaker,delfiakake og så hender det jeg lager marsipan.Sånn at det blir akkurat 7 slav av noe godt,liksom[;)]

ORIGINAL: Orly

ORIGINAL: Tøffla86

KVIKKLUNSJKAKE? ups, caps... Oppskrift?[:D]

jaaaaaaa, oppskrift?????[:D][:)]

mormonsen, risboller, boller, sjokoladekake, krumkaker, chrismascake, og julegodis, lager jeg. Baker julebrød og grovbrød.[;)]

ORIGINAL: Orly

Hvilke syv slag baker dere til jul?[8|][:-]

Eller, hvilke kaker baker dere i det hele tatt i juletider?

Ja den som hadde vært god og bake da[:D][:D]

ORIGINAL: *Reina*

ORIGINAL: Kittekat

Skal vi seee.... Pepperkaker, chocolate chip cookies, kakemenn, serinakaker, colastenger, sandkaker... Og da mangler man én...Som jeg ikke husker hva er.[8|]  Jooooo! Delfiakake![:D]

Colastenger??

Namnam, de er KNALLgode!![:D]

ORIGINAL: Sicily

ORIGINAL: *Reina*

Lager pepperkaker, mintstenger, negerboller (sånn med puffet ris og sjokolade) i år. I fjor bakte jeg så sinnsykt mye og 90% ble kastet. Gidder ikke det i år. Dessuten har jeg ikke tid.

Negerboller er faktisk noe helt annet. (Og jeg syns ikke det er godt..) Det du tenker på heter bare risboller.

[:D][:D]

Back
Topp