Syv slag!

ORIGINAL: ~Lucky~

Dette MÅ smakes [:)]

Sjakkruter Ingredienser

200 gr margarin
300 gr hvetemel
100 gr sukker
1 ts vaniljesukker
2 ss kakao

• Smuldre smøret i hvetemelet. Ha i sukker, og bland godt.
• Del deig(smulene) i 2 like store porsjoner.
• Tilsett vaniljesukker i den ene halvdelen og elt den sammen.
• Tilsett kakaopulver i den andre og elt denne også sammen.
• Del hvert deigemne i to like store klumper og trill ut pølser som er ca 1-2 cm i diameter.
• Legg en hvit og en brun pølse ved tett inntil hverandre, og legg de resterende to oppå disse, slik at de danner et sjakkmønster.
• Klem sjakk-pølsa litt sammen, og skjær den i skiver. Hver skive ca 5-8 mm tykk.
• Legg på plate og stek ved 200° i 8-10 minutter. (Til vaniljerutene blir litt gylne i kanten.)

Det der kaller vi silkekaker, her [:D]

ORIGINAL: Orly

ORIGINAL: Tøffla86

Pepperkaker, mandelstenger, silkekaker, fattigmann, risboller, kvikklunsjkake, serinakaker. Ja er vell disse kakene vi bruker å bake her i huset..

KVIKKLUNSJKAKE? ups, caps... Oppskrift?[:D]
Ja, skal se om æ finner oppskriften,å skrive den her, og ett bilde av den.

ORIGINAL: Kittekat

Skal vi seee.... Pepperkaker, chocolate chip cookies, kakemenn, serinakaker, colastenger, sandkaker... Og da mangler man én...Som jeg ikke husker hva er.[8|]  Jooooo! Delfiakake![:D]

Hva er colastenger??? Er det colabrus i???
[:D] Høres nesten for godt ut til å være sant.. oppskrift, pleeeease?

[8D]Kjøpe kjøpe + mamma mamma[8D]

Oppskrift på kvikklunsjkake
Ingredienser

4 egg
5 dl sukker
300 g smeltet margarin
9 dl hvetemel
2 ts bakepulver
4 ss kakao
3 dl melk
180 grader i 30-40 minutter, nederste rille

Glasur

3 1/2 dl melis
4 ss smeltet margarin
4 ss sterk kaffe
1 ts vaniljesukker

kokos

Slik gjør du

Visp eggedosis i en stor bolle. Tilsett de andre ingrediensene. Bland godt. Hell kakerøra i en godt smurt eller papirkledd langpanne (30x40 cm, stor langpanne), og stek kaka. Bland glasur, og hell den over mens kaka fortsatt er varm. Dryss på kokos til slutt.

Fikk ikkje til å legge inn bilde!

ORIGINAL: snosa

ORIGINAL: MICAmor

[:)]Bv`s største kakemons er nok meg.....
Jeg baker:
Berlinerkranser
Brune pinner
Nøttesnitter
Sjokoladesnitter
Kokosmakroner
Nøtteflarn
Serinakaker
Sandkaker
Finske pinner
Sjakkruter
Kransekakestenger
Potetmelstopper/sandnøtter
Pepperkaker

Dette er det som er fastsatt i år ,men prøver også noen nye kaker hvert år.... Pleier å bli 21 slag (Og jeg pleier å spise de opp også[;)][&:][:D])
I tillegg er det selvfølgelig  hjemmelaget marsipan ,Delphia kake ,Tropisk aroma....
Og hjemmelaget sylte ,og i år blir det også lammerull ,og salt lammelår. (Hjemmelaget selvfølgelig) NAMME!!!! Gleder meg til å spise meg gjennom julen[:D][:D][:D][:D]

så flink du er!

[:D]Ikke flink!!! Bare et matvrak[&:]. Så lenge jeg er så glad i mat - og kaker - må jeg jo bare lage da[;)]. Dessuten er baking/matlaging den eneste form for husarbeid jeg liker[;)].(For ikke å snakke om at jeg liker å spise det opp[:D])

Hos oss bakes det i alle fall kakemenn.

Og somregel litt pepperkaker.

Siden vi reiser bort før jul, og kommer tilbake etter nyttår (så fremt vi klarer å få til juleferie fra jobb) så synes jeg det holder.

Jeg lager somregel enten lammerull eller sylte i tillegg, eller begge deler. På tide å gjøre det snart, kanskje...

Men bortsett fra det, så er det svært lite julemat i vårt hus. Siden vi rett og slett ikke er her når det er jul.

Hos mamma, eller svigermor (annethvert år) får vi et rikholdig utvalg i såvel julekaker som julepålegg og julemat generelt, hele jula. Så vi lider ingen nød.

Det året jeg skal feire jul i eget hus, DA skal det bli andre saker. Men det er nok ikke på leeeeeenge, tenker jeg.

Er så dårlig på å bake - dessverre!!

ORIGINAL: ~Lucky~

Dette MÅ smakes [:)]

Sjakkruter Ingredienser

200 gr margarin
300 gr hvetemel
100 gr sukker
1 ts vaniljesukker
2 ss kakao

• Smuldre smøret i hvetemelet. Ha i sukker, og bland godt.
• Del deig(smulene) i 2 like store porsjoner.
• Tilsett vaniljesukker i den ene halvdelen og elt den sammen.
• Tilsett kakaopulver i den andre og elt denne også sammen.
• Del hvert deigemne i to like store klumper og trill ut pølser som er ca 1-2 cm i diameter.
• Legg en hvit og en brun pølse ved tett inntil hverandre, og legg de resterende to oppå disse, slik at de danner et sjakkmønster.
• Klem sjakk-pølsa litt sammen, og skjær den i skiver. Hver skive ca 5-8 mm tykk.
• Legg på plate og stek ved 200° i 8-10 minutter. (Til vaniljerutene blir litt gylne i kanten.)

Notert [:)]

Back
Topp