SyteTråd for overtidsgåere

Uke 41 i dag.....noe på gang???? NEI!!! Var på butikken nå....og da fikk jeg spørsmålet " har du ikke fått baby ennå"? Hadde lyst til å slå! Blæææææ.
 
Uke 41 i morgen og ordentlig lei alt maset fra alle, det begynte jo en uke før termin også. Håper det skjer noe snart! [emoji17]
 
Tenkte jeg skulle gi en status til folk ved å snappe at jeg var på kafé. Endte med mange svar i retur "ingen baby enda altså?"
I utgangspunktet synes jeg det er koselig at folk sender melding og heier, men i dette tilfellet satt jeg bare å irriterte meg.
Jaja, la vel opp til det selv
 
Tenkte jeg skulle gi en status til folk ved å snappe at jeg var på kafé. Endte med mange svar i retur "ingen baby enda altså?"
I utgangspunktet synes jeg det er koselig at folk sender melding og heier, men i dette tilfellet satt jeg bare å irriterte meg.
Jaja, la vel opp til det selv

Hehe.....måtte nok bare regne med et sånn svar :p
 
Slenger meg med her jeg også! 2 dager over i dag og så innmari lei!! :( Vet jo at man gjerne går over med første, men begge søstrene mine fødte før termin med sine små...og jeg selv kom 14 dager før tiden! "Alle" har jo sagt at da kommer jeg også til å få det sånn, men neida, bare bygget opp forventningene noe ekstremt!! :sorry: Kjenner jeg nesten blir sur av alt maset også, og det er jo ikke spesielt hyggelig av meg...:angelic: Var hos jordmor til kontroll i dag og ble strippet, krysser fingrene for at det gjør susen altså!!:happy:
 
Tips til ting/planer for hver dag på overtid:

-bake brød, boller, kaker til å fryse ned. Jeg fylte fryseren[emoji23]

-gå turer (gjerne med staver) dette brukte jeg som meditasjon. Musikk på ørene, frisk luft og lys er herlig!

- sov, hvil på sofaen eller i lenestol - det er ikke lenge igjen før da angrer på de kveldene du aldri kom deg i seng[emoji6]

Jeg gikk bare 4 dager over, men siden jeg "alltid" har født før termin før opplevdes det mye lenger. Jeg prøvde å tenke på at for hver dag som gikk kunne jeg gi full oppmerksomhet til de andre barna. Dro på kafé, turer etc. sammen med dem.
Prøv å se på "masingen" fra andre som omsorg og støtte - de mener det godt, selv om det føles drøyt[emoji23]

Lykke til! Plutselig er det hele i gang[emoji106]
 
En uke over. Skulle egentlig settes igang i dag,men de hadde ikke kapasitet. Så blir satt igang med ballong kl 09 i morgen.....da kan det gå ca 24 timer før de gjør noe mer.
 
En uke over. Skulle egentlig settes igang i dag,men de hadde ikke kapasitet. Så blir satt igang med ballong kl 09 i morgen.....da kan det gå ca 24 timer før de gjør noe mer.


Huff, ordentlig tolmodighetsprøve d der! Eg hadde blitt gal av å få flyttet tidene! Då e d greiere å bare gå og vente uten noen klokkeslett:)
 
e det 7 daga over dem sett igang fødsel som regel? vil det si 7 daga FRA 40+3? :) dvs 41+3?
 
e det 7 daga over dem sett igang fødsel som regel? vil det si 7 daga FRA 40+3? :) dvs 41+3?
Ved en uke over, som du forklarer, vil du få en overtidskontroll. De setter ikke igang da så sant det ikke er noe spesielt.
 
e det 7 daga over dem sett igang fødsel som regel? vil det si 7 daga FRA 40+3? :) dvs 41+3?

Eg har fått overtidskontroll 9 dager over termin (sto i brev vanlig med 7-9 dager over), og fått beskjed om at eg evt blir satt igang 12 dager over termin. Dette virker standard på Haukeland.
Men sto og at igangsetting kunne bli utsatt dersom helg, og 12 dager over termin e på en lørdag for meg:s så håper han surrer seg ut av seg selv snart;)
 
Eg har fått overtidskontroll 9 dager over termin (sto i brev vanlig med 7-9 dager over), og fått beskjed om at eg evt blir satt igang 12 dager over termin. Dette virker standard på Haukeland.
Men sto og at igangsetting kunne bli utsatt dersom helg, og 12 dager over termin e på en lørdag for meg:s så håper han surrer seg ut av seg selv snart;)
Fikk også time på dag 9 først, men fastlegen var grei (og lite begeistret for at jeg skulle vente lenger enn nødvendig) så hun sendte etter på en henvisning og da fikk jeg ny time på dag 7. Har vært på den, og alt var bra, så har fått ny time til igangsetting på mandag.
Sist jeg gikk over hadde jeg FSG 12 på dn søndag, og da fikk jeg time fredagen, så får håpe at du også får fredag siden det er lørdag som er din dag 12. De nasjonale retningslinjene sier tross alt at igangsetting bør være startet SENEST dag 12. (Men Haukeland er jo litt "spesielle").
 
Fikk også time på dag 9 først, men fastlegen var grei (og lite begeistret for at jeg skulle vente lenger enn nødvendig) så hun sendte etter på en henvisning og da fikk jeg ny time på dag 7. Har vært på den, og alt var bra, så har fått ny time til igangsetting på mandag.
Sist jeg gikk over hadde jeg FSG 12 på dn søndag, og da fikk jeg time fredagen, så får håpe at du også får fredag siden det er lørdag som er din dag 12. De nasjonale retningslinjene sier tross alt at igangsetting bør være startet SENEST dag 12. (Men Haukeland er jo litt "spesielle").

Takk for svar. ja får grine meg til å få fredagen eventuelt! Men krysser alt jeg har for at ting skal starte av seg selv snart!! Krysser for deg og at du skal få slippe å gå til mandag:)
 
Back
Topp