Syte- og klagetråden vår

Stiv i bekken og korsrygg, sliter med å komme meg ut av soffa og seng ;(

Sitter i 50 - årsdag. .. ute. Det er kaldt. Alle drikker, utenom meg. Jeg er trøtt, men samboeren har nok ikke planer om å bli med hjem med det første eller det tredje... Jeg vil sove!

Sitter i 50 - årsdag. .. ute. Det er kaldt. Alle drikker, utenom meg. Jeg er trøtt, men samboeren har nok ikke planer om å bli med hjem med det første eller det tredje... Jeg vil sove!
Reis hjem og legge deg, han kan ta taxi eller du kan dra tilbake og hente om d ikke er for lang vei.

Da blir det til at han sover en annen plass i natt, og da er det jeg som sover dårlig likevel...
Forstår frustrasjonen! Det er sent nå, midt på natta faktisk, dra han med deg hjem! Tar jo sin tid å kjøre også!

Syter over at jeg har begynt å grue meg til å ligge på barsel etter fødsel. :P
Sist jeg gjorde det, for 8 år siden, var det helt forferdelig. Var i kristiansand. Ble lagt på 2mannsrom, sammen med ei som fødte samme dag som meg. Hennes baby hadde svelge mye fostervann osv, og gråt HELE natta. Og HELE dagen. De tre første døgnene sov jeg sammenlagt 4 timer, og det er ikke akkurat mye etter en fødsel. Enda mer irriterende at det ikke var pga min egen baby. :p
Nei, jeg brukte nettene til å trille jenta mi opp og ned gangene på avdelinga, så iallefall hun skulle få sove. Og nyttet ikke å be om hjelp fra de som jobba der heller.
Det som gjorde det enda verre, var at jeg ikke kunne reise hjem før jeg hadde en siste operasjon etter svangerskapskomplikasjoner. Fødte på onsdag, skulle operere og reise hjem på fredagen. Men de glemte meg. Så måtte vente til mandagen før jeg ble operert og kunne reise hjem. :S
Heldigvis reiste hun jeg var på rom med hjem i helga, så fikk de siste to nettene alene.
Herregud som jeg gruer meg. Det var verre enn å føde. Vil helst hjem igjen med en gang etter fødsel denne gangen. :S
Hvordan opplevde dere andre tiden på barsel?

Æsj, barsel ja :( jeg har ingenting positivt å si om Drammen, kunne like godt dratt hjem med en fang. Hvis jeg spurte om noe var det sure miner fra personalet. Andre natta kom det ei til inn på rommet, utenlandsk og snakket dårlig norsk. Hun hadde fire slitsomme unger fra før, og de var der hele tida.. Gubben fikk ikke være der selv om vi har en time ++ å kjøre hver vei.. Ekkel mat var det også. Denne gangen drar jeg nok rett hjem om jeg har mulighet til det.

Sent from my iPhone using BV Forum

Null energi og begynner på jobb på tirsdag...... Gahhhhhh. ..

Jobb etter ferie i morgen. Er redd hverdagen slår meg kraftig i tryne i morgen gitt. Ikke mulighet til en liten powernap når jeg måtte ønske, lange dager, aktiv liten kar hjemme... jaja, får ta det som det kommer, men er veldig spent på energinivået.

Jeg er så lei av å være så sinnsykt oppblåst!

Æsj, barsel ja :( jeg har ingenting positivt å si om Drammen, kunne like godt dratt hjem med en fang. Hvis jeg spurte om noe var det sure miner fra personalet. Andre natta kom det ei til inn på rommet, utenlandsk og snakket dårlig norsk. Hun hadde fire slitsomme unger fra før, og de var der hele tida.. Gubben fikk ikke være der selv om vi har en time ++ å kjøre hver vei.. Ekkel mat var det også. Denne gangen drar jeg nok rett hjem om jeg har mulighet til det.

Usj, dumt at du også har negativ opplevelse fra barsel. Etter å ha lest svarene her, så virker det som det heller er regelen enn unntaket, så lenge det ikke er barselhotell eller enerom. :(
Nei, vi får være flinke fødere, sånn at de slipper oss raskt!

Kjipt! Så dårlig at du ikke fikk familierom når dere bodde så langt unna! Jeg fikk grått meg til familierom dag 2, og fikk den hjelpen jeg trengte etter et skikkelig brake down dagen før. Hadde jeg ikke brutt sammen hadde de nok ikke tatt seg sammen heller, så jeg håper også å få dra fort hjem! Skal du føde på Drammen nå? Jeg skal det, termin 20.

Jeg håper Bærum har bedre barsel, har lest at folk stort sett har god erfaring der. Og nå har de pusset opp og utvidet barsel, så står at de prioriterer at folk får enkeltrom og at far får bli. Satser på februar ikke blir en hektisk måned.. Spent altså!

Back
Topp