System til skittentøy

Mars18oktober19

Glad i forumet
Marsboerne 20 18
Oktoberlykke 2019
Hva slags system har dere?
Jeg så dette bildet på face og tenkte det var kjekt, men hvor finner jeg sånne? Her flyter det tøy over alt tross flere dunker. Men tenkte det var enklere å vite hvor ting skal og lettere å holde orden da de sitter fast? Ser selvfølgelig hvor klistremerkene kommer fra
FB_IMG_1564514297210.jpg

Ser veldig ut som Algot-systemet fra IKEA. :) Helt genialt.

Vi har masse kurver, men skulle gjerne hatt noe litt mer ryddig jeg også. :)

Jeg så dette bildet på face og tenkte det var kjekt, men hvor finner jeg sånne? Her flyter det tøy over alt tross flere dunker. Men tenkte det var enklere å vite hvor ting skal og lettere å holde orden da de sitter fast? Ser selvfølgelig hvor klistremerkene kommer fra
Vis vedlegget 304453
Trodde det var Algot fra Ikea, men er ganske likt ihvertfall :)
https://www.ikea.com/no/no/p/algot-stativ-med-bokser-s79277175/

Vi har skittentøyskapene fra Ikea, med to kurver og en hylle i hver. Ønsker å gå over til noe lignende som du viser til, men har vurdert Trofast systemet til IKEA istedet.

Har laga sånne lapper før. Laminerte og festa på skapet :)

Har to slike:)

Vedlegg

• Screenshot_20190731-082027_Gallery.jpg
    Screenshot_20190731-082027_Gallery.jpg
    18,5 KB · Visninger: 124
Vis vedlegget 304453
Jeg har 2 kurver. Prøver å vaske så ofte at de ikke blir fulle. Jeg kjører alt utenom ull på 60, håndklær, kluter sengetøy osv vaskes på 95.

Nå har vi stort vaskerom. Vi har en sånn metallhylle med fire kurver i (som man gjerne har i garderobeskap) der er det babytøy-ull-hvitt-knalle farger. Ved siden av står vaskemaskin og tørketrommel. Over disse ligger en brettebenk (3 meter bred)
Langs andre veggen står 3 dype skittentøyskurver. En til far og en til mor, og en til truser og håndkler.

Vi har lite tøy, så det hoper seg sjeldent opp noe sted. Anbefaler å ha lite tøy.

Jeg sorterer skittentøy i 2 kurvstativ. Også har jeg en dunk til håndklær i tillegg.
Ble veldig lettvint med klesvask etter jeg begynte å sortere daglig.

Har kun to kurver. Et til voksen tøy og et til barnetøy. Sorterer ut ull og vasker det for seg (det vaskes uansett sjeldent). Vasker resten av tøyet på 40 grader (har veldig lite hvitt tøy så putter alt sammen, vasker samboers hvite pen skjorte for seg de få gangene han bruker det). Håndkler og sengetøy går rett i maskinen.

Hva søker jeg på? :) hvor mye er det plass til i en kurv? Ca en maskin?
Ca en maskin ja! Med mindre du stapper korga heeeeeelt stappfull og det tyter ut og slikt slik som jeg gjør av og til:hilarious:
Det er den som ble linket til rett over her :)

Jeg ønsker meg noe lignende, men det har vi ikke plass til. Har to dunker på hovedbadet, én til 40 grader og én til 60 grader, sorterer farger før jeg hiver i vaskemaskinen. På vaskerommet har jeg to dunker til, én til ull og én til finvask, og på det lille badet har jeg bare en liten en hvor alt hives i samme haugen. Denne tømmes, sorteres og fordeles i de andre dunkene når den er full.

Back
Topp