Sysler i permisjonstiden?? Tips?

MaiTjohei

Forumet er livet
MAI 2013
Skal vi ha en side der vi tipser hverandre litt. Mange har nok mye med både dårlig form samtidig som ting skal bli klart, men kan bli lange dager også. NÅ kjeder jeg meg, så skal i gang med å lage kanelfletter som jeg kan ha på frys :D

Andre tips?

Tenkte å ta fram et lass med bilder å få organisert det når permisjonen begynner :)

Jeg skal bygge meg pallesofa :P alt med unntak av pallene er i hus, så i morgen skal sambo ta med hjem fra jobb :)

Min permisjon begynner ikke før 2.mai, men jeg tviler på at jeg kommer til å få problemer med å fylle tida. Finner alltids noe å styre med når jeg går hjemme. Alt fra vasking til baking. Særlig nå som alt skal gjøres klart til babyen kommer. Dessuten blir det jo forhåpentligvis litt mer sol og varme etter hvert slik at man kan sette seg ute eller vagge seg en tur i finværet :D hørtes koselig ut å brodere også synes jeg! Ellers kunne jeg tenkt meg til å finne en god bok å lese i. Kjenner nå hvor deilig det er å være ferdigutdannet, og ha alt av fritid for meg selv! :) i fjor på denne tida jobbet jeg for livet med bacheloroppgave og leste til eksamener. Digg å sleppe det! :)

Her blir det også mye husmor-sysler, og jeg holder på å lage en bok til meg og sambo med oppskrifter på forskjellige type babymat, fra 4 mnd og opp til 12 mnd :) vi lager alt fra bunn av til oss selv, så blir gøy og interessant å lage retter tilpasset en liten pjokk ^^

- Jeg har vasket leiligheten
- Har levert selvangivelsen
- Hekler babyteppe
- Prøver å få gått en tur hver dag
- Har tenkt å lage bilde-collage/tidslinje med magebilder klart, hvor jeg da bare kan putte inn det siste bildet (av babyen) etter at vi har kommet hjem fra føden
- Har også tenkt å lage litt halvferdige middager til å putte i fryser'n, men ikke kommet i gang ennå.
- Tenkte å re opp babysenga til helgen - da er det under 2 uker til termin
- Mangler å få orden på noe av babyklærne (klær som bør henge etc), men har ikke helt funnet ut hvordan jeg skal få plass til de ennå

Nå tar det meste lenger tid enn jeg tror (har vært vant med), så den siste uka har jeg vel endelig begynt å forstå nettopp det - at jeg må senke forventningene mine til meg selv, og innse at jeg kanskje ikke får gjort alt - og at det er helt greit!

Jeg har vasket ned leiligheten, så alt er klart.

Baker litt innimellom, men vi er veldig flinke å spise opp før det kommer seg til frysen :D

Tur har jeg også vært flink til, men nå er det drittvær ute, og jeg har ikke Jakke som passer :p

Jeg er lei av å ligge på sofaen og se på tv :)

Jeg startet permisjonstiden med å snitte opp hemoroidene mine,så nå går tiden med til å pleie sår rumpe:P etter hvert håper jeg på å kunne ut å gå turer,bake litt mer og bare ta det som det kommer:)

Jeg startet permisjonstiden med å snitte opp hemoroidene mine,så nå går tiden med til å pleie sår rumpe:p etter hvert håper jeg på å kunne ut å gå turer,bake litt mer og bare ta det som det kommer:)

Det hørtes jo rett og slett skikkelig kos ut :P Blir bra når du ikke er så sår lenger da :P

Uh, har en laaang liste ove rting jeg burde / skulle / kunne gjort, men merker det blir mye avslapning bare :) men hvertfall:

håndarbeid (strikke, hekle, sy) - tegne / male til barnerommet - lese bok - rydde, sortere og kaste (kontor, klesskap, bad, kjøkken), sortere, slette, evt bestille print av bilder på pc - vaske og sortere alt av arvetøy til baby - bake (knekkebrød, brød, kanelsnurrer og annen barselmat) - lage middager til å fryse ned - storrengjøring av huset - se på økonomiplan for permisjonstida - lage ukemenyer ift mathandling framover.

Nok å gjøre, skulleønske jeg var litt mer rastløs og full av tiltak. Idag har jeg slumra på sofaen mesteparten av dagen :)

I dag he Ej faktisk vør på småbarnstreff, der va småtissa mellom 1-8 mnd, å Ej å ei til med mage da:) men ååå ka kjekt å bere komme sej litt ut:) vêr sosial:)

Ja,må si det er det:p men blir heldigvis kvitt problemet når det gror da:) så blir det vel en ny runde etter fødselen;)

Hehe :) Lykke til videre med det ;) Vært gjennom 1 runde i begynnelsen og er på runde 2 nå :P Regner med at det kommer en runde til hos meg også :P

Uh, har en laaang liste ove rting jeg burde / skulle / kunne gjort, men merker det blir mye avslapning bare :) men hvertfall:

håndarbeid (strikke, hekle, sy) - tegne / male til barnerommet - lese bok - rydde, sortere og kaste (kontor, klesskap, bad, kjøkken), sortere, slette, evt bestille print av bilder på pc - vaske og sortere alt av arvetøy til baby - bake (knekkebrød, brød, kanelsnurrer og annen barselmat) - lage middager til å fryse ned - storrengjøring av huset - se på økonomiplan for permisjonstida - lage ukemenyer ift mathandling framover.

Nok å gjøre, skulleønske jeg var litt mer rastløs og full av tiltak. Idag har jeg slumra på sofaen mesteparten av dagen :)
Høres nesten ut som du skal ha 2mnd permisjon før lille kommer:p

Jeg scrapbooker myye :-D hekta på ebay, shopper mye billig og koser meg i timevis når sambo ikke ee hjemme :-D

Nå må vi ikke glemme sove! :D

Back
Topp