Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Ja, uten tvil!
Forundrer meg ikke om tråden blir stengt eller tatt bort snart, eller at jeg får en "advarsel"- fikk det sist jeg skrev at abort er drap her på babyverden, er visst ikke lov å skrive det her!
Angrepillen er ikke en form for abort, den utsetter kun en eventuell eggløsning. Et befruktet egg vil derfor alikevel feste seg.Synes lite om både abort og angrepille, men er glad at folk kan velge selv.
Å stoppe ett hjerte som har startet å slå kan etter min mening ikke kalles annet enn drap/gjøre slutt på ett liv
Yepp....pluss at tråden ble stengt.Fikk du advarsel fra babyverden fordi du mente i en annen tråd at abort er drap?
Jeg tror ikke alle vet hva et så stort foster er og mange blir nok sjokkert når en minibaby kommer ut. Husker en artikkel der en mor hadde blitt helt sjokkert over at babyen hun aborterte levde og beveget seg og hun så den ble lagt i en søplebøtte for å dø. Litt greit å sette seg inn i hva abort så sent faktisk erJa. barnet var friskt.. det er helt sykt.. Men hun har dårlig psyke selv, så hun ville ikke bli mamma enda. men som hun sa selv: "nå som jeg har født vil jeg bli mamma snart likevel, så nå begynner planleggingen". jeg kjente det grøsset på ryggen! Jeg personlig syns hun heller kunne adoptert bort barnet.. når du likevel har kommet så langt.. bare 3 uker til kunen barnet overlevd..
Hjertet begynner å slå allerede i uke 5. Bare en uke etter de med normal sykluslengde skulle hatt mensen, enda kortere for de med litt lengre syklus. Å gjennomføre en abort før hjertet begynner å slå er vanskelig da man først skal finne ut at man er gravid, så ta avgjørelsen på VELDIG kort tid. Så må man få legetime, deretter tar det kanskje en uke før man får svar på når man får time på sykehuset, og den timen er kanskje om 2-4 uker. JahSyns det er et vanskelig spørsmål egentlig...
Tenker sånn at det ikke er et drap før hjertet begynner å slå... Men så er det jo ikke noen livskvalitet på forsterstadiet, så jeg er svært usikker. Vet ikke om jeg selv hadde klart det, men dømmer ingen som gjør det.
Hjertet begynner å slå allerede i uke 5. Bare en uke etter de med normal sykluslengde skulle hatt mensen, enda kortere for de med litt lengre syklus. Å gjennomføre en abort før hjertet begynner å slå er vanskelig da man først skal finne ut at man er gravid, så ta avgjørelsen på VELDIG kort tid. Så må man få legetime, deretter tar det kanskje en uke før man får svar på når man får time på sykehuset, og den timen er kanskje om 2-4 uker. Jah![]()
Er vel litt med måten det ble lagt frem på sist contra nå..Ja, uten tvil!
Forundrer meg ikke om tråden blir stengt eller tatt bort snart, eller at jeg får en "advarsel"- fikk det sist jeg skrev at abort er drap her på babyverden, er visst ikke lov å skrive det her!
Det var godt å høreAngrepillen er ikke en form for abort, den utsetter kun en eventuell eggløsning. Et befruktet egg vil derfor alikevel feste seg.
http://www.klikk.no/helse/doktoronline/medikamenter/article1549130.ece
Hva er forskjellen? Så lenge en holder seg på generelt grunnlag uten å anklage noen personlig?Er vel litt med måten det ble lagt frem på sist contra nå..
Jeg bare sier, her svarer fork enkelt og greit. Forrige gang ble det diskusjober ut av proposjoner. Dette er en konstruktriv tråd, den andre ble stygg (fra flere hold).Hva er forskjellen? Så lenge en holder seg på generelt grunnlag uten å anklage noen personlig?
Om du utfører en abort på sykehus blir ikke foster lagt i en søppelbøtte for å dø.Jeg tror ikke alle vet hva et så stort foster er og mange blir nok sjokkert når en minibaby kommer ut. Husker en artikkel der en mor hadde blitt helt sjokkert over at babyen hun aborterte levde og beveget seg og hun så den ble lagt i en søplebøtte for å dø. Litt greit å sette seg inn i hva abort så sent faktisk er![]()
Dette skjedde i USA i en stat det er lov med abort opp til uke 20. Det stod søplebøtte, det var det moren kalte det. Det problematiske var vel at moren så det, de blir visst ikke fortalt hvordan det egentlig foregår.Om du utfører en abort på sykehus blir ikke foster lagt i en søppelbøtte for å dø.
Helt grusomt! :-( Får vondt i magen av det. Så vidt jeg husker er det lov med abort til uke 24 i England, men jeg vet ikke om det er selvbestemt eller Senabort. Så en dokumentar en gang, og en dame der hadde funnet ut veldig sent at hun var gravid, men "heldigvis" innenfor 24 uker så hun fikk tatt abort. Hun sa ingenting om at det var andre grunner til at hun tok abort, da dokumentaren handlet om noe annet. Men bare tanken på å gjøre det frivillig så sent er syk!Dette skjedde i USA i en stat det er lov med abort opp til uke 20. Det stod søplebøtte, det var det moren kalte det. Det problematiske var vel at moren så det, de blir visst ikke fortalt hvordan det egentlig foregår.
Vet i Norge blir de lagt i bekken på skyllerommet. De ligger å dør av seg selv ja, for det er ikke lov med aktiv dødshjelp. Det var en artikkel der sykepleiere synes det var vanskelig at på skyllerommet ligger barn å kjemper for livet alene i lang tid før de dør, mens i naborom gjøres alt for å redde babyer kun et par uker eldre. I norske sykehus ja. Dette er snakk om senabort altså, som blir innvilget av abortnemda.