Syntes du abort er drap?

• Trådstarter Trådstarter **SunFlower**
  • Opprettet Opprettet
Her synes jeg det er snakk om noe helt annet. Jeg tenkte innenfor norske lover. Denne saken er jo rimelig grotesk!
Ja er det, og er ganske sikkert ikke alene i verden! :-(

Med et såpass åpent spørsmål så tenker jeg på saker som dette :-(

Nei det er ikkje drap.. Det er ikkje ein baby før langt uti svangerskapet egentlig. Abort er ikkje noe alternativ for meg. Men sjønner godt at noen kommer i situasjoner det abort er beste løysningen for dei.. Dømmer ikkje dei som tar abort.

Vil ikke bruke ordet drap, men det er å stoppe et menneskeliv og jeg synes det er forferdelig trist og kunne aldri gjort det. Samtidig klarer jeg ikke dømme de som tar det vanskelige valget

Nei. Det syns jeg ikke.

Vil ikke bruke ordet drap, men det er å stoppe et menneskeliv og jeg synes det er forferdelig trist og kunne aldri gjort det. Samtidig klarer jeg ikke dømme de som tar det vanskelige valget
Signerer denne:)

__

Jeg tok forresten meg selv i å synes det var trist med mensen, for det var jo egg som kunne blitt er barn.
Jeg er en smule rar :p og etter jeg ble mamma er jeg blitt ennå rarere.

Så _jeg_ kunne ikke gjennomført en abort for jeg selv ville følt jeg drepte en baby. MEN jeg mener ikke generelt at abort = drap.

Etter min mening, ja. Men det er heldigvis ikke min oppgave å dømme andre:) Jeg kan på en måte forstå situasjoner som overgrep osv, akkurat som jeg kan forstå drap i selvforsvar.. Men babyen er jo uansett uskyldig.

Signerer denne:)

__

Jeg tok forresten meg selv i å synes det var trist med mensen, for det var jo egg som kunne blitt er barn.
Jeg er en smule rar :p og etter jeg ble mamma er jeg blitt ennå rarere.

Så _jeg_ kunne ikke gjennomført en abort for jeg selv ville følt jeg drepte en baby. MEN jeg mener ikke generelt at abort = drap.
Hahaha huffda, tenk på alle sædcellene som dør da :p

Jeg mener at abort etter norsk lovgivning ikke er drap.

Per definisjon er abort drap, når drap er å ta et liv. Når hjertet slår så er det et liv, uavhengig av hvor langt du er på vei. Du tar et liv når du tar abort.
Like greit å kalle en spade for en spade. Jeg har selv tatt abort, og selv om jeg ikke hadde store valget så tok jeg jo avgjørelsen om å avslutte livet til babyen i magen. Det er en grusom handling, det blir aldri positivt. Men jeg dømmer ingen som tar abort, selv om babyen er frisk. Så lenge de holder seg til loven så holder det. Jeg synes abort er forferdelig, men jeg vet at det finnes like mange grunner for det som det finnes kvinner som tar abort. Deres liv, de som skal leve med konsekvensene (både de negative og de positive). Et nødvendig onde i mange tilfeller.

Men jo, man tar et liv, selv om det gjøres innenfor grensen til selvbestemt abort. Men ordet drap høres så voldsomt ut, og det er nok lett å ta avstand fra det. Man er jo ikke egentlig en drapsmann (kvinne) bare fordi man måtte velge bort babyen.

Back
Topp