• Forumet vil være nede på grunn av nødvendig vedlikehold februar 11. juli kl. 00:00 til kl. 02:30.

Syntes du abort er drap?

• Trådstarter Trådstarter **SunFlower**
  • Opprettet Opprettet
Nei. Men vet ikke helt hvorfor jeg ikke syns det.. Men nei, jeg syns ikke det kan kalles drap.. Kanskje fordi det ikke er født enda eller noe ? Kanskje jeg hadde følt annerledes om jeg hadde måttet tatt noen sånne valg selv?

Nei.

Synes det er forskjell på abort de første ukene og senabort. Om det er drap vil jeg ikke uttale meg om, men etter å ha vært gjennom senabort/tidlig dødfødsel så føltes det å som at jeg skulle drepe barnet mitt når jeg fikk beskjed om å ta tabletter for at jenta i magen skulle dø samtidig som hun sparket der inne. Slapp heldigvis å ta tablettene da det ble for tøft for henne å overleve i magen uten fostervann. For meg var og er hun barnet mitt selv før hun ble født. Føltes anderledes med ma i uke 12 og påfølgende medisinsk abort og utskrapning, selv om det også var tungt så så jeg ikke det som tap av barnet mitt på samme måte.

Kommer i grunn ikke helt frem til noen konklusjon, så både ja og nei.

Spørs! I noen land aborterer de bort fullstendig levedyktige friske fostre, det er drap! (var mye på nyhetene for noen år siden)

Back
Topp