Syntes dere dette blir feil?

ORIGINAL: New Fresh

Dessuten har det en tendens til å komme myyyye mindre barselgaver til nr.2.[:-]

Første fikk sikkert rundt 30. Andre har fått rundt 5 tror jeg..[8|]

(Og [8|] er ikke et uttrykk for utakknemlighet for de 5 altså[8D] det er bare så rart at 1. barnet er sååå interessant at man sjelden får en dag for seg selv, og at nr.2 plutselig ikke er interessant i det hele tatt.)

ja,den kan jeg signere! Da vi fikk tvillingene var det superstas og kom gaver fra folk og fe, men da prinsessa kom fikk hun så og si ingenting! Svigerfar ga f.eks 1000kr til tvillingene (samlet) mens prinsessa bare fikk en sparkebukse og body fra h&m Liksom[8|]

ja det er feil.. du kan spørre om utstyr, kremer bleier leker etc. men ikke penger..

Ja det synst jeg blir feil. Jeg hadde aldri sagt at jeg ønsket penger til noen av mine barn. Om noen har spurd hva vi har ønsket oss, har vi sagt hvilken str vi ikke har hatt så mye av osv.

Om noen hadde ønsket seg penger i barnselgave, hadde jeg mest sannsynlig ikke gitt det, og om jeg hadde gjort det, hadde jeg blitt litt snurt over at det hadde blitt delt med en eldre søster som jeg allerede hadde gitt gave til noen år tidligere......

ORIGINAL: [Malin]

Jeg hadde aldri kunnet 'forlange' at folk gir penger til babyen.. Da hadde jeg nok heller bytta det jeg ikke hadde bruk for, og fått tilgodelapp å bruke de på begge to evt..

Det er jo ikke sikkert alt passer mtp sesong heller.. Altså visst du har en vinterbaby å en sommerbaby så er det jo nesten bare basisklær man kan arve...

Signerer denne eg... [:)]

Eg har aldri fått spørsmål om hva vi ønsker oss til barselgave!!
Folk bare kommer med det!!

Hadde eg fått en slik kommentar om at noen ville ha penger, så hadde eg gitt gave likevell.. [;)] [8D] Mye koseligere å gi for min del! [:)]

ORIGINAL: Bree van de kamp

ja det er feil.. du kan spørre om utstyr, kremer bleier leker etc. men ikke penger..

ORIGINAL: Heleneo

Henger du tilfeldigvis litt på januar09 i tillegg til februar09, toneany?[;)]

Nei, det kan jeg love deg at jeg ikke gjør.[:D]
Det var bare en tanke jeg hadde. [8D]

ORIGINAL: snuppah88

hehe, den tanken har ikke falt meg inn en gang.. folk må få gi hva de vil.. kjedelig å komme på besøk å ta opp en hundrings fra lomma liksom[8D]

Tror folk så litt bort fra poenget her.
Poenget var jo ikke om det var greit å ønske seg penger eller ikke, poenget var jo om det var greit å dele pengene mellom de to barna.[8D]

Og jo, da jeg gikk gravid med og etter fødselen fikk jeg masse spørsmål om hva vi ønsket oss eller om det var noe hun trengte. Og vi endte opp med å få massevis, selv om jeg var raskt ute med å si at de måtte kjøpe store størrelser (fikk barselgave i opp til størrelse 74), så har vi lagt vekk klær som aldri har vært prøvd på. Og det syntes jeg er fælt. Da ville jeg heller fått mye færre gaver enn å kaste bort folks penger på noe vi ikke har rukket å bruke.

Og så var det aldri snakk om å tvinge folk til å gi oss penger, det ville bare være et forslag om noen spurte hva vi trengte eller ønsket oss. Spesielt om vi fikk ei jente til, for vi kommer nok til å trenge liiite nytt av klær til henne. Hun bruker allerede 86, så vi har rast ganske raskt gjennom størrelsene.

Og så sier jeg det igjen:
Poenget var ikke om det var greit å ønske seg penger, men om det var greit å dele det mellom nybarnet og barnet man allerede har. Og det var 100% hypotetisk.

Du må finne ut hva som fungerer for dere.

Husk at det kommer til å fortsette sånn i mange år frem over da[;)]

Her så trenger vi nesten ikke kjøpe noe tøy eller leker til andre mann, han kan jo arve alt fra storebror. De er i tillegg født på motsatte sesonger, men det er fullt mulig å få full garderobe til han for det.

Men min smak i klær til siste mann har forandret seg totalt fra første mann. Da skulle alt være tøft og kult, nå driter jeg i det og ser heller på det som er mykt, praktisk og behagelig å ha på han. På leke fronten blir det verre, ser ikke noe poeng i at det skal kjøpes inn masse gaver til lillemann, for han har kasser fulle med masse spennende fra storebror. Dermed kommer vi i hovedsak til å ønske oss penger til han i steden for leker, men kommer nok ikke til å dele de med storebror.

ORIGINAL: Durken

Jeg har aldri spurt eller blitt spurt om hva vi ønsker i barsel gave, så her hadde det ikke funket.

Dersom noen velger å gi penger i barselgave så gir de jo pengene i gave til babyen og ikke eventuelle søsken - så for meg hørtes det helt feil ut.

ORIGINAL: [Malin]

Jeg hadde aldri kunnet 'forlange' at folk gir penger til babyen.. Da hadde jeg nok heller bytta det jeg ikke hadde bruk for, og fått tilgodelapp å bruke de på begge to evt..

Det er jo ikke sikkert alt passer mtp sesong heller.. Altså visst du har en vinterbaby å en sommerbaby så er det jo nesten bare basisklær man kan arve...

Syns det høres helt greit ut.

Ja, det blir feil.

Greit til familiemedlemmer og si annet du ønsker/trenger til barnet.

Og pengene er jo til den nyfødte, ikke til søstera.

Vi fikk sykt med barselsgaver fra alle mulige folk som vi ikke kjenner engang.
Kunne aldri falt meg inn å sakt til folk at vi ville ha penger i gave!
Det er frekt!
Folk kjøper jo noe fra seg til babyen. Jeg ble ikke spurt hva vi ønska oss..

Heldig om noen vil gi noe i det hele tatt!

ORIGINAL: satine

jeg selv syns det er mer koselig å gi en personlig gave til barnet enn å gi det penger. Jeg syns heller ikke man kan ønske seg noe, så lenge man ikke har fått forespørsel, men hvis noen spør hva dere ønsker til barnet så går det jo an å si "penger".

Sign.

Hadde bare forklart at du allerede har det meste av det du trenger, og derfor heller ønsker penger.

ORIGINAL: Elimor

Dersom noen velger å gi penger i barselgave så gir de jo pengene i gave til babyen og ikke eventuelle søsken - så for meg hørtes det helt feil ut.

synes det er litt rart å be om penger i barselgave,ja..helt ok fra familie da,hvis de spør,men ikke fra andre.mener jeg da:)

Back
Topp