Syntes dere dette blir feil?

Oh Dear

Forumet er livet
VIP
Januar 2017
La oss si at jeg blir gravid og får ei jente til.
Vi finner ut at vi har nok babyklær, så i barselgave ønsker vi oss heller penger til henne.
Det vi får av penger deler vi mellom de to jentene våre, og setter dem på sparekontoen, fordi vi tenker at klærne ny-babyen får er jo barselgavene som Sofie fikk, så det er for å gjøre det rettferdig.

Dette er jo rent hypotetisk og noe vi ikke trenger å ta stilling til på lengelenge, men kom bare til å tenke på det. For å få enda en runde med babyklær i haugevis som blir like lite brukt, det har jeg ikke noe lyst til.[8D]

Jeg tror også jeg kunne tenkt ut en sånn løsning.. Men jeg vet ikke om folk rundt meg hadde hatt lyst til å gjøre det på den måten, og vi har fått vanvittig mange gaver fra helt ukjente hold, så det hadde ikke funka her, tror jeg...

Men tanken er god! [:)]

ORIGINAL: Heleneo

Henger du tilfeldigvis litt på januar09 i tillegg til februar09, toneany?[;)]

Lurte jeg plutselig på også [;)]

Jeg hadde aldri fått meg til å ønske noe spesifikt i barselgave, det syntes jeg bare hørtes fryktelig feil ut i mitt hode.

Jeg hadde aldri kunnet 'forlange' at folk gir penger til babyen.. Da hadde jeg nok heller bytta det jeg ikke hadde bruk for, og fått tilgodelapp å bruke de på begge to evt..

Det er jo ikke sikkert alt passer mtp sesong heller.. Altså visst du har en vinterbaby å en sommerbaby så er det jo nesten bare basisklær man kan arve...

ORIGINAL: snuppe07ogspire09

ehh hadde aldri spurt om penger i barselgave.. ingen som spurte hva jeg ønska meg i barselgave heller.. er jo til ungen, og er jo opp til folk hva/om de ønsker å kjøpe noe. nei det blir bare frekt syntes jeg.

over til hovedsaken, syntes alle pengene burde gått til babyens konto. er jo den som fikk pengene i så fall.. og storesøster får vel penger ved andre anledninger som kan settes inn på hennes konto

enig[;)]

jeg selv syns det er mer koselig å gi en personlig gave til barnet enn å gi det penger. Jeg syns heller ikke man kan ønske seg noe, så lenge man ikke har fått forespørsel, men hvis noen spør hva dere ønsker til barnet så går det jo an å si "penger".

ORIGINAL: tia85

ORIGINAL: Heleneo

Henger du tilfeldigvis litt på januar09 i tillegg til februar09, toneany?[;)]

Lurte jeg plutselig på også [;)]

hehe, jeg også[;)]

hehe, den tanken har ikke falt meg inn en gang.. folk må få gi hva de vil.. kjedelig å komme på besøk å ta opp en hundrings fra lomma liksom[8D]

ORIGINAL: satine

jeg selv syns det er mer koselig å gi en personlig gave til barnet enn å gi det penger. Jeg syns heller ikke man kan ønske seg noe, så lenge man ikke har fått forespørsel, men hvis noen spør hva dere ønsker til barnet så går det jo an å si "penger".

jeg synes det hadde vært koselig med litt nytt til nyebaby jeg, ikke bare arvet. kanskje det kommer en baby i en annen sesong? eller er en str. mindre ved fødsel?
jeg pleier faktisk ikke å kjøpe så ,mye klær i barselgave selv, men kanskje en god badeolje e.l

Går an å ønske seg / bytte til større str da.

Klær i 68 / 74 blir ofte ganske slitt da de brukes over en lengre periode enn de minste klærene. Og den dagen du tar fram alle de "fine klærene" fra førstemann - er det ikke sikkert du synes de er like fine som du trodde de var[;)].

Og så forandrer jo også trendene til baby seg fra år til år, like mye som til oss voksne[8D]

Dessuten har det en tendens til å komme myyyye mindre barselgaver til nr.2.[:-]

Første fikk sikkert rundt 30. Andre har fått rundt 5 tror jeg..[8|]

(Og [8|] er ikke et uttrykk for utakknemlighet for de 5 altså[8D] det er bare så rart at 1. barnet er sååå interessant at man sjelden får en dag for seg selv, og at nr.2 plutselig ikke er interessant i det hele tatt.)

Ja, syns det blir feil. Syns generelt ikke noe om når folk ønsker seg penger i gave, og da i hvertfall ikke i barselgave.

Jeg har aldri spurt eller blitt spurt om hva vi ønsker i barsel gave, så her hadde det ikke funket.

Syns det blir helt feil å skulle si hva man ønsker seg i barselgave[8|] Det er da ikke mange som spør om det? Mye hyggeligere å få noe personlig vel? Jeg hadde i alle fall ikke lyst til å bare bruke arvete klær til nr. 2, ble kjempeglad for å få litt nye klær og!

Jeg venter jente nummer to. Har alt av klær fra førstemann. De blir til og med født i samme sesong (med tre års forskjell da...). Men, i barselgave ønsker jeg meg nytt saueskinn, nye ullbodyer, ny madrass til sengen, smokker, tåteflasker og annet som babyen ikke skal arve. Ser ikke noe prinsipielt galt i å ønske seg penger, men jeg personlig synes at denne pengeutvekslingen er litt tåpelig. Da må man heller la være å ønske seg gaver. Du får penger til bursdagen av meg, jeg får like mye tilbake på min bursdag osv...

ORIGINAL: snuppe07ogspire09

ehh hadde aldri spurt om penger i barselgave.. ingen som spurte hva jeg ønska meg i barselgave heller.. er jo til ungen, og er jo opp til folk hva/om de ønsker å kjøpe noe. nei det blir bare frekt syntes jeg.

over til hovedsaken, syntes alle pengene burde gått til babyens konto. er jo den som fikk pengene i så fall.. og storesøster får vel penger ved andre anledninger som kan settes inn på hennes konto

Sign.

Jeg får jente nr to nå, i oktober, forrige kom i mai i fjor. Har masse klær, men masse jeg ikke kan bruke pga sesong. Men har kjøpt nytt det jeg trenger og vel så det. 
Nå ønska jeg meg ikke klær til første heller, og virkelig ikke nå. Til de som har spurt har jeg sagt jeg virkelig ikke vil ha klær, men er jo ikke mange som spør da! Og jeg ville aldri sagt penger uansett.... men det er min mening da.... Selve fordelingen hørtes jo grei ut, men akkurat det å be om penger hørtes LITT drøyt ut, tror jeg hadde blitt snurt om noen hadde sagt det til meg, hadde nok garantert ikke gitt det heller!

Back
Topp