Synsforstyrrelser

Jeg er 35 imorgen. Har tvillinger så jeg blir satt i gang om 2 uker. Da har jeg time 1 gang i uka hos jordmor og.
Så moro! TO gleder :-D Da er du snart i mål du da :) Selv fikk jeg min datter i 34 nå i februar. Så godt at du har god oppfølging :)
 
Snakket bare med legekontor nå! Hun ville jeg skulle komme med en urinprøve og ta blodtrykket for å være på den sikre siden:) skal ditt 10.45!
Greit å sjekke!
Takk for fort hjelp og svar folkens! Man blir så usikker når det er første svangerskap :p
Det er bra du får det sjekket syns jeg :)
 
Alt flott med blodtrykket og urinen :) Så da er det iallfall ingen tegn på begynnende svangerskapsforgiftning :D
Så godt å høre :)
Jeg har kommet frem til (jeg har dokorert meg selv;) ) at det må være det økte trykket til hjernen under graviditeten som gir synsforstyrrelser. Og mitt tilfelle manglet på blod.
 
Alt flott med blodtrykket og urinen :) Så da er det iallfall ingen tegn på begynnende svangerskapsforgiftning :D
Sååå godt å høre! :) Sa de noe spesielt, eller var alt som det skulle? Nå ble jeg glad på dine vegne :-D
 
Sååå godt å høre! :) Sa de noe spesielt, eller var alt som det skulle? Nå ble jeg glad på dine vegne :-D
Takk :D
Nei han sa egentlig ikke noe spesielt, regner med kanskje jeg har vært sliten/sulten eller noe? Sannelig om jeg veit :p
Jobbe siste dag i morgen, så er det bare å kose seg, og ordne hjemme :)
 
Jeg jobber på øyeavdelingen på sykehuset og jeg måtte spørre en øyelege der da jeg begynte å få synsforstyrrelser. Var akkurat som et kaleidoskop som begynte på midten av synsfeltet og bevegde seg utover i sidesynet og tilslutt forsvant. Varte i ca 30 min og jeg kunne ikke "se" der synsforstyrrelsen var. Dette har skjedd 5-6 ganger i løpet av svangerskapet.

Fikk beskjed om at alt så fint ut i øyet og mest sannsynlig var det pga økt trykk, hornhinne forandringer, blodvolum osv. Urin og BT har vært fint hele veien. Men alltid hør med lege eller optiker ang syn, det kan i verste fall dreie seg om noe verre. F.eks netthinneløsning, der er det lynglimt og akkurat som en rullegardin går ned foran øynene. Så vær litt obs på slike ting ☺️
 
Back
Topp