Syns 36 uker er nok jeg :P

Tina1988

Elsker forumet
Sitter å ønsker svangerskapet bare skal vare i 36 uker og at jeg er på overtid nå :P
Er trøtt og lei nå. Høyt blodtrykk, proteiner og greier i urin. Satt på antibiotika som jeg blir dårlig av!

Hurra for siste del av svangerskapet!

(Altså har hatt ett så og si smertfritt svangerskap, så burde ikke klage.. Men huff :P)

Akkurat nå er jeg helt enig.. Er ikke mer enn 34 uker, men den siste uka har vært drøøøøøy!! Plutselig blejeg kjempe gravid, bare sover , griner og er sur om hverandre, får ikke pusta , klarer ikke gå nesten pga det møka bekkenet- etc etc--- og da var det brått ikke gøy mer [8D]

JA, enig!!!
Har så lyst å se lillegutt nååååå!!!!
Lei av bekkenvondt[&o]

jeg er IKKE enig! Min lille må holde seg i magen til 26. januar for at jeg skal få foreldrepenger...[:-][:-]

Jeg er heller IKKE enig, har jo ikke kommet til permisjonen, og den kommer neste uke når jeg er 36 uker på vei, og da har jeg fortsatt masse å gjøre...må kjøpe vogn, stellekommode, klær (finner ikke noen klær i 50-56 som tilhørte minsten,surt), base til bilstolen, seng, madrass..! Pakke bagan...nei nei nei. Han kan fint holde seg inne til uke 39, og det håper jeg virkelig at han gjør! [;)]

Men for din egen skyld så må babyen gjerne komme ut tidligere

Jeg synes at en svangerskap skulle vart i toppen 30 uker, og ikke en dag mer. De siste ukene har jeg hatt vanskelig for å gå, sitte, ligge, you name it. Ikke bare ser jeg ut som ei kjerring på 90 når jeg går, i tillegg er det denne glatta som gjør alt så mye mer vanskelig[&:] Og så må jeg pakke meg inn i klær siden det er vinter, og da er ikke bevegeligheten like stor. Nå kan jeg nesten ikke løfte gutten min lenger heller, for det gjør rett og slett for vondt i bekkenet og hoftene. Nei, nå er jeg lei[:@] Savner den ellers spreke kroppen min som det aldri er noe galt med. For tiden er ALT bare galt, og det blir bare verre uke for uke. Mitt siste svangerskap EVER! [8D]

Fatter ikke hvorfor folk absolutt skal "ønske seg" prematurbaby...
Nyfødtintensiven er IKKE et sted man har lyst til å være på! Så vær glad for at ungene deres holder seg inne til termin/etter uke 37!

Er sååååååå ENIG...er rett å slett dritt lei..
Er 37 uker i morgen å håper virkelig ting skjer NÅÅÅÅÅÅÅ....
Blir jo bare mer å mer sliten og deprimert ...

ORIGINAL: Raemec

Nyfødtintensiven er IKKE et sted man har lyst til å være på! Så vær glad for at ungene deres holder seg inne til termin/etter uke 37!

var vel ikke akkurat d det var snakk om da.... *riter på hodet*

syns og 36 uker er meeer en nok... hehe.. [:D] leeenge ågå gravid,og sååå tungt nå på slutten.... 1.5 uke igjenn, såmå han bare komme her... men trenger ikke bli der inne så veldig mye lenger...[:D]

ORIGINAL: Bebibooms

var vel ikke akkurat d det var snakk om da.... *riter på hodet*

Er litt enig, tror ikke det er snakk om at folk ønsker seg prematurbaby. Heller det at svagerskapet er litt langt, og tungt på slutten.

Jeg kunne veldig gjerne tenke meg å bli ferdig snart, for har sliti med bekkenet siden juli, nå er det krykker til tider. Og har en aktiv gutt på straks to år, som jeg ikke klarer å leke med[:(]
Gleder meg veldig til jeg kan sette meg på gulvet å leke med han igjen. Og at vi kan ut å base i snøen sammen.

jeg håper ejg blir satt i gang no snarest MEN jeg får ingen prematur baby. er 37 uker på vei og har hatt et svangerskap som kan skremme de fleste.
kvalme i 10 uker, bekkenproblemer siden uke 8, fire forskjellige infekjsonssykdommer (ikek svangerskapsrellaterte) og svangerskaspforgifting.
no er jeg bare DRITT lei av å IKKE være frisk. glad jeg skal på kontroll på kk i dag gitt.

Akkurat i denne tråden var det vel mer å ønske seg at "fasiten" var rundt 36 uker, at de var ferdige da, ikke det å ønske seg prematurbaby?

Jeg skjønner ingen som ønsker seg prematurbaby, og tror ikke de vet hva de snakker om.

Men å ønske seg at termindato var noen uker tidligere, det blir litt mer enn sånn "ønsker verden var annerledes, vet det ikke er mulig, men sånn i drømmeland"-greier, og det er noe annet. Å reelt ønske at babyen fødes uke 36 når man vet at termin er uke 40 blir feil, men å ønske at termin var uke 36, det er noe annet.

Personlig er jeg ikke praktisk klar for å få ut denne ungen før jeg er 38 uker, så sånn er det med den saken, hun må vente der inne noen uker til ja.

Jeg vil ivertfall ikke ha lillegutt ut før uke 38 jeg heller, men 38 er en fin uke og håper han kommer da. Har det ganske fint enda jeg da, tung og fæl og trøtt, men blodtrykket er endelig på vei tilbake til normalt så den uka her er første uke siden egget satt seg fast at jeg ikke er konstant svimmel og må stupe i sofan når det svartner...

Må si jeg ble dritredd jeg når jordmor mente han så ut til å ville komme forrige uke, ho sa han aldeles ikke var i fare men sansynligvis kom til å måtte bli matet med sonde og i kuvøse noen dager. VIL IKKE HA BABY PÅ NYFØDTINTENSIV, vil ha ham hos meg fra første stund.

Jeg er veldig klar for å møte nurket, MEN jeg må ha disse siste ukene med plager og vondtene som er nå på slutten for å bli klar for fødselen.. Har begynt å grue meg for fødselen, huff.. Er ikke klar for de smertene enda[X(][X(][X(]

Tror ikke noen ønsker seg en prematurbaby, men er nok mange som skulle ønske at et svangerskap varte i maks 35 uker, altså at babyen hadde vært helt klar for å komme ut NÅ[8D]

Jeg synes for min del dette svangerskapet har gått sinnsykt fort! Har ikke helt skjønt at jeg snart skal føde, så jeg er fornøyd med å skulle vente noen uker til[;)] Men nå har ike jeg hatt så mye plager heller, skjønner VELDIG godt at de som er plaget er dritt lei nå..[:)]

ORIGINAL: surrehodet

Jeg vil ivertfall ikke ha lillegutt ut før uke 38 jeg heller, men 38 er en fin uke og håper han kommer da. Har det ganske fint enda jeg da, tung og fæl og trøtt, men blodtrykket er endelig på vei tilbake til normalt så den uka her er første uke siden egget satt seg fast at jeg ikke er konstant svimmel og må stupe i sofan når det svartner...

Må si jeg ble dritredd jeg når jordmor mente han så ut til å ville komme forrige uke, ho sa han aldeles ikke var i fare men sansynligvis kom til å måtte bli matet med sonde og i kuvøse noen dager. VIL IKKE HA BABY PÅ NYFØDTINTENSIV, vil ha ham hos meg fra første stund.

Uke 38 er greit det, men min forrige kom uke 41, og jeg er ikke fremmed for at det kan bli slik igjen, det går greit det altså.

Men om din skulle komme forrige uke, rundt 32 uker. Nei, det er ikke alvorlig far,e de fleste etter uke 30 overlever, men det er jo slett ikke gunstig heller, sonde og kuvøse ja, men også senvirkninger. Nei, vi skal være glade for at babyene våre holder seg inne litt lenger, over 37 uker i alle fall så er de ikke premature, det bør være målet for de fleste av oss.

Jeg skal i alle fall i permisjon før jeg skal føde.  Da er jeg 37+2 (Og hjemmefødsel får jeg ikke før jeg er 37 uker heller, så jeg SKAL over i februar før jeg føder i alle fall!)

jeg har litt delte meninger her... har egentlig vært veldig fin form, og siden dette er vår første tror jeg nok jeg trenger de siste ukene på å bli "klar" for fødselen... men samtidig er det begynt å bli litt tungt å ikke kunne løpe rundt lengre... og ikke være like bevegelig som vanlig.. så drømmer jo om at svangerskapet bare varte til nå.. og det har ingenting med å ønske seg ett prematur barn å gjøre...heller med utålmodighet, og ønsket om å møte det lille vidunderet [:)]
Men heldigvis har tiden gått fort frem til nå, da vi har kjøpt hus, og flyttet, og alt av intrykk ihht svangerskapet er nytt og spennende.
Håper bare tiden nå når jeg må holde meg litt mer i ro går like fort, for merker plutselig at dagene gikk veeeeldig mye senere nå som jeg ikke jobber lengre.. Lykke til alle sammen... Vi er snart i mål, uansett hvordan det blir [:)]

Men nå er det nå enn sånn at et svangerskap varer i 40 uker + 2/3 dager, og det visste vel de fleste før de ble gravide.
Evnt. plager, man kan få og at det blir tungt på slutten, visste de vel også...
Og når man er i uke 33-36 og sier man vil ha ungen ut NÅ, så sier man jo igrunn at man vil ha prematurbaby[;)]
(for ikke å snakke om alle som går gjennom alle mulige kjerringråd så tidlig, for at de er lei...)

Det ER tungt på slutten, det SKAL være tungt på slutten, og at man ønsker å se babyen sin så fort som mulig er vel bare positivt!
Men fordel å vente til babyen er klar ;)

Nyt den siste tiden dere, fullt mulig dere savner magen og å gå gravide når bebisen er ute[;)]

Her krysser jeg alt som kan krysses for at jeg (for en gangs skyld) får gå til minst uke 37!

Men nå er det nå enn sånn at et svangerskap varer i 40 uker + 2/3 dager, og det visste vel de fleste før de ble gravide.Evnt. plager, man kan få og at det blir tungt på slutten, visste de vel også...Og når man er i uke 33-36 og sier man vil ha ungen ut NÅ, så sier man jo igrunn at man vil ha prematurbaby[;)]
(for ikke å snakke om alle som går gjennom alle mulige kjerringråd så tidlig, for at de er lei...)

Det ER tungt på slutten, det SKAL være tungt på slutten, og at man ønsker å se babyen sin så fort som mulig er vel bare positivt!
Men fordel å vente til babyen er klar ;)

Nyt den siste tiden dere, fullt mulig dere savner magen og å gå gravide når bebisen er ute[;)]

Her krysser jeg alt som kan krysses for at jeg (for en gangs skyld) får gå til minst uke 37!

Selvsagt vet alle hvor langt et normalt svangerskap er[8D] Og at det kan komme plager pga et svangerskap, det vet vel de fleste også. Men uansett, det er vel lov å drømme seg litt bort og ønske at et normalt svangerskap varte kortere? Det er jo det der er snakk om her, ikke om at folk vil ha premature babyer. Når det gjelder dem som har prøvd ut kjerringråd for å få fødselen i gang, så får du heller ta det i de trådene det gjelder. I denne tråden er det absolutt ikke snakk om at noen ønsker seg en prematur baby i det hele tatt.

Og nei, jeg kommer IKKE til å savne magen eller det å gå gravid. Ikke alle kvinner elsker å være gravide, selvom noen gjør det. Jeg elsker å ha min egen kropp som fungerer slik den skal. Jeg har aldri likt å bli sparket innenfra eller å gå rundt med bekkenløsning i mangfoldige måneder, så jeg kan med hånda på hjertet si at jeg aldri skal ha flere barn. To svangerskap er mer enn nok for meg, og jeg gleder meg vanvittig mye til å være ferdig med dette svangerskapet (som er mitt siste)[:)]

Back
Topp