Synes du det er ok

Kan godt ta oss en cider eller to mens barna er våkne, men som regel blir det etter barna har lagt seg. Og jeg gjør det kanskje 2-3 ganger i året. Mannen et par ganger i måneden :-)

Eg står gjerne å drikker en øl imens eg står å lager taco på freddan.
Men d blir med den ene
.Ikkje alltid eg gjør det, men hvis eg har lyst på :)
(men ikkje hvis eg er alene m barna)

Ja, til mat og slik at man er i normal stand.
Altså for kos og ikke for fyll. Du må ha normal oppførsel. Barnet skal ikke bli utrygg og ikke kjenne sine foreldre.

Signerer denne :)

tja, blir opp til hver enkelt er jo ikke galt og drikke et glass vin eller øl men jeg ville ikke gjort det foran barna og jeg tror ikke det blir etter leggetid heller for interessen er liksom borte :)

En øl eller et glass vin er helt greit. Det er også greit at man tar et glass til maten. Alkohol er helt greit i små mengder, men ikke slik at man kjenner det på noe som helst måte. Når barna er lagt er regelen den samme. Ei flaske vin=barnefri

Nei.. Jeg tør i hvert fall aldri det. Tilfelle det skjer noe og da må jeg kunne kjøre.

Ja, aldri sett på det som problematisk hverken som barn eller som mor selv.

Samme her. Har alltid vært vant til at foreldrene mine har kost seg med et par glass vin i helgene. Har aldri følt dette som noe negativt. Husker også at de hadde vennebesøk over der de koste seg med vin på kveldene. Men alt med måte såklart. Folk reagerer ulikt på alkohol, og en bør ikke være synlig beruset foran barn.

Selv drikker jeg og mannen aldri hjemme, men det er fordi jeg heller liker å ta en fest eller kosekveld med venner uten barn om jeg skal drikke. Sverger til Pepsi Max og cola når vi er hjemme :p

Nå er jeg gravid, men vi pleide å ha et glass vin etter ungene var i seng før.

Ja

Ja, en øl til maten ser jeg ikke problemet med, ei heller evnt et glass vin etter barnet har sovnet.

Jeg er veldig enig i at barn ikke skal se foreldrene beruset og man får en adferdsedring mye raskere enn man tror selv. Dette kan fort skape utrygghet hos barnet og er noe man bør tenke på når man drikker etter barnet har lagt seg...Det kan jo våkne! Ellers synes jeg det er ok med et bevisst forhold til alkohol og at det ikke blir et tabu emne, noe som igjen kan gjøre det mye mer spennende når barnet kommer i ungdomsårene.

Kan ta oss et glass vin til maten/kaffen, men det er stort sett kun i store sammenkomster.
I hverdagen kan mannen ta seg et lite glass m cognac på kvelden (et eggeglass) etter junior har søvna.
E e ikke så gla i alkohol, men kan ta meg et lite glass baylies om kvelden, hvis e har.

Back
Topp