Synarela!

Uff! Hjelp! Gruer meg!! Begynner i morgen! Redd for bivirkninger!!
Hvor tidlig fikk du bivirkninger? Er det sjeldent med allergisk reaksjon??

Kan man drikke alkohol mens man går på den?
Veldig individuelt dette med bivirkningene, ikke alle blir kjempedårlig form[emoji4] Må nesten bare vente å se [emoji4]

Jeg skal også spraye to ganger om dagen men i både venstre og høyre hull. Hvorfor hadde du bare i et ?
Hva skjer om sprayen ligger ? Står den må vær stående, men vet dere hvorfor?

Ringte sykehuset for å spørre litt, men var en dame som tydeligvis ikke hadde så mye peiling på den (virket sånn). Hun sa jeg kunne ta nesespray og synarela samtidig og alt gikk fint selv om jeg glemte den osv:p leser nå at det må gå 30 min mellom vanlig nesespray og synarela..

Det er forskjellig om man må ta en eller to sprayer per gang :) Du må bare gjøre som legen har befalt ;) Du kan lese om det her: http://www.felleskatalogen.no/t/medisin/pasienter/pil-synarela-pfizer-564344

Vet ikke hvorfor den må være stående, men når jeg hadde den med i veska satte jeg den i et av de små rommenepå innsiden av vesken og da velter den ikke :)

Rart hun ikke svart bedre enn det på spray. Helt sikkert på at man ikke bør ta begge sprayene samtidig!

Jeg reagerer mye på alt, så ikke uroe deg. Her begynte det dag 2-3, ille (typ sykemeldt) etter 2 uker. Aldri hørt om allergisk reaksjon :)

Ville ikke drukket, men tror ikke det er noen restriksjoner ;)

Det er forskjellig om man må ta en eller to sprayer per gang :) Du må bare gjøre som legen har befalt ;) Du kan lese om det her: http://www.felleskatalogen.no/t/medisin/pasienter/pil-synarela-pfizer-564344

Vet ikke hvorfor den må være stående, men når jeg hadde den med i veska satte jeg den i et av de små rommenepå innsiden av vesken og da velter den ikke :)

Rart hun ikke svart bedre enn det på spray. Helt sikkert på at man ikke bør ta begge sprayene samtidig!

Dose varierer fra person til person. Noen tar 2x daglig i begge nesebor, mens andre tar 2x daglig i ett (4 eller 2 doser). Skal stå på arket.

Den skal stå oppreist grunnet mye grums i bunnen du ikke skal spraye i deg :)

Dose varierer fra person til person. Noen tar 2x daglig i begge nesebor, mens andre tar 2x daglig i ett (4 eller 2 doser). Skal stå på arket.

Den skal stå oppreist grunnet mye grums i bunnen du ikke skal spraye i deg :)
Åh?? Da jeg hentet den på apoteke lå den liggende, (så den når de hentet den) og når de la den på bordet så la de den ned også! Hva skjer om jeg får det i meg da?? Sorry mange spørsmål :p lurer jo på alt :p

Åh?? Da jeg hentet den på apoteke lå den liggende, (så den når de hentet den) og når de la den på bordet så la de den ned også! Hva skjer om jeg får det i meg da?? Sorry mange spørsmål [emoji14] lurer jo på alt :p
Jeg spurte om dette på apoteket, og fikk beskjed om at den skal oppbevares stående etter den er tatt i bruk da det kan lekke fra den etter den er tatt i bruk hvis den ikke oppbevares stående og man da kan risikere å få for liten dose på slutten [emoji4]

Jeg spurte om dette på apoteket, og fikk beskjed om at den skal oppbevares stående etter den er tatt i bruk da det kan lekke fra den etter den er tatt i bruk hvis den ikke oppbevares stående og man da kan risikere å få for liten dose på slutten [emoji4]
Ok! Da går det nok fint:) kan jeg bøye hode bakover etter jeg har sprayet ? Redd det renner ut igjen når jeg er så tett. Og Gjør det noe om det kommer i halsen?

Ok! Da går det nok fint:) kan jeg bøye hode bakover etter jeg har sprayet ? Redd det renner ut igjen når jeg er så tett. Og Gjør det noe om det kommer i halsen?
Mener det står i bruksanvisningen at man skal bøye hodet lett tilbake i noen sekunder etter spray så det går fint ja[emoji4] kommer av og til litt i halsen til meg så tror nok det går helt greit. Vi får nok riktig dose [emoji4][emoji108]

Som lille_my83 skriver så står det i bruksanvisningen at du skal bøye hodet bakover.
Hvis du skal starte i morgen, anbefaler jeg deg at du leser bruksanvisningen som følger med i pakka, i dag. Der står det hvordan du skal gjøre det [emoji1360]

Som lille_my83 skriver så står det i bruksanvisningen at du skal bøye hodet bakover.
Hvis du skal starte i morgen, anbefaler jeg deg at du leser bruksanvisningen som følger med i pakka, i dag. Der står det hvordan du skal gjøre det [emoji1360]
Det står jeg skal spraye kl 0800 og 2000. Vet noen om jeg selv kan endre det til foreksempel 0900 og 2100? Er så tidlig i ferien! Dere som har brukt nesesprayen, har dere gjort det?

Det står jeg skal spraye kl 0800 og 2000. Vet noen om jeg selv kan endre det til foreksempel 0900 og 2100? Er så tidlig i ferien! Dere som har brukt nesesprayen, har dere gjort det?

Det går fint så lenge du holder deg til det :)

Jeg endret til kl 08.30 og 20.30[emoji4] Så lenge det er 12 timer imellom så skal det gå fint [emoji4]

Jeg sprayer kl 10 og 22 [emoji5] ingen problem

Okei, da gjør jeg det! endret du tiden selv?uten å høre med sykehuset? Er det en grunn til de setter den tiden ?

Mener det stod i papirene at det viktigste er 12 timers mellomrom. Ikke nøyaktig klokkeslett, men morgen og kveld (sikkert litt klønete kl 13 og 01.00 liksom...).

Så jeg bestemte meg for kl. 10/22 selv ja. Har gjort deg hver gang og det har gått fint.

I forhold til når du skal ta el-sprøyta er det greit at det ikke er for seint på kvelden. Siste spray måtte jeg ta i 19-tida før ovitrellen i 21-tida. Men som sagt ikke noe problem.

Ja, du kan drikke.

Du kan få hodepine.
Hvis du leser pakkevedlegget står det klart hvordan medisinen skal taes. Tror ikke det er meningen at du skal holde hodet bakover, det er en vinkel du skal spraye i.

Da har jeg tatt nesesprayen!skal jo lade pumpen før bruk, og det er ca 5-7 trykk. Hos meg så kom det en spray etter 2 trykk. Er det vanlig ?:p

Da har jeg tatt nesesprayen!skal jo lade pumpen før bruk, og det er ca 5-7 trykk. Hos meg så kom det en spray etter 2 trykk. Er det vanlig ?:p
Ja det er vanlig [emoji4] 2 trykk til meg å [emoji4]

Ja det er vanlig [emoji4] 2 trykk til meg å [emoji4]
Okei:) håper dette går bra! Er så redd bivirkningene :p leser at det er vanlig å få overfølsomhetreaksjon mot denne.. med åndenød osv.. uff:p og det er vanlig bivirkning ? Står ikke at det er sjeldent ! Hehe.

Det er verdt det :) men har aldri vært redd medisiner pga bivirkninger :p

Okei:) håper dette går bra! Er så redd bivirkningene [emoji14] leser at det er vanlig å få overfølsomhetreaksjon mot denne.. med åndenød osv.. uff:p og det er vanlig bivirkning ? Står ikke at det er sjeldent ! Hehe.

Det er verdt det :) men har aldri vært redd medisiner pga bivirkninger :p
Jeg har gått på den i 30 dager nå og de bivirkningene jeg har fått er hodepine og hetetokter, ikke merket noe allergisk reaksjon [emoji4] Uvanlig å få kraftige allergiske reaksjoner av denne heldigvis [emoji4]

Du kan være en av de som får lite bivirkninger også, du må nesten bare vente å se[emoji4] Prøv å ikke lese så mye om bivirkningene du, ta det heller som det kommer [emoji11][emoji4]

Back
Topp