Symtomer

I dag har eg vore så ekstremt trøtt:bored: Vakna jo sliten i dag eg, har sove to kviler i dag på litt over 1 time. Er 6+2 i dag.
 
Kjenner flere symptomer melde sin ankomst for det som føles som hver time etter klart positiv test i mårrest;

  1. Humørsvingninger/emosjonell
  2. Mye mintre tålmodighet
  3. Trøøøøtt :dead:
  4. Problemer med nattesøvn (spesielt etter kl. 04:00)
  5. Kjempe tørst
  6. Må tisse ca. hver 2. tile (har nok også sammenheng med at jeg drikker mer veske)
  7. Nedsatt matlyst
  8. Blodtrykksfall; blir veldig fort svimmel
 
Noen som merker at bekkenet tuller seg allerede? Jeg har slitt med bekkenløsning de tre første svangerskapene. Merket litt forrige gang da jeg mistet 6+1. Nå er jeg bare 4+4, og de siste to dagene har jeg slitt med å bevege meg. Vet at det utløses av hormoner, men ville ikke være så dårlig allerede nå. Finner ingen god stilling om natten, helt ødelagt etter en dag på jobb. Klarer nesten ikke annet enn å slappe av... samtidig blir jeg værre av å sitte. Eneste positive er at jeg tenker at det må være et godt tegn når magefølelsen og tankene sier at jeg kommer til å miste :bag:
Merket det på bekkenet før positiv test. Slet med bekkenløsning sist, men ikke så tidlig
 
Startet med bekkensmerter og murring, luft i magen, økt luktesans, kvalme og nå halsbrann i natt. Hørt om tidligere symptomer når det ikke er så lenge siden forrige graviditet, men synes det er litt tidlig
 
Merket det på bekkenet før positiv test. Slet med bekkenløsning sist, men ikke så tidlig
Kan ikke huske siste da det barnet er 13 år :smiley-ashamed004 Men vet at det var tidlig, men trodde ikke det var så tidlig. Har sovet to netter på sofaen nå fordi der finner jeg en litt mer behagelig stilling:bag:
 
Jeg har så utrolig mye vonde luftsmerter, spesielt på natta! Startet på dagen for to dager siden. Trodde først det var mens smerter, men så eskalerte det og ble verre og da skjønte jeg at det var luftsmerter :hungover: Det er jo bedre enn at noe går galt, men ikke sovet særlig på to netter nå… litt bedre på dagen i går, så ble det helt pyton på natta igjen. Det rare er at jeg er ikke hard i magen, nesten det motsatte…. Skal slutte å drikke kullsyrevann i hvert fall :wacky:
 
Jeg har så utrolig mye vonde luftsmerter, spesielt på natta! Startet på dagen for to dager siden. Trodde først det var mens smerter, men så eskalerte det og ble verre og da skjønte jeg at det var luftsmerter :hungover: Det er jo bedre enn at noe går galt, men ikke sovet særlig på to netter nå… litt bedre på dagen i går, så ble det helt pyton på natta igjen. Det rare er at jeg er ikke hard i magen, nesten det motsatte…. Skal slutte å drikke kullsyrevann i hvert fall :wacky:
Huff, luftsmerter er grusomt!! Svigerfar ble faktisk innlagt på sykehus fordi det var mistanke om hjerteinfarkt, viste det seg å være luft, sier litt om hvor vondt det kan være:oops: Jeg fikk helt syke luftsmerter etter keisersnitt, jeg visste ikke hvor jeg skulle gjøre av meg, husker jeg tryglet om smertestillende samtidig som jeg nesten vrei meg ut av senga.. Så du har min fulle forståelse, håper det går over snart!! :Heartred
 
Huff, luftsmerter er grusomt!! Svigerfar ble faktisk innlagt på sykehus fordi det var mistanke om hjerteinfarkt, viste det seg å være luft, sier litt om hvor vondt det kan være:oops: Jeg fikk helt syke luftsmerter etter keisersnitt, jeg visste ikke hvor jeg skulle gjøre av meg, husker jeg tryglet om smertestillende samtidig som jeg nesten vrei meg ut av senga.. Så du har min fulle forståelse, håper det går over snart!! :Heartred
Takk! Har vært utrolig vondt, så merkelig, men virker som det er vanlig tidlig i svangerskapet når jeg leser om det :hungover:
 
Kvalm:depressed: Kom som kastet over meg i går... og er enda værre i dag. Går omgangssyke på jobb,men føles ikke helt som det heller...
Tar uansett alle symptomer som et godt tegn...
 
Noen som merker at bekkenet tuller seg allerede? Jeg har slitt med bekkenløsning de tre første svangerskapene. Merket litt forrige gang da jeg mistet 6+1. Nå er jeg bare 4+4, og de siste to dagene har jeg slitt med å bevege meg. Vet at det utløses av hormoner, men ville ikke være så dårlig allerede nå. Finner ingen god stilling om natten, helt ødelagt etter en dag på jobb. Klarer nesten ikke annet enn å slappe av... samtidig blir jeg værre av å sitte. Eneste positive er at jeg tenker at det må være et godt tegn når magefølelsen og tankene sier at jeg kommer til å miste :bag:
Jeg har også et veldig tullete bekken. Ved hver mensen, men mye værre nå.. Jeg prøver å trene det opp. Håper og tror jeg kan styrke det og slippe en del smerter og plager. Planen er å være aktiv gjennom hele svangerskapet.
 
5 + 5 Jeg har følt meg oppblåst, hatt murringer i magen og hatt skikkelig ømme pupper. Men følte plutselig at dette forsvant litt de to siste dagene. Dere som har litt mer erfaring, er det normalt at symptomer forsvinner sånn plutselig når de har vært så tydelige?
 
Last edited:
5 + 5 Jeg har følt meg oppblåst, hatt murringer i magen og hatt skikkelig ømme pupper. Men følte plutselig at dette forsvant litt de to siste dagene. Dere som har litt mer erfaring, er det normalt at symptomer forsvinner sånn plutselig når de har vært så tydelige?
Sånn har det alltid vært for meg tidligere i uke 4-6, masse symptomer, så ingenting, så skikkelig syk igjen uke 7, så tror det er helt normalt! :Heartred
 
  • Liker
Reactions: C+M
Bekkenet krangler fortsatt, puppene er ømme, kvalmen har kommet snikende. Det strekker, stikker og murrer som bare det. Jeg er i tillegg en heks for tiden med humørsvingninger ut av en annen verden. Håper alt dette er gode tegn på at spiren klamrer seg fast.
Fikk litt panikk i natt når jeg lå å kjente på noe som minnet om kynnere. Det var da ekstremt tidlig. Kjenner det jo ikke på utsiden, men kjente liksom at det strammet seg langt inne i magen.
 
Periodevis stikking ned i magen, oppblåst, endret luktesans, hyppig vannlatning, litt ustabilt humør :smiley-ashamed004
 
Skikkelig kvalm morgen… håper det gir seg noe utover dagen :hungover:
 
6+2 her. Kvalmen er endelig borte!! Hurra.
Men er ekstremt trøtt. Kort lunte. Har så vonde bryster at jeg ikke kan løpe på trening eller ligge på magen. De små rosinene mine har også doblet i størrelse så jeg har tatt frem ammebh’ene fra 2021 :hilarious:

Mye luftsmerter og treg mage. Mye stikninger i livmor. Kjenner det spesielt på trening og når jeg reiser meg fort.
 
På dagen 6+0 så kom kvalmen:depressed: Heldigvis overlevbart enn så lenge så håper det ikke blir verre.
Puppene kjennes ut som de skal ramle av også
 
Jeg er kvalm og har ømme pupper. Synes det ervel tidlig å være kvalm enda (3+6), så spent på åssen dette blir. Var ikke særlig kvalm de to andre gangene som jeg kan huske.. :hungover: :Heartpink
 
Back
Topp