Symptomtråden

Jeg har hatt en del halsbrann siden ca 9 DPO, og det har jeg aldri hatt før. Var faktisk det symptomet som fikk meg overbevist om at det hadde klaffet. Men etter hvert kom også ømme, større bryster, noe kvalme, strekkfølelse i livmor og økt hvilepuls. Er 4+1 i dag, blodprøve i morgen. Kjenner noe lettelse i at symptomene fortsatt er der, selv om det er mye av og på i løpet av dagen.

Jeg er utrolig slapp å trøtt om dagene men bare ett spm til dere som har litt mer erfaring enn meg...
Jeg er kaffe avhengig å utrolig glad i lakris men har helt siden 1 dpo holdt meg unna begge disse tingene men nååååå sliter jeg. Har sprekt noen ganger å tatt en kopp kaffe men ikke snakk om mye. Lakris har jeg ikke tørt å spise men har sååååå lyst på :schocked028 ellers er symptomene å hormonene på topp! Kort lunte å stakkars folk i trafikken dem får fingern å jeg sitter i bilen å hisser meg ordentlig opp å stakkars kjæreste som sitter på sitter snart under vinduskarmen på bilen for å ikke være med i bilen :smiley-ashamed004 men puppene er tunge å kroppen tar seg fort en siesta :smiley-angelic001

Edit: oppblåst etter vært måltid å MÅ ha frokost :Heartred
Jeg har kjøpt koffeinfri pulverkaffe, som jeg ofte drikker hjemme. På jobb tar jeg meg to halve kopper for kollegaer vet at jeg er skikkelig kaffekjerring, så da skjuler jeg det litt :p samme gjelder hos svigers osv. Lakris spiser jeg lite av, men er visst ikke noe problem med litt uansett:happy:

Er det mulig å være SÅ trøtt og daff?! Har berga meg siste halvannen uka, da jeg tok ut noen fridager i forbindelse med påska, og har kunnet slappe av og gjerne ta meg en siesta sammen med barnet vi har fra før som enda sover formiddagslur.. Nå er det tilbake til hverdagen og jobb imorgen, og mannen har jobbuke(jobber borte) så jeg er alene med toåringen... Skjønner ikke helt hvordan dette skal gå :dead: er også tidvis kvalm, ikke sånn at jeg spyr, men skikkelig ubehagelig, og kan brekke med i tid og utid.. Men finner ingen sammenheng i tid på døgnet det skjer, om jeg har spist eller ei, eller noe som helst annen fellesnevner :confused004

Er det mulig å være SÅ trøtt og daff?! Har berga meg siste halvannen uka, da jeg tok ut noen fridager i forbindelse med påska, og har kunnet slappe av og gjerne ta meg en siesta sammen med barnet vi har fra før som enda sover formiddagslur.. Nå er det tilbake til hverdagen og jobb imorgen, og mannen har jobbuke(jobber borte) så jeg er alene med toåringen... Skjønner ikke helt hvordan dette skal gå :dead: er også tidvis kvalm, ikke sånn at jeg spyr, men skikkelig ubehagelig, og kan brekke med i tid og utid.. Men finner ingen sammenheng i tid på døgnet det skjer, om jeg har spist eller ei, eller noe som helst annen fellesnevner :confused004
Du er ikke alene om å lure på dette. Skjønner ikke i det hele tatt hvordan det skal gå rundt med denne formen. Rop ut om du kommer over noe lurt :wtf:

Du er ikke alene om å lure på dette. Skjønner ikke i det hele tatt hvordan det skal gå rundt med denne formen. Rop ut om du kommer over noe lurt :wtf:
I Will! :laughing002 har ikke så veldig fysisk jobb, men temmelig mentalt krevende og hektisko_O skal droppe nyheten til sjefen ila uka, og håper virkelig på at han skjønner at ansvarsfordeling og rutiner må endres litt på om jeg skal holde ut på jobb utover dette svangerskapet. Husker jeg var sinnsykt trøtt med forrige unge også, men da jeg en annen stilling med mindre ansvar og "mas", samt at jeg kunne ligge på sofaen hele ettermiddagen og kvelden om jeg følte for det :sleep011

I Will! :laughing002 har ikke så veldig fysisk jobb, men temmelig mentalt krevende og hektisko_O skal droppe nyheten til sjefen ila uka, og håper virkelig på at han skjønner at ansvarsfordeling og rutiner må endres litt på om jeg skal holde ut på jobb utover dette svangerskapet. Husker jeg var sinnsykt trøtt med forrige unge også, men da jeg en annen stilling med mindre ansvar og "mas", samt at jeg kunne ligge på sofaen hele ettermiddagen og kvelden om jeg følte for det :sleep011
Ingen fysisk krevende jobb her heller, men kunnskapsarbeid med mye møtevirksomhet med både kollegaer og kunder + produksjon/konsentrasjonsarbeid. Det går i ett. Ekstremt spent :dance018

Helt likt her!! Er så siiiiinnsykt trøtt og tiltaksløs!! Kan ikke huske at jeg var så trøtt med de to andre kidsa.. Litt kvalme her òg, helt sånn plutselig, som heldigvis går over ganske fort. Til helt random tider på dagen. Gruer meg til jobb i morgen... kommer til å bli hardt... :grumpy:

4+1 ømme bryster til og fra siden torsdag, sovet dårlig i 3 netter men kan det være pga forkjølelse tro. Småuggen og meget spent på hvordan det blir fremover på jobb når kvalmen melder seg og man er alene med en gruppe 1 -2 åringer :bag:

Økt mengde utfold er iallfall helt vanlig sto det. Beige/brunt kan jo bety litt blodtilblandet, men så er det jo vanlig at slimhinnene også bli ekstra skjøre under graviditet, så om du ikke har andre symptomer ville jeg prøvd å senke skuldrene :Heartred
Slitsomt denne første tiden hvor man analyserer alt altså :sorry:
Hvordan går det med deg i dag?

Kvalme og trøtthet her for fullt.. Håper den avtar snart. Sliter med å få i meg både mat og drikke. Vekta går nedover så jeg i dag tidlig. :rolleyes:

Stikk, strekk og murr! Livmoren jobber helt tydelig. Men minner om en kraftig versjon av «nå kommer mensen» så blir litt stressa av det, selv om jeg vet at det er vanlig.

Stikk, strekk og murr! Livmoren jobber helt tydelig. Men minner om en kraftig versjon av «nå kommer mensen» så blir litt stressa av det, selv om jeg vet at det er vanlig.
Jeg også blir stresset av all aktiviteten som skjer i mageområdet, og små kramper som minner veldig om mensen!! Særlig etter jeg har spist. Men de er så langt både milde og går over fort, så tror det er normalt. Også blir jeg stresset når jeg ikke kjenner noe, haha. Dette kan bli et langt svangerskap!

Jeg også blir stresset av all aktiviteten som skjer i mageområdet, og små kramper som minner veldig om mensen!! Særlig etter jeg har spist. Men de er så langt både milde og går over fort, så tror det er normalt. Også blir jeg stresset når jeg ikke kjenner noe, haha. Dette kan bli et langt svangerskap!
:hilarious: Ikke sant! Samme her. Hvis jeg ikke kjenner noe begynner jeg å klemme på puppene, bare for å sjekke at de fortsatt er ømme. Men den strekkingen er ganske intens til at det er så tidlig synes jeg. Husker ikke om jeg hadde det i tidligere svangerskap, men jeg tror egentlig at det var slik da også.

Kjenner meg veldig igjen i alt dette! Hadde masse mensmurringer for noen dager siden, men de siste dagene har det roet seg igjen og kjenner nesten ingenting. Blir jo stressa både når det er der og når det ikke er der :dead:

Dere som har vært gravide før. Hvilke uke(r) hadde dere mest symptomer? Tenker i hovedsak på første trimester. Vet dette er individuelt, men hadde vært gøy å høre ☺️

Back
Topp