Symptomtråd

Jeg merket ingenting sist, mens jeg måtte sitte med en bøtte i fanget på ettermiddagen i går. Veldig rart det der. Embagyn heter de tablettene jeg startet med i overigår kveld. Effekten skal bygge seg opp over noen dager, så håper det blir bedre i kveld :happy:
De tablettene jeg har fått er xonvea, og har merket nesten ingen kvalme idag. Embagyn har ikke hørt det før, fikk skrevet av lege? Hva inneholder de?

5+3 i dag og har fortsatt murringer av og på, men mindre vondt i korsryggen sammenlignet med forrige uke. Brystene er ømme som bare det. Er småkvalm, merker det spesielt når jeg går uten mat i noen timer. Er veldig bevisst på småspising og er on a mission for å ikke falle i «du kan spise hva du vil og så mye du vil, for nå spiser du for to»-gruven. Samtidig merker jeg at hvis jeg venter med å spise, blir kvalmen verre, og da kommer brekningene. Og når jeg sier «lenge», mener jeg liksom 2 timer Leste her at Ritz-kjeks hjelper. Var skeptisk først, men prøvde det i morges – og oh my, kvalmen ble borte! Game changer!
Skal til legen i dag for å måle hCG-stigningen. Målte den for én uke siden (15 DPO), og da var den på 281. Legen sa at jeg ikke trengte en ny blodprøve, fordi verdiene viste at jeg var gravid Da jeg sa at jeg var klar over at jeg var gravid siden mensen uteble, men ønsket å følge med på utviklingen fordi jeg er bekymret etter kjemisk graviditet i PP1, svarte legen: «Å ja, jeg visste ikke at du hadde IVF …». Det skjønte jeg først ikke, for jeg har jo ikke hatt IVF. Da sa han at han aldri hadde hørt om kjemisk graviditet før …
Han var tydelig misfornøyd da jeg ringte i morges, og jeg måtte kjempe for å få tatt blodprøven. Til slutt ga han seg og sa: «Da kan du komme i dag og ta den blodprøven, hvis det er det du vil.»
Synes samtalen var litt ekkel. Dere som har tatt to blodprøver for å se på stigningen – måtte dere også mase for å få tatt blodprøve? Er det sånn at man egentlig ikke «trenger» å gjøre det, med mindre man begynner å blø og mistenker SA?
Det er leit å høre at du opplevde kontakten med legekontoret som ekkel. Det kunne de ha spart seg for. De burde heller forklart deg hvorfor det ikke er nødvendig med hcg måling. Helsevesenet er presset på ressurser og skal generelt være tilbakeholdne med utredning o.l hvis det ikke er medisinsk behov…

Det er ikke vanlig å måle hcg hos legen «bare for å sjekke» eller bekrefte graviditet. Det er ikke nødvendig (i de aller fleste tilfeller). Legene og jordmødre som jeg har vært i kontakt med, mener at én positiv test etter forventet mens er nok, og så må man bare ta tiden til hjelp etter det. Mange gravide synes det er vanskelig, og bestiller en tidlig ultralyd privat i uke 7-9 (meg inkludert) for å se om hjertet slår og utviklingen foreløpig er normal. Måling av hcg er mindre vanlig.

Kjemisk graviditet er, så vidt jeg har forstått, når du tester positivt før forventet mens, men så kommer mensen likevel omtrent til forventet tid. Er du et par dager over forventet mens og tester positivt, så er du gravid og over grensen for kjemisk graviditet :)

Håper svaret bare oppleves betryggende - i hvert fall sånn det er ment! :Heartred

Er de samme jeg fikk skrevet ut på onsdag, syns jeg merket effekt allerede dagen etter :happy: har vært på kjøretur i over 2 timer og idag, og gikk overraskende bra :joyful:
Så bra at flere har positiv effekt av denne. Siden jeg føler meg bra tenker nesten å ikke ta dosen for ikveld, men tror man må ta for å bygge opp effekten?

Så bra at flere har positiv effekt av denne. Siden jeg føler meg bra tenker nesten å ikke ta dosen for ikveld, men tror man må ta for å bygge opp effekten?
Det kan være det ja, er dag 2 for meg idag, og syns den virker enda bedre idag enne første dagen. Skal jobbe 50% neste uke, men hvis denne virker bra så tenker jeg å prøve meg 100% igjen :love017

Off, er du like dårlig fremdeles? :Heartpink
Ja.. dagene består hovedsaklig av å sove, spise det jeg klarer, kaste opp og sånn går det på repeat.. :smiley-ashamed004 Mannen har vært gull verdt og tar seg av alt mens han er hjemme, er verre de dagene han må jobbe borte og jeg er alene med barna (helger når barnehagen er stengt) Er kvalm stort sett hele tiden unntatt når jeg sover :Heartred

Ja.. dagene består hovedsaklig av å sove, spise det jeg klarer, kaste opp og sånn går det på repeat.. :smiley-ashamed004 Mannen har vært gull verdt og tar seg av alt mens han er hjemme, er verre de dagene han må jobbe borte og jeg er alene med barna (helger når barnehagen er stengt) Er kvalm stort sett hele tiden unntatt når jeg sover :Heartred
Jeg sover også veldig mye og kjenner på en slags kvalme/klump i halsen. Sliter med å sitte oppe i stua om kvelden fortiden.

Åååh, huff. Jeg føler sånn med deg. Jeg har to HG svangerskap bak meg, gruer meg til uke 6-9. Var da det slo ut for meg.
Hadde et lite håp på Xonvea siden den ikke fantes når jeg var gravid sist, men har mine tvil. Jeg gikk på Zofran daglig og det tok bare toppene :dead:
Håper dagene blir bedre for deg snart:Heartred

Ømme pupper, litt trøtt, men det verste er den ekstremt gode luktesansen jeg har fått :laughing002 Brekker meg nå av sovelukten til samboeren…

Off, det hørtes virkelig ikke kjekt ut :( var det like gale med de 2 andre graviditetene dine? :Heartpink

Off, det hørtes virkelig ikke kjekt ut :( var det like gale med de 2 andre graviditetene dine? :Heartpink
både ja og nei, for hver graviditet starter det tidligere og varer lenger.. lite håp om at det ikke varer så lenge denne runden men det er ikke store håpet. Intensiteten på kvalmen er lik :confused: :Heartred

Back
Topp