Symptomtråd

Hahah, gjør det heldigvis mest når jeg vet at ingen ser, men jaa :laughing001 ser jo ikke veldig klokt ut. Pulsen min har også gått ganske så langt ned igjen, var på 71 på det høyeste, i går var den på 63. Leita i gamle forum og fant at dette var veldig vanlig for mange. At den går litt i bølger. Ble jo egentlig gansle så bekymret, men ble lettet av å lese at det skjer me mange :joyful:
Min var på 52 på det laveste før graviditet, har økt til 68 som maksimalt etter jeg ble gravid og har nå stabilisert seg på 62 her også :happy: Lå egentlig bare ekstra høyt i 2 uker før den la seg litt lavere.

Det gjelder forrige svangerskap også. Selv etter at hjerteslagene til embryoet stoppet lå jeg på ca samme puls som nå, så vanskelig å bruke det som en indikator på om noe er galt med mindre man blør og har en SA. En MA kan man gå leeenge uten at kroppen skjønner at noe er galt.

Dere som opplever kvalme nå i denne fasen: Når startet kvalmen hos dere? Kom den gradvis, eller ble den plutselig ille?

Hos meg merket jeg det først morgenen 4+6. Da begynte brekningene utover formiddagen. Jeg hadde spist 3–4 timer tidligere, så jeg var nok sulten. Siden da har jeg hatt brekninger av og på, hver dag. Jeg begynner nå å se et mønster: brekninger før frokost, etter frokost, når jeg er sulten og på kvelden. Resten av dagen er jeg veldig uggen, nesten «fyllesyk», som om jeg er på nippet til å kaste opp. Jeg har konstant klump i halsen, og munnen fylles med spytt, slik det gjør rett før oppkast.

Jeg er nå i 5+6, og tipper dette bare er begynnelsen på «moroa».

Jeg er 4+2 i dag, og begynte å bli kvalm allerede på fredag. Har ikke kastet opp, men er konstant uggen bortsett fra rett etter jeg har spist. Lite mat som frister. Veldig spent på hvordan det blir på jobb i morgen, siden jeg for det meste bare har slappet av i helgen :nailbiting:

Dere som opplever kvalme nå i denne fasen: Når startet kvalmen hos dere? Kom den gradvis, eller ble den plutselig ille?

Hos meg merket jeg det først morgenen 4+6. Da begynte brekningene utover formiddagen. Jeg hadde spist 3–4 timer tidligere, så jeg var nok sulten. Siden da har jeg hatt brekninger av og på, hver dag. Jeg begynner nå å se et mønster: brekninger før frokost, etter frokost, når jeg er sulten og på kvelden. Resten av dagen er jeg veldig uggen, nesten «fyllesyk», som om jeg er på nippet til å kaste opp. Jeg har konstant klump i halsen, og munnen fylles med spytt, slik det gjør rett før oppkast.

Hmmm for meg kom kvalmen forrige helg rett før uke 6. Den startet ganske gradvis med at den var knyttet til at jeg var sulten, også måtte jeg spise oftere og oftere. Plutselig en kveld fikk jeg ikke sove pga jeg var så kvalm. Etter det har jeg ikke klart å holde kvalmen vekke med mat. Men har aldri kastet opp. Kastet generelt ikke opp lett da. Nå går jeg også på Embagyn som demper kvalmen hele dagen, så blitt mye bedre etter det. Men kjenner jo en uggenhet hele tiden uansett. Min kvalme er nå knyttet opp til aktivitetsnivå. Hvis jeg går rundt blir jeg kvalm. Så det er veldig kjipt at jeg ikke kan stå og gå rundt veldig lenge uten å føle meg kvalm. Kan derimot være på jobb uten mye plager siden jeg jobber en kontorjobb.

Hahah, gjør det heldigvis mest når jeg vet at ingen ser, men jaa :laughing001 ser jo ikke veldig klokt ut. Pulsen min har også gått ganske så langt ned igjen, var på 71 på det høyeste, i går var den på 63. Leita i gamle forum og fant at dette var veldig vanlig for mange. At den går litt i bølger. Ble jo egentlig gansle så bekymret, men ble lettet av å lese at det skjer me mange :joyful:
Hehe, nei ser ikke så klokt ut! Litt som når man veier puppene i hendene for å prøve å huske hvilken man ammet sist på, i baby-fasen. :laughing002

Ja, jeg har også lest at det er ganske vanlig, så trøster meg litt med det. Visste at jeg kom til å bli redd når det skjedde da. :p

Min var på 52 på det laveste før graviditet, har økt til 68 som maksimalt etter jeg ble gravid og har nå stabilisert seg på 62 her også :happy: Lå egentlig bare ekstra høyt i 2 uker før den la seg litt lavere.

Det gjelder forrige svangerskap også. Selv etter at hjerteslagene til embryoet stoppet lå jeg på ca samme puls som nå, så vanskelig å bruke det som en indikator på om noe er galt med mindre man blør og har en SA. En MA kan man gå leeenge uten at kroppen skjønner at noe er galt.
Ja, du sier noe der! Har hørt at symptomene ofte blir værende uansett. Får prøve å ikke overtenke. Snømåking med yngstemann har holdt meg ganske opptatt i dag. Det funker veldig bra som avledningsmanøver. :D

Legger ved min hvilepuls de siste dagene (målt om natta). Jeg ligger vanligvis på 54.IMG_3754.jpeg

Hehe, nei ser ikke så klokt ut! Litt som når man veier puppene i hendene for å prøve å huske hvilken man ammet sist på, i baby-fasen. :laughing002

Ja, jeg har også lest at det er ganske vanlig, så trøster meg litt med det. Visste at jeg kom til å bli redd når det skjedde da. :p
Kjenner jeg gleder meg til det stadie også :hilarious: er min første, så alt som kommer blir bare kos (frem til jeg står i det sikkert :laughing001 ) har vært på hyttetur denne helgen, og merker det så utrolig godt på kondisjonen. Holder på å krepere av det minste ting og motbakke :hilarious:

Kjenner jeg gleder meg til det stadie også :hilarious: er min første, så alt som kommer blir bare kos (frem til jeg står i det sikkert :laughing001 ) har vært på hyttetur denne helgen, og merker det så utrolig godt på kondisjonen. Holder på å krepere av det minste ting og motbakke :hilarious:
Jaa, det er ei veldig koselig tid! Krevende ofte, men så verdt det! :Heartred

Hehe, snømåking gjorde også at jeg ble påminnet at ting skjer i kroppen. Kondisen er ikke som den var nei! :hilarious:

Min startet 5+5, da kom det litt som et pang. Har bare utviklet seg mer og mer etter hvert dag. På onsdag så var jeg hos legen og fikk skrevet ut xonvea, det har tatt den verste kneiken, men ligger bak og murrer hele tiden. Min blir forverret ved å stå i matlaging og matlukt, og etter måltid. Har kastet opp noen ganger, men ikke for gale enda. Er 50% sykemeldt neste uke, så får jeg se hvordan det går :)

Jeg er nå i 5+6, og tipper dette bare er begynnelsen på «moro

Jeg fikk kvalmen i første svangerskap ca uke 6 (var det verste av mine to)
Nr to kom kvalmen i uke 8-9 :bag:
Spent på denne gangen.
Begge startet bare plutselig en dag.

Back
Topp