5+3 i dag og har fortsatt murringer av og på, men mindre vondt i korsryggen sammenlignet med forrige uke. Brystene er ømme som bare det. Er småkvalm, merker det spesielt når jeg går uten mat i noen timer. Er veldig bevisst på småspising og er on a mission for å ikke falle i «du kan spise hva du vil og så mye du vil, for nå spiser du for to»-gruven. Samtidig merker jeg at hvis jeg venter med å spise, blir kvalmen verre, og da kommer brekningene. Og når jeg sier «lenge», mener jeg liksom 2 timer Leste her at Ritz-kjeks hjelper. Var skeptisk først, men prøvde det i morges – og oh my, kvalmen ble borte! Game changer!
Skal til legen i dag for å måle hCG-stigningen. Målte den for én uke siden (15 DPO), og da var den på 281. Legen sa at jeg ikke trengte en ny blodprøve, fordi verdiene viste at jeg var gravid Da jeg sa at jeg var klar over at jeg var gravid siden mensen uteble, men ønsket å følge med på utviklingen fordi jeg er bekymret etter kjemisk graviditet i PP1, svarte legen: «Å ja, jeg visste ikke at du hadde IVF …». Det skjønte jeg først ikke, for jeg har jo ikke hatt IVF. Da sa han at han aldri hadde hørt om kjemisk graviditet før …
Han var tydelig misfornøyd da jeg ringte i morges, og jeg måtte kjempe for å få tatt blodprøven. Til slutt ga han seg og sa: «Da kan du komme i dag og ta den blodprøven, hvis det er det du vil.»
Synes samtalen var litt ekkel. Dere som har tatt to blodprøver for å se på stigningen – måtte dere også mase for å få tatt blodprøve? Er det sånn at man egentlig ikke «trenger» å gjøre det, med mindre man begynner å blø og mistenker SA?