Symptomtråd

Har ikke noen symptomer lengre. Blir så redd:pale ikke hatt noe blod, men livredd for at det ikke vokser og utvikler seg som det skal… har hatt en ma tidligere, der embryoet døde i uke 6, men det ble ikke oppdaget før i uke 13
Husker fra mine andre ganger at det kommer og går litt mtp symptomer fra dag til dag. Ville ikke uroet meg :Heartred Men om du ikke klarer å finne roen kan du jo dra til jordmor eller fastlege/ul før uke 13 da? :happy:

5+3 i dag og har fortsatt murringer av og på, men mindre vondt i korsryggen sammenlignet med forrige uke. Brystene er ømme som bare det. Er småkvalm, merker det spesielt når jeg går uten mat i noen timer. Er veldig bevisst på småspising og er on a mission for å ikke falle i «du kan spise hva du vil og så mye du vil, for nå spiser du for to»-gruven. Samtidig merker jeg at hvis jeg venter med å spise, blir kvalmen verre, og da kommer brekningene. Og når jeg sier «lenge», mener jeg liksom 2 timer Leste her at Ritz-kjeks hjelper. Var skeptisk først, men prøvde det i morges – og oh my, kvalmen ble borte! Game changer!
Skal til legen i dag for å måle hCG-stigningen. Målte den for én uke siden (15 DPO), og da var den på 281. Legen sa at jeg ikke trengte en ny blodprøve, fordi verdiene viste at jeg var gravid Da jeg sa at jeg var klar over at jeg var gravid siden mensen uteble, men ønsket å følge med på utviklingen fordi jeg er bekymret etter kjemisk graviditet i PP1, svarte legen: «Å ja, jeg visste ikke at du hadde IVF …». Det skjønte jeg først ikke, for jeg har jo ikke hatt IVF. Da sa han at han aldri hadde hørt om kjemisk graviditet før …
Han var tydelig misfornøyd da jeg ringte i morges, og jeg måtte kjempe for å få tatt blodprøven. Til slutt ga han seg og sa: «Da kan du komme i dag og ta den blodprøven, hvis det er det du vil.»
Synes samtalen var litt ekkel. Dere som har tatt to blodprøver for å se på stigningen – måtte dere også mase for å få tatt blodprøve? Er det sånn at man egentlig ikke «trenger» å gjøre det, med mindre man begynner å blø og mistenker SA?

5+3 i dag og har fortsatt murringer av og på, men mindre vondt i korsryggen sammenlignet med forrige uke. Brystene er ømme som bare det. Er småkvalm, merker det spesielt når jeg går uten mat i noen timer. Er veldig bevisst på småspising og er on a mission for å ikke falle i «du kan spise hva du vil og så mye du vil, for nå spiser du for to»-gruven. Samtidig merker jeg at hvis jeg venter med å spise, blir kvalmen verre, og da kommer brekningene. Og når jeg sier «lenge», mener jeg liksom 2 timer Leste her at Ritz-kjeks hjelper. Var skeptisk først, men prøvde det i morges – og oh my, kvalmen ble borte! Game changer!
Skal til legen i dag for å måle hCG-stigningen. Målte den for én uke siden (15 DPO), og da var den på 281. Legen sa at jeg ikke trengte en ny blodprøve, fordi verdiene viste at jeg var gravid Da jeg sa at jeg var klar over at jeg var gravid siden mensen uteble, men ønsket å følge med på utviklingen fordi jeg er bekymret etter kjemisk graviditet i PP1, svarte legen: «Å ja, jeg visste ikke at du hadde IVF …». Det skjønte jeg først ikke, for jeg har jo ikke hatt IVF. Da sa han at han aldri hadde hørt om kjemisk graviditet før …
Han var tydelig misfornøyd da jeg ringte i morges, og jeg måtte kjempe for å få tatt blodprøven. Til slutt ga han seg og sa: «Da kan du komme i dag og ta den blodprøven, hvis det er det du vil.»
Synes samtalen var litt ekkel. Dere som har tatt to blodprøver for å se på stigningen – måtte dere også mase for å få tatt blodprøve? Er det sånn at man egentlig ikke «trenger» å gjøre det, med mindre man begynner å blø og mistenker SA?
Tror det er mange som måler med to dager i mellom for å bli betrygget, tidlig i graviditeten. Jeg ønsket det i i min forrige graviditet (som gikk dårlig til slutt), men min lege var også «vrang». Hun sa at det ikke var noe vits fordi et-eller-annet om sendetid til laboratoriet som er 40 min unna. Skjønte det ikke, men orket ikke diskutere med henne. Så ble aldri til at vi gjorde det.

Denne gangen, etter å ha mistet sist, spurte jeg om jeg i alle fall kunne få ta én hcg-måling for å se på verdien. Det fikk jeg. Var veldig fornøyd med det tallet.
Så dro jeg til gynekolog en uke senere hvor gynekologen var den som ønsket å ta ny HCG-måling. Den målingen gjorde meg veldig stresset fordi jeg begynte å google rundt andres erfaring med litt sen doblingstid. Så jeg angrer på at jeg tok den siste målingen. Ble for mye stress av det. Man får jo ikke påvirket HCG-stigningen uansett dessverre. Samtidig, hvis testen hadde vist et veldig godt resultat så ville det jo ført til at jeg kunne slappe av, og det hadde jo vært fint. Så det kan jo slå begge veier. :)

Så leit at du ble møtt sånn av legen din! Han virker å kunne lite om graviditet, men at han har stoltheten sin på plass. :p

Er det noen andre som opplever at «termostaten» er på ville veier om natta?
Jeg våkner og er for varm+svetter, også våkner jeg kanskje et par timer senere og er for kald. Våkner alltid kl 3 og kl 6 hver natt.

For oss som måler basaltemperatur, så ser jeg tydelig at jeg er varmere på natten. Ligger godt over normal for meg :laughing002

Fikk ømme pupper istedenfor nå
Jeg har så sykt ømme pupper… det er vondt bare å ha på klær. Kan ikke huske at det var så ille sist, men så er det bare ett år siden jeg sluttet med amming, så kanskje kroppen reagerer annerledes denne gangen? Er bare 5+ ett eller annet. Få andre symptomer, ingen andre foreløpig som er så uttalte.

Har lagt merke til at influensere jeg ser som er gravide har ring/strek under begge øya. Ser jeg også har fått det. Er det en greie når man er gravid?

Flere som er andpusten og blir fort sliten? Føler at jeg har mistet kondisen helt plutselig, og blir fort rød og varm i kinn. Og så er jeg uggen og rar i magen, føles som jeg har spist noe dårlig. :smiley-ashamed004

Føler jeg er ganske varm om natta^^

Har litt sår hals nå
Halsbrann og blir glodvarm på natten ja :dead: I natt hadde jeg begge vinduene oppe og var fortsatt varm :laughing002
For oss som måler basaltemperatur, så ser jeg tydelig at jeg er varmere på natten. Ligger godt over normal for meg :laughing002
Okay, da er det ikke bare meg da! :D Jeg har få symptomer, men kan jo anse det som et symptom iallefall.

I går ble absolutt alle symptomer borte, og var borte gjennom hele dagen og natta, men i dag har jeg litt ømme pupper igjen. Fikk meg en støkk. :p

Jeg har såå mageknip i kveld og er såå hard i magen :yuck: må ta litt olje i morgen tror jeg. Pleier aldri å få så hard mage til vanlig. Hormonene som tuller med fordøyelsen tror jeg :shifty:

Back
Topp