Symptomtråd

6+0
Føler meg konstant uggen. Er fortsatt en del kvalm, spesielt på efta/kveld, men enda ikke spydd. Håper virkelig jeg slipper unna spyingen, men så kvalm som jeg tidvis er er jeg redd jeg ender der til slutt.

♥️ takk, jeg skal prøve å adoptere din innstilling på at det ikke skal bli verre! For tenker at sånn jeg har det nå kan jeg jo klare en del uker. Har det samme som deg! Noen timer etter middag hvor formen er mye bedre og man kan hente inn litt energi igjen!
Så fint at du også får noen timer hvor det er bedre! Det hjelper på å ha. Håper for oss begge at det hvertfall ikke blir verre. Så får vi se frem mot kvalmefrie dager :happy:

Med min første hadde jeg ingen symptomer i det hele tatt, gjennom hele graviditeten :) Hadde lite symptomer i starten med nr 2 og med nr 3 var det mye, og nå kom kvalmen først i uke 8. Så tror alt er normalt? Variert fra 0 til mange symptomer de gangene jeg har mistet også.
Føler meg litt tryggere å høre det takk. Tar hcg prøver for å sjekke at alt er greit når jeg ikke har noen symptomer nå.

Kvalmen har blitt gradvis verre og verre, så før helgen fikk jeg resept på xonvea. Synes egentlig den har fungert greit hittil(begynte på laveste dose), men i dag er kvalmen tilbake igjen, bare enda verre. Har enda tilgode å kaste opp, men i dag kjenner jeg at brekningene er rett rundt hjørnet, så spørs om jeg må øke dosen litt fra i morgen av :bag:

8+1 (8+5?)
-Er så innmari trøtt. Leverte barn i bhg, dro rett hjem å la meg i sengen med en pakke sjokoboller. Slukte 2 stk før jeg sovnet og beveget meg ikke ut av sengen igjen før 13.30 o_O aner ikke hvordan jeg skulle klart meg på jobb, hjelpes..(eller gjorde ikke det sist heller da)

-Fortsatt lite mat som frister, men søtsaker og snop går ned. Middag blir en liten porsjon. Men prøver å spise knekkebrød til kveldsmat i stedet for snacks.

-Utrolig mye luft i magen. Kjenner lite til livmor egentlig. Hadde en skikkelig mage sist (som endte i MA) men da var jeg voldsomt mye mer forstoppet enn nå.

-Litt hard i magen, men er på do hver dag, så det hjelper.

-hcg begynner å stabilisere seg, håper det er morkake som tar over og ikke ting som stopper opp. Symptomer har hvertfall ikke magisk forsvunnet.

Kvalmen har blitt gradvis verre og verre, så før helgen fikk jeg resept på xonvea. Synes egentlig den har fungert greit hittil(begynte på laveste dose), men i dag er kvalmen tilbake igjen, bare enda verre. Har enda tilgode å kaste opp, men i dag kjenner jeg at brekningene er rett rundt hjørnet, så spørs om jeg må øke dosen litt fra i morgen av :bag:
Åh! Ikke det jeg vil høre!!! Øker du dosen nå? Kastet du opp før du starter på xonvea?

Mine symptomer har også forsvunnet de siste dagene. Hadde mye mer symptomer for 1 uke siden enn nå. Er nå 5+1. Er litt bekymret for at symptomene har stilnet. De har ikke forsvunnet men dempet veldig. Er ikke kvalm i det hele tatt. Ikke så ekstremt trøtt heller. Litt ømme pupper, men det var verre for 3-4 dager siden enn nå. Eneste jeg fortsatt merker er høy puls og andpusten.
Det er som at jeg kunne skrevet det selv.

Åh! Ikke det jeg vil høre!!! Øker du dosen nå? Kastet du opp før du starter på xonvea?
I dag var kvalmen nesten borte igjen,så tror jeg avventer litt med å øke dosen.

Har enda til gode å kaste opp,men en venninne av meg poengterte at å være moderat kvalm nesten hele dagen er god nok grunn til å få kvalmestillende. Jeg trengte ikke vente til jeg hang over doen og spydde. Det er heller ingen som kommer til å takke meg for å kjøre meg selv helt i grøfta før jeg ber om hjelp. Noe som jeg måtte innrømme var et veldig godt argument :hilarious: synes bare det er litt vanskelig å bedømme selv hva som er "ille nok" av og til :bag:

Jeg er kvalm (tar 3 xonvea daglig) trøtt, vondt i brystene, og så tett i nesen/slim som bare irriterer «kvalme muskelen» mer :arghh: klarer ikke få i meg vann så drikker bare alkoholfri øl døgnet rundt :hilarious:

8+1 (8+5?)
-Er så innmari trøtt. Leverte barn i bhg, dro rett hjem å la meg i sengen med en pakke sjokoboller. Slukte 2 stk før jeg sovnet og beveget meg ikke ut av sengen igjen før 13.30 o_O aner ikke hvordan jeg skulle klart meg på jobb, hjelpes..(eller gjorde ikke det sist heller da)

-Fortsatt lite mat som frister, men søtsaker og snop går ned. Middag blir en liten porsjon. Men prøver å spise knekkebrød til kveldsmat i stedet for snacks.

-Utrolig mye luft i magen. Kjenner lite til livmor egentlig. Hadde en skikkelig mage sist (som endte i MA) men da var jeg voldsomt mye mer forstoppet enn nå.

-Litt hard i magen, men er på do hver dag, så det hjelper.

-hcg begynner å stabilisere seg, håper det er morkake som tar over og ikke ting som stopper opp. Symptomer har hvertfall ikke magisk forsvunnet.
Ja den trettheten. Jeg håper ikke folk MÅ jobbe når de er på det verste der, for det hadde ikke gått kjenner jeg også på!

Og hjernetåke… mannen min har kjøpt den flotte elsykkelen til meg i sommer.. så skulle jeg låse den utenfor butikken og låste og ordnet… da jeg var ferdig å handle og kom ut så hadde jeg bare satt låsen rundt øverste stanga på sykkelen, altså den var ikke LÅST i noe, ikke engang seg selv :banghead: Fyyy ass!!

Jeg er kvalm (tar 3 xonvea daglig) trøtt, vondt i brystene, og så tett i nesen/slim som bare irriterer «kvalme muskelen» mer :arghh: klarer ikke få i meg vann så drikker bare alkoholfri øl døgnet rundt :hilarious:
Åååå har så sykt vondt for deg, høres grusomt ut :arghh: Tar xonvea det verste men ikke alt? Hahaa alkoholfri øl av alle ting?! Ingefærøl?

Har enda til gode å kaste opp,men en venninne av meg poengterte at å være moderat kvalm nesten hele dagen er god nok grunn til å få kvalmestillende. Jeg trengte ikke vente til jeg hang over doen og spydde. Det er heller ingen som kommer til å takke meg for å kjøre meg selv helt i grøfta før jeg ber om hjelp. Noe som jeg måtte innrømme var et veldig godt argument :hilarious: synes bare det er litt vanskelig å bedømme selv hva som er "ille nok" av og til :bag:
Mange av oss kvinner som er dårlig på det dessverre og går for lenge med plager enn nødvendig :Heartpink Husk at jo bedre du har det nå, jo bedre for bebis i magen også :Heartpink

7+5.
Første runde med spy, føler meg konstant sulten - sånn nå dør jeg sulten (helt krise)

For å ikke glemme halsbrann - ikke hatt det i tidligere graviditeter.. halsbrann og ekstrem sulten passer ikke sammen.

For ikke å glemme trøtthet :)
Men igjen så syntes jeg at jeg har urovekkende lite symptomer men ikke det andre sekundet føles det helt ulevelig

Helt enig, du må få kvalmestillende! Bra det hjelper for deg. Grunnen til at jeg spør er fordi jeg kaster opp, og hadde vært betryggende å vite at Xonvea tok bort dette elementet :laughing002

Helt enig, du må få kvalmestillende! Bra det hjelper for deg. Grunnen til at jeg spør er fordi jeg kaster opp, og hadde vært betryggende å vite at Xonvea tok bort dette elementet :laughing002
Den gjør det i stor grad. Jeg var sinnsykt kvalm 24/7 og brakk meg sikkert 50 ganger om dagen da jeg begynte på den. Jeg hadde vel og begynt å kaste opp. Nå - 4 uker senere- er kvalmen frem og tilbake men definitivt mindre enn før. Jeg har kastet opp kanskje 1-2 ganger per uke. Forrige svangerskap (uten medisiner) kunne jeg kaste opp opptil 3 ganger om dagen.

For de som vil forsøke noe billigere og reseptfritt, kan man og ta pyridoksin (vitamin b6) sammen med postafen. Jeg tok det to ganger om dagen og fikk bedring av kvalmen men pyridoksin forverret en sånn sur smak i munnen som jeg hadde (ikke hørt andre ha det problemet så mulig dere slipper den).

Full dose Xonvea, likevel ganske kvalm. Pluss jeg får en sånn dårlig stemning av den kvalmen. Fy faen, dette er jeg glad jeg ikke skal gjøre igjen.. 7 uker idag, gleder meg sånn til tiden har gått litt.

5+2 i dag. Vært litt uggen av og til de siste dagene. Ellers fryser jeg mye og sover lenge. Har sovet med ullundertøy siste uken og går ofte i dusjen for å varme meg :anyone

Full dose Xonvea, likevel ganske kvalm. Pluss jeg får en sånn dårlig stemning av den kvalmen. Fy faen, dette er jeg glad jeg ikke skal gjøre igjen.. 7 uker idag, gleder meg sånn til tiden har gått litt.
Om det hjelper så føler jeg at kvalmen så langt var verst i uke 6-7 :Heartpink hang in there

Et øyeblikk er jeg i fin form, neste er jeg utmattet og kvalm. For en glamorøs tid første trimester er :grumpy: Det er så fint å få tegn på at alt står godt til i prosessen, men fy som kroppene våre får gjennomgå!

Back
Topp