Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Føler sånn med deg! Skal heldigvis ikke ta noe jobb bilder, men sliter skikkelig med kviser! Har som regel alltid en kviser til vanlig, men det her er noe helt annet. Er veldig plaget på haka og er bare helt rød i området rundt munnenMasse kviser! Ser ut som en tenåring bare at jeg er i slutten av 30 åreneOg nå skal vi plutselig ta nye ansatt bilder til hjemmesiden på jobb i neste uke
![]()

I starten av svangerskapet så hadde jeg det som føltes som menssmerter. Så gikk det over til mer følelsen man får når man får sting. Men hadde ekstremt mye luft i magen også så kjentes ut som press rundt livmor, men var bare luft som skulle ut.Til dere som har ligamentsmerter, hvordan kjennes det ut? Jeg har det som kan beskrives som milde menssmerter akkurat nå 4+6. Sist graviditet begynte jeg å få veldig kraftige menssmerter på denne tiden. Det var så ille at jeg fikk blodtrykksfall, kaldsvettet og ble kvalm. Jeg trodde jeg skulle spontanabortere, men det kom aldri noe blod. Den graviditeten resulterte i en MA. Det kan jo selvfølgelig være helt urelatert, men jeg lurer likevel på hvor mye smerter som er vanlig og når det er grunn til bekymring?
Jeg har også hatt lite symptomer foruten om ømme bryster, tungpustet og kviser. Er 8+4, så et bankende hjerte på UL 7+4Jeg er 5+1 i dag og føler ingen symptom i det hele tatt. Er redd noe er feil isteden. Er det noen andre som ikke føler noe?
Jeg har ikke ens ømme bryster.Jeg har også hatt lite symptomer foruten om ømme bryster, tungpustet og kviser. Er 8+4, så et bankende hjerte på UL 7+4
Det er tungt å lese om. Jeg prøver å si til meg selv at det skal IKKE bli verre. Overtaler meg selv til at det er sant. For meg letter kvalmen noe på ettermiddag/kveld, og da prøver jeg å nyte det fullt ut med god mat og hvile. Jeg blir nedstemt av å være dårlig, så er veldig glad for at jeg har noen timer som er bedre om kvelden. Har du noe lettelse?Er bare gravid i uke 6+0, men har allerede slitt med kvalme i noen dager og kjenner det kun blir verre og verre. Det blir veldig tungt psykisk å lese statistikk som sier at det skal bli verre og verre i tre uker til før det holder seg på topp i enda flere uker. Å vite at man potensielt har 8 uker med minst like intens kvalme (og mest sannsynlig mer) er veldig tøft psykisk.
Noen som har noen råd for hvordan man skal takle dette?
Å være kvalm er jo det mest ubehagelige som finnes vanskelig å kombinere kvalme med å være glad
Med min første hadde jeg ingen symptomer i det hele tatt, gjennom hele graviditetenJeg er 5+1 i dag og føler ingen symptom i det hele tatt. Er redd noe er feil isteden. Er det noen andre som ikke føler noe?

Takk for at du deler! Som jeg forstår det nå er ligamentsmerter rundt livmor, så det er jo tidlig hvis det ikke bare er luft som du sier. Jeg føler jeg lærer noe nytt hver dagI starten av svangerskapet så hadde jeg det som føltes som menssmerter. Så gikk det over til mer følelsen man får når man får sting. Men hadde ekstremt mye luft i magen også så kjentes ut som press rundt livmor, men var bare luft som skulle ut.
Tror jeg skrev noe om det her?
https://forum.babyverden.no/threads/Ønsket-om-flere-småperler-gravid.2055166/post-28688282

Det er tungt å lese om. Jeg prøver å si til meg selv at det skal IKKE bli verre. Overtaler meg selv til at det er sant. For meg letter kvalmen noe på ettermiddag/kveld, og da prøver jeg å nyte det fullt ut med god mat og hvile. Jeg blir nedstemt av å være dårlig, så er veldig glad for at jeg har noen timer som er bedre om kvelden. Har du noe lettelse?
Takk, dette trente jeg å høreFøler med deg, har emetofobi (fobi mot oppkast) for kvalme og oppkast er verste følelsen som finnes og kan bare slettes fra denne kloden syns jeg
Det begynte rundt 6+noe for meg også, jeg passet på å spise hver andre-tredje time, for det roet magen. Kombinert med reisesykearmbånd og postafen reseptfritt kvalmestillende. Følte jeg taklet kvalmen mye bedre denne gang enn sist svangerskap nettopp pga disse forebyggende tingene.
Kvalmen slapp betydelig da jeg kom til 8+0 uken. Så på ultralyd at navlesnor og morkaken var koblet til nå, og da kan kvalmen for mange letteHåper dette kan hjelpe deg noe og at det kan lette litt snart
![]()
Dagsformen kan absolutt variere. Jeg følte ingenting i går (5+0), mens i dag er jeg så uggen at jeg sliter med å eksistere.Jeg er 5+1 i dag og føler ingen symptom i det hele tatt. Er redd noe er feil isteden. Er det noen andre som ikke føler noe?