Symptomtråd

… tidlig, så gir ikke helt mening? :confused004
Gått to "fulle" graviditeter (født 2 barn), har to SA bak meg. En i uke 4/5 og en i uke 10/11.

Vært tykk før jeg ble gravid, men fått skikkelig babymagekul.. allerede
Helt grusomt når man helst vil holde det for seg selv en god stund, og man kun er 7+2

Dere som er veldig kvalme: har dere en tendens til å bli fort kvalme ellers også? Jeg er 8+2 og har ventet på den voldsomme kvalmen, men den har ikke kommet ennå. Til vanlig skal det veldig mye til før jeg blir kvalm og uvel. Jeg kan nå bli litt småkvalm om morgenen før mat, og når jeg er sulten, men det er liksom ikke «bilsyk»-ille. Mest generelt ubehag.
Jeg kastet opp fra uke ish 9-35 med første, og i 16-20uker kanskje med nr 2.

Minimalt med kvalm, men måtte bare løpe på do for å kaste opp.

Dere som er veldig kvalme: har dere en tendens til å bli fort kvalme ellers også? Jeg er 8+2 og har ventet på den voldsomme kvalmen, men den har ikke kommet ennå. Til vanlig skal det veldig mye til før jeg blir kvalm og uvel. Jeg kan nå bli litt småkvalm om morgenen før mat, og når jeg er sulten, men det er liksom ikke «bilsyk»-ille. Mest generelt ubehag.
Det lurer jeg på å. Det er 3. Gang jeg er gravid (1 barn og en MA i uke 9) har ikke vært så kvalm som nå. Men kaster ikke opp. Jeg er heller ikke "team kvalm" til vanlig. Føles ut som skikkelig bilsyke på det værste og "småuggen" i noen timer, stort sett på formiddagen og i helgen varte det fra morgen helt til kl 20-21. Jeg er 7+5 i dag, og håper det ikke blir noe verre nå hvertfall :nailbiting:

Det lurer jeg på å. Det er 3. Gang jeg er gravid (1 barn og en MA i uke 9) har ikke vært så kvalm som nå. Men kaster ikke opp. Jeg er heller ikke "team kvalm" til vanlig. Føles ut som skikkelig bilsyke på det værste og "småuggen" i noen timer, stort sett på formiddagen og i helgen varte det fra morgen helt til kl 20-21Jeg er 7+5 i dag, og håper det ikke blir noe verre nå hvertfall :nailbiting:

Gått to "fulle" graviditeter (født 2 barn), har to SA bak meg. En i uke 4/5 og en i uke 10/11.

Vært tykk før jeg ble gravid, men fått skikkelig babymagekul.. allerede
Helt grusomt når man helst vil holde det for seg selv en god stund, og man kun er 7+2
Åh jaa, det er nettopp det! Litt flaks at det begynner å bli høstvær, tykke ullgensere og mer lag på lag med klær :cool:

Jeg er litt nysgjerrig. Kan alle de som som er under 5+0 like dette innlegget om dere har så og si null symptomer?
Jeg er 6+3 nå, men jeg hadde ingen symptomer utenom uteblitt mens og positive tester når jeg var 5+0.
Lett ømme bryster kom ikke før 5+4. Jeg har ingen kvalme eller noe annet enn fremdeles litt ømme bryster, og kaaanskje en anelse strekk i lyskene tidvis, ikke noe mer :)

Jeg er 6+3 nå, men jeg hadde ingen symptomer utenom uteblitt mens og positive tester når jeg var 5+0.
Lett ømme bryster kom ikke før 5+4. Jeg har ingen kvalme eller noe annet enn fremdeles litt ømme bryster, og kaaanskje en anelse strekk i lyskene tidvis, ikke noe mer :)
Ja man må på en måte bare stole på at ting går som det skal. Har vært mikro kvalm innimellom og noe strekk i lysken. Har veldig bra tester og det er utrolig tidlig enda, så venter bare i spenning :)

7+4 (8+1 om forrige uke er rett)
- trøtthet har peaket (håper jeg for Guds skyld)
-av og på kvalm, klarer ikke spise så voldsomt mye egentlig
-Preggo brain hello! Ett helt egg gikk i søpla i stedet for eggeskallet :hilarious:
-Gamle bukser strammer ja.

Ser det er flere som skriver at de har masse symptomer første uken (4++) men mister de litt i uke 5-6, jeg hadde akkurat det samme, de kom tilbake som ett godstog sånn uke 7+
Mine symptomer har også forsvunnet de siste dagene. Hadde mye mer symptomer for 1 uke siden enn nå. Er nå 5+1. Er litt bekymret for at symptomene har stilnet. De har ikke forsvunnet men dempet veldig. Er ikke kvalm i det hele tatt. Ikke så ekstremt trøtt heller. Litt ømme pupper, men det var verre for 3-4 dager siden enn nå. Eneste jeg fortsatt merker er høy puls og andpusten.

Mine symptomer har også forsvunnet de siste dagene. Hadde mye mer symptomer for 1 uke siden enn nå. Er nå 5+1. Er litt bekymret for at symptomene har stilnet. De har ikke forsvunnet men dempet veldig. Er ikke kvalm i det hele tatt. Ikke så ekstremt trøtt heller. Litt ømme pupper, men det var verre for 3-4 dager siden enn nå. Eneste jeg fortsatt merker er høy puls og andpusten.
Mine symptomer har svinget veldig, aner aldri hvordan dagen blir.

Er bare gravid i uke 6+0, men har allerede slitt med kvalme i noen dager og kjenner det kun blir verre og verre. Det blir veldig tungt psykisk å lese statistikk som sier at det skal bli verre og verre i tre uker til før det holder seg på topp i enda flere uker. Å vite at man potensielt har 8 uker med minst like intens kvalme (og mest sannsynlig mer) er veldig tøft psykisk.
Noen som har noen råd for hvordan man skal takle dette?
Å være kvalm er jo det mest ubehagelige som finnes vanskelig å kombinere kvalme med å være glad
Føler med deg, har emetofobi (fobi mot oppkast) for kvalme og oppkast er verste følelsen som finnes og kan bare slettes fra denne kloden syns jeg :hilarious:

Det begynte rundt 6+noe for meg også, jeg passet på å spise hver andre-tredje time, for det roet magen. Kombinert med reisesykearmbånd og postafen reseptfritt kvalmestillende. Følte jeg taklet kvalmen mye bedre denne gang enn sist svangerskap nettopp pga disse forebyggende tingene.
Kvalmen slapp betydelig da jeg kom til 8+0 uken. Så på ultralyd at navlesnor og morkaken var koblet til nå, og da kan kvalmen for mange lette :shy: Håper dette kan hjelpe deg noe og at det kan lette litt snart :Heartpink

Jeg har vært lite kvalm i svangerskapene og pleier ekstremt sjeldent å være kvalm, heldigvis :Heartpink

Skikkelig emosjonell idag. Gråt idag tidlig fordi jeg skulle reise fra kattungen, alene hjemme første gang stakkar. Gråt på vei til jobb fordi jeg fikk beskjed om at ei jeg spiller bingo med hadde fått baby (ja, jeg er en gammel sjel :hilarious:) gråt i ettermiddag når jeg så på dyreklinikken på Viaplay, selvom alt i denne episoden var hyggelige ting. Gråt istad når jeg tenkte på at «tenk så heldig denne babyen blir som kan vokse opp sammen med kattungen og få glede av hverandre i mange år»:crybaby2:shy::angelic:

Kvalmen var meldt seg for fult, værst på ettermiddag/kveld Hatt samme plager med de andre barna også, men det er nesten 7 år siden sist, så husker ikke helt.. Innbiller meg selv at det ikke har vært like mye tidligere. Skal prøve slike armbånd mot kvalme, men er det noen her som har fått resept på kvalmestillende? Hvor «strengt» er det evt før man får medisiner?
Det er endel som du ikke trenger resept på for å kunne ta, tror jeg ville sendt en melding til fastlegen på helsesnorge og fått noe som kan passe for deg. Feks reisesyketabletter (prostafen) som har god effekt på mange og som er trygt å bruke i svangerskap :happy:

Jeg var litt rask, så straffen fra universet kom fort. Nede for telling med utmattelse og uttalt uggenhet i ettermiddag :hilarious:
Åneeei :facepalm: Får håpe at litt ro og egenpleie tar det verste uggenheten for deg :Heartpink utmattelsen derimot er vanskelig å gjøre noe med :bag: Der er der bare å lytte på kroppen så godt det går :Heartpink

Skikkelig emosjonell idag. Gråt idag tidlig fordi jeg skulle reise fra kattungen, alene hjemme første gang stakkar. Gråt på vei til jobb fordi jeg fikk beskjed om at ei jeg spiller bingo med hadde fått baby (ja, jeg er en gammel sjel :hilarious:) gråt i ettermiddag når jeg så på dyreklinikken på Viaplay, selvom alt i denne episoden var hyggelige ting. Gråt istad når jeg tenkte på at «tenk så heldig denne babyen blir som kan vokse opp sammen med kattungen og få glede av hverandre i mange år»:crybaby2:shy::angelic:
Nydelig da. Du er bare takknemlig da, og det er en deilig ting å kjenne på :shy::Heartpink

Du er ikke alene, jeg gråt i dag tidlig da jeg hørte Valgerd Svarstad Haugland snakke om hvor mye de har kjempet for kvinners rettigheter i Politisk Kvarter :dance018Skikkelig blaufisk. Gråter av alt mulig tull i Instagramfeeden også, gamle venner som møtes og sånn.

Du er ikke alene, jeg gråt i dag tidlig da jeg hørte Valgerd Svarstad Haugland snakke om hvor mye de har kjempet for kvinners rettigheter i Politisk Kvarter :dance018Skikkelig blaufisk. Gråter av alt mulig tull i Instagramfeeden også, gamle venner som møtes og sånn.
disse følelsene altså :hilarious: :hilarious: enig ang insta, soldater som kommer hjem.. oufff :sad015

Back
Topp