Symptomtråd

Novo

Glad i forumet
Desemberskatter 2016
FebbisBebbis2021 ❄️
☀️Påskeliljene 2026☀️
♡ Babymais2026 ♡
Først inne! :happy093
Håper flere kommer til snart :cat:

9dpo i dag har de siste to dager hatt;
- bekkensmerter nederst til høyre i korsryggen
- kvalme på morgenen
- blodtrykksfall før mat (så må spise oftere)
- stuptrøtt de siste tre dager og må ta meg en lur på ettermiddag
- hjernetåke i går onsdag (var overbevist om at «lørdag» var «i morgen» i samtale med nabo :hilarious: )
- stikkinger i livmor (begynte i går og fortsatte på høyre side i dag)

Andre inne! :dance018
Gøy at det er en til!

Jeg er litt usikker på dpo, men jeg fikk positiv test den 13.08, ca noen dager før jeg egentlig skulle hatt mensen.
- trøtt
- småkvalm om morgenen
- sulten kort tid etter matinntak
- stikkinger i livmor innimellom, spesielt på natten, så vanskelig å finne ut hvordan en skal ligge.
- kviser.....
- litt surrete (nesten sikker på gubben er sympatigravid fordi han surrer han og)

Symptomene her er enn så lenge 9dpo:
  • høy kroppstemperatur
  • murringer i livmor
  • kviser på haka
  • uggen i magen :laughing002
God start! Kvalmen min er fult i gang allerede, kos deg før den setter inn :Heartpink :hilarious:

Usikker på hva som er gravidsymptomer og hva som skyldes cyclogest, men:
- ømme/større pupper
- oppblåst som fy
- øm i magen
- ekstremt sulten helt plutselig
- svak kvalme/uggen
- trøtt

3+2 nå, og jeg er ikke lenger varm, fryser veldig.. redd dette er et dårlig tegn? Selv om testene har økt :confused004
Men jeg tisser ofte, sikkert pga nerver. Og mye te-drikking :laughing002

3+2 nå, og jeg er ikke lenger varm, fryser veldig.. redd dette er et dårlig tegn? Selv om testene har økt :confused004
Men jeg tisser ofte, sikkert pga nerver. Og mye te-drikking :laughing002
Hva slags te drikker du?

4+0 i dag:
- plutselig blodsukkerfall (må spise ofte og mindre porsjoner)
- kvalme
- ligamensmerter
- noe bekkensmerter
- trøtt (særlig på ettermiddagen)
- ligamentsmerter

Jeg drakk både nypete og grønn te med peppermynte men leste rett etterpå at grønn te og peppermyntete ikke var anbefalt. Må lese meg opp på nytt denne gangen, over 7 år siden sist :laughing002
Jeg ble faktisk sjokkert over at man ikke skal drikke det og heller ikke kamillete engang?! :arghh: Jeg elsker te, drikker nå en kopp ingefær og sitroner (fra Kiwi) sunny ingefær elns om dagen. Den er god, hjelper på kvalme og er innenfor det som er anbefalt av ingefær.

Si ifra hvis du finner andre gode teer som kan testes:cat:

Jeg ble faktisk sjokkert over at man ikke skal drikke det og heller ikke kamillete engang?! :arghh: Jeg elsker te, drikker nå en kopp ingefær og sitroner (fra Kiwi) sunny ingefær elns om dagen. Den er god, hjelper på kvalme og er innenfor det som er anbefalt av ingefær.

Si ifra hvis du finner andre gode teer som kan testes:cat:
Jeg er ikke glad i ingefær, så den slipper jeg å forholde meg til :laughing002 ellers er min favoritt confecta nypete, som jo egentlig ikke er te i det hele tatt :happy090 kommer i hvert fall ikke fra teplanten

Kvalme, hypersensitiv luktesans, kviser på haka, trøtt, murringer og stikk i magen, og laber matlyst (klarer ikke spise store måltider, men blir kvalm om jeg ikke spiser, og har skikkelig aversjon mot mat med mye smak/lukt) :hilarious:
Har også hatt litt vondt i rygg og bekken i dag, men på grunn av en brukket tå har jeg vært fryktelig lite i bevegelse de siste par ukene, så mulig det bare er derfor :laughing002

Da får jeg endelig bekreftet at alle plagene ikke var PMS eller innbildning, de siste 4 dagene har jeg vært plaget med:
- Ekstremt sult!! Dette var det første som virkelig skilte seg ut, hadde ikke det i forrige svangerskap!
- Spreng i bryst/brystknopper
- TETT i nesen, får ikke pustet gjennom den
- Tungpustet!
- Flatulens :taunt005-
- To innebygde kviser i panna, pleier ikke få det
Og det var jo rart at jeg som alltid har ekstreme menssmerter ikke hadde det de siste 4 dagene :facepalm:

Jeg har ikke fått forhøyet hvilepuls enda, husker ikke når det kom sist.. men er litt bekymret pga det :bag:
Ellers er jeg ikke varm heller. Har fortsatt noe murringer, og løs mage :dead:

Jeg har ikke så mange symptomer enda, utenom litt ekstra kviser(spesielt på haka), og en del murringer. Minner litt om mensenmurringen, bare de er litt mildere :happy:
Før jeg testet positivt var jeg og veldig oppblåst, men det har roet seg litt den siste uken.

Jeg bruker Garminklokke for hvilepuls, er 11dpo/3+3
Ligger på ca 45 i hvilepuls på natta, 46 nå i natt. Men når jeg får mensen dropper puls til under 40 om natta.
Sist jeg var gravid steg den fort til 50-51 i puls.
Ikke verst! Min ligger vanligvis rundt 52-54, men har holdt seg godt oppe på 60-tallet i det siste :laughing002 men tenker det at den ikke har droppet er et godt tegn :happy:

Hvordan er søvn- og stressnivået ditt? Her har det vært på trynet, men ivf og alle medisinene har nok bidratt ganske bra, så skal ikke si det bare er spiren sin feil :hilarious:

Back
Topp