Symptomtråd

Er veldig kvalm, og så glad for det. Et tydelig symptom var det jeg trengte i dag, synes faktisk det er verre å være bekymra enn å være kvalm.

Mine symptomer kommer og går meg jevne mellomrom, men de siste 2 døgnene har kvalme, oppkast og diaré kommet og gått. Formen er fin mellom rundenene, så langt 1-3 ganger i døgnet med oppkast. Blir derfor usikker på om det er svangerskapsrelatert eller noe annet noen andre som har det likt?

Jeg er fortsatt bare uggen og ikke skikkelig kvalm, håper det holder seg sånn så jeg kommer meg gjennom jobbuka. Har mye vann i munnen som er litt ekkelt. Men prøver å spise jevnlig og hvile.

Men sover i alle fall ekstremt godt om dagen, våknet såvidt av fyrverkeriene ved midnatt, men sovnet igjen med en gang.

Kvalmen er verre i dag, men heldigvis ikke oppkast. Kvalmen er verst på morgenen og formiddagen, så skjønner ikke hvordan jeg skal klare lang bussreise pluss lang forelesning fremover. Frem til for rundt en time siden kunne jeg så vidt røre meg uten å bli mye verre..
Jeg blir også dårlig i magen når kvalmen er verst, så dette blir noen spennende uker.. :meh:

Hittil i dag har jeg ikke vært uggen. Veldig rart å føle seg helt vanlig, bortsett fra at jeg er mer sliten enn jeg pleier. Fikk spist en del mat i går, så kanskje det er grunnen til at jeg ikke er kvalm.

Fikk ikke sove i det hele tatt i natt, så sov litt etter mannen hadde reist på jobb. Kjentes helt umulig å dra på jobb i dag tidlig, og nå spiser samvittigheten min meg opp for at jeg har vært hjemme fra jobb en dag jeg ikke er i dårlig form likevel. Føles skikkelig dårlig.

Hittil i dag har jeg ikke vært uggen. Veldig rart å føle seg helt vanlig, bortsett fra at jeg er mer sliten enn jeg pleier. Fikk spist en del mat i går, så kanskje det er grunnen til at jeg ikke er kvalm.

Fikk ikke sove i det hele tatt i natt, så sov litt etter mannen hadde reist på jobb. Kjentes helt umulig å dra på jobb i dag tidlig, og nå spiser samvittigheten min meg opp for at jeg har vært hjemme fra jobb en dag jeg ikke er i dårlig form likevel. Føles skikkelig dårlig.
Det går bra - ingen som ruller ut rød løper for at du hadde dratt. Du visste jo ikke det i dag tidlig :).

Jeg føler meg skikkelig "stappa" nedi der, litt sånn trykk. Mest behagelig å ikke sitte så veldig foroverlent.
Uggen, sånn litt plagsomt. Frister ikke HELT med laksepasta til middag, men går sikkert greit når jeg begynner å spise!

Ikke tenk på det, er ikke alltid lett å vite hvordan formen utvikler seg i løpet av dagen. Ta vare på deg selv og hvil når du kan :happy: Min form varierer også veldig, umulig å vite hvordan neste dag blir.

Det går bra - ingen som ruller ut rød løper for at du hadde dratt. Du visste jo ikke det i dag tidlig :).

Jeg føler meg skikkelig "stappa" nedi der, litt sånn trykk. Mest behagelig å ikke sitte så veldig foroverlent.
Uggen, sånn litt plagsomt. Frister ikke HELT med laksepasta til middag, men går sikkert greit når jeg begynner å spise!
Takk, det er faktisk helt sant :)

Håper laksemiddagen blir god likevel!

Ikke tenk på det, er ikke alltid lett å vite hvordan formen utvikler seg i løpet av dagen. Ta vare på deg selv og hvil når du kan :happy: Min form varierer også veldig, umulig å vite hvordan neste dag blir.
Takk, det hjelper å høre :) Og godt å høre at flere sin form varierer. Jeg synes det er skummelt hver dag jeg våkner uten symptomer. Kan du gå fra kvalme ene dagen til helt fin form den neste?

Takk, det hjelper å høre :) Og godt å høre at flere sin form varierer. Jeg synes det er skummelt hver dag jeg våkner uten symptomer. Kan du gå fra kvalme ene dagen til helt fin form den neste?
Var en dag her, jeg tror nyttårsaften? Våkna og følte meg helt super! Ble umiddelbart nedstemt :android: :hilarious:

Var en dag her, jeg tror nyttårsaften? Våkna og følte meg helt super! Ble umiddelbart nedstemt :android: :hilarious:
Ja, samme her, skikkelig bekymringsdag dette her! Hvilket tullete menneske blir stressa av at formen er fin egentlig :hilarious: Livet som gravd, blir bakvendtland.
Har jo forsåvidt symptomer, men er liksom den kvalmen jeg stoler mest på :hilarious:

Last edited:
5+6 i dag og har bare vært litt mer trøtt og småkvalm på kveldene. Men trøttheten kom for alvor på søndagen. Da var det såpass at jeg sovnet på sofaen 2-3 ganger i løpet av dagen :rolleyes:Kan bli en spennende første uke tilbake på jobb…

Mye trøtt/utmattet om dagene og ellers såre bryst. Litt uggenhet som kommer og går også, men heldigvis ikke alvorlig ille.

Har merket noe som bekymrer meg litt som har vært av og på. Jeg har litt ubehagelige kramper som kommer og går men varer ikke like lenge som mensensmerter, det er ikke slik hver dag men har vært kanskje 1-2 ganger i uken siden jeg oppdaget graviditet. Er dette vanlig i første trimester, eller kan det være tegn at det går mot en kjip retning? ingen spotting, ingen blod, nada. Krysser fingrene at det er ikke noe, men har ikke hørt så mange snakke om kramper/murringer.

5+6 i dag og har bare vært litt mer trøtt og småkvalm på kveldene. Men trøttheten kom for alvor på søndagen. Da var det såpass at jeg sovnet på sofaen 2-3 ganger i løpet av dagen :rolleyes:Kan bli en spennende første uke tilbake på jobb…
Trøttheten kan være noe dritt, man blir så tafatt. Håper du føler deg bedre på jobb, ser heller ikke frem å komme tilbake nå snart :smiley-ashamed004 Har skiftet mellom seng og sofa siste tiden

Trøttheten kan være noe dritt, man blir så tafatt. Håper du føler deg bedre på jobb, ser heller ikke frem å komme tilbake nå snart :smiley-ashamed004 Har skiftet mellom seng og sofa siste tiden
Det er perfekt timing med tanke på at januar er en travel tid på jobb :p Har to barn fra før, så kan liksom ikke bare legge meg ned når jeg selv vil heller..

Det er perfekt timing med tanke på at januar er en travel tid på jobb :p Har to barn fra før, så kan liksom ikke bare legge meg ned når jeg selv vil heller..
Bra at man har litt travelt på jobb, og tiden går kjappere/våkner til. Jobber deltid og har ikke barn fra før, og de dagene jeg ikke jobber har jeg bare sluknet hvis alt i hus, ærender og gjøremål er i boks :facepalm: føler seg ikke helt topp akkurat, er bedre å holde noe aktivitet. Koselig med to barn og holde på, men håper du får også noe hvile! Er ikke lett å gønne på i underskudd.

Bra at man har litt travelt på jobb, og tiden går kjappere/våkner til. Jobber deltid og har ikke barn fra før, og de dagene jeg ikke jobber har jeg bare sluknet hvis alt i hus, ærender og gjøremål er i boks :facepalm: føler seg ikke helt topp akkurat, er bedre å holde noe aktivitet. Koselig med to barn og holde på, men håper du får også noe hvile! Er ikke lett å gønne på i underskudd.
Ja, synes det er litt frustrerende med den trøttheten. Føler meg litt ubrukelig på hjemmebane men vet det blir bedre mot andre trimester.

Var også ekstremt trøtt i dag. Klarte meg ok på jobb frem til 14, da kom hodepinen og trøttheten. Sovnet rett etter middag. Tror det kan bli en seig januar.

Var også ekstremt trøtt i dag. Klarte meg ok på jobb frem til 14, da kom hodepinen og trøttheten. Sovnet rett etter middag. Tror det kan bli en seig januar.
kan trøste oss med at det blir så mye bedre mot våren, og da har både det verste fatigue/trøtthet lagt seg mest sannsynelig og det er lysere ute som har mye å si. Er sensitiv når det kommer til lys/mørke ute, og uansett graviditet har mørketiden vært tung og slapp. Definitivt seig januar.

Back
Topp