Symptomtråd 2. Trimester

Minimoni

Prøver på nr 1
Novemberlykke 2015
Oppretter en symptomtråd for 2. Trimester jeg :) Hvordan føler dere dere, og har dere flere/færre symptomer nå enn i 1. Trimester?

Jeg er uke 13 i morgen, og har så og si null symptomer, puppene er ikke ømme lengre og sover bedre på natta, ikke så trøtt lengre og må ikke lengre opp 3-4 ganger på natta for å tisse.

Jeg er i uke 15. Og symptomene har blitt mindre. Puppene kan fortsatt være litt ømme, spesielt brystvortene, men ikke så ille som det var. Jeg må opp på do 1 eller 2 ganger iløpet av natten. Men sovner somregel raskt igjen, kan ha noen netter som er værre.. jeg har bedre energi, men fortsatt litt trøtt..
Har også nå begynt å få noen plager med bekkenet.. skal til behandling idag, så håper det kan bli bedre ☺

Jeg er akkurat ferdig med 14 uker nå. Føler meg så godt som symptomfri - dvs føler meg ikke gravid i det hele tatt... Bortsett fra litt oftere toalettbesøk. Men i går kveld og natt var det plutselig helt ekstremt, sikkert 10 turer på 12 timer! Er det normalt? Det kan kanskje skyldes at jeg ikke fikk tatt så mange turer på dagtid i går, siden vi var en del på farten...?

Jeg er 14+2 og kvalmen henger godt i enda. Må ta Postafen hver dag for å holde den sånn tålig i sjakk/holde oppkast borte, og da blir jeg jo igjen enda trøttere. Brystvortene er like ømme og jeg må tisse enda oftere enn før.. Så jeg føler absolutt ikke at jeg har "mistet" noen symptomer ;)

Nipplene er enda litt ømme.
Brystene er svære :o
Tannkjøttet blør veldig lett
Å så blir bekkenet mer å mer trøblete for hver dag :/

Jeg er 17 uker i dag. Kjenner liv så det er jo et fint symptom :D Kan ha litt halsbrann om kvelden og er trøttere enn vanlig. Magen er større og bekkenet krangler litt innimellom. Har ikke mye plager! Litt urolige bein om kvelden.

Fortsatt ømme bryster, mer trøtt enn i første trimester, men sover likevel dårligere (våkner hver gang jeg snur meg i sengen fordi det gjør vondt i brystene eller bekkenet), har allerede vært sykemeldt i tre uker pga bekkenet og regner ikke med å komme tilbake på jobb i barnehagen, litt kvalm enda. Ellers så har magen vokst veldig og det er vel det sikreste symptomet :)

14+5
Kvalmen og trøttheten er borte:D
Har endel ligamentsmerter i hofte, lyske, korsrygg. Det vokser og strekker i livmora og magen kan ikke skjules:D

Føles bedre. Kvalm om jeg ikke har spist på 3 timer, fått sv migrene og da kommer kvalmen og brekningene igjen. Brystvortene er ønme å er kun våken 1 gang på natt for toalett besøk. :) bitte litt liv i magen :)

Nå er jeg en av di heldige som har vært lite kvalm, og ikke kastet opp en eneste gang. Har egentlig ikke kjent så mye til det i det hele tatt, annet enn vonde bryster, og di er der enda :) blør intannkjøttet under tannpuss, og kjenner "noe" i magen (vannballong??) er redd for ma selv om jeg så det i uke 10 (er i uke 15 nå) og har ikke hatt vondt eller blødninger. Finner ikke hjertelyden heller, bare min egen.

Er 14 uker I morgen. Har forsatt ekstrem kvalme, ømme pupper, treg mage, har ikke matlyst og luktesansen er ekstrem. Har for et par dager siden fått halsbrann som kommer og går.
Tisser ikke så ofte som jeg gjorde I begynnelsen og trøttheten har gitt seg litt. Magen begynte å vise seg litt for 2 uker siden:D

Er så himla trøtt endaaa, og kvisene fortsetter å poppe opp så har bekkenet begynt å småkrangle. Men har sluppet unna absolutt all form for kvalme siden dag 1 så skal ikke klage :p

13+3 i dag. Fortsatt avhengig av postafen, og vanskelig for å spise uten at det kommer opp. Er så utrolig trøtt hele tiden, tar meg gjerne både 2 og 3 dupper i løpet av dagen :p Føler også at jeg har pittelitt feber konstant, og har vondt i korsryggen. Er også innmari tett i nesen, men så er jeg avhengig av otrivin da :P

14 uker på fredag som kommer. Kvalmen og vondt i puppene er still going strong.. Ellers har jeg vondt i bekkenet. Heldigvis sluppet unna det frem til nå. Sist svangerskap startet det i uke 5. Så får bare bestille time til kiropraktor :) Er heldigvis ikke så trøtt nå lenger :)

Er 14 uker, blir fort sliten, men langt i fra slik det var i 1.trimester. Puppene er veldig ømme og korsryggen har blitt vond nå siste to ukene. Har også ligamentsmerter av og til, hvis jeg beveger meg fort, som i et "rykk". Bare glad kvalmen er over♥

Jeg er i uke 13 og har ingen symptomer. Bortsett fra vektoppgang og mannen mener magen stadig vokser :)

Må nesten korrigere meg selv litt... Jeg er forstoppa som bare det.. :P

Back
Topp