Symptomtråd ✨

6+0 i dag, og føler meg mindre kvalm. Blir litt bekymret. Andre som har opplevd at det svinger med symptomer?

6+5 og har for første gang i mitt liv våknet fordi jeg må tisse midt på natta, har pågått de siste tre nettene. Begynner å kjenne at det er ekstremt irriterende at soverommene er i 2. etg og badet i 1. etg

Flere med sjukt vonde pupper? De gjør så vondt hele tida og har vokst masse allerede. Nipplene er sikkert doblet seg i størrelse

Jeg får vondt når jeg hoster. Akkurat som gangsperre under magen. Sånn stråling smerte og så henger det i etterpå

8+5
Ekstremt trøtt- fra morgen til kveld :dead: Dette må være det trøtteste jeg har vært til nå. Kunne sovet hele dagen.
Også veldig kvalm om jeg ikke spiser i tide. Idag hadde jeg time for å ta blodprøver og fikk ikke spise før kl 11:30. Vært kvalm hele dagen pga den forsinkede frokosten :depressed:

8+5
Ekstremt trøtt- fra morgen til kveld :dead: Dette må være det trøtteste jeg har vært til nå. Kunne sovet hele dagen.
Også veldig kvalm om jeg ikke spiser i tide. Idag hadde jeg time for å ta blodprøver og fikk ikke spise før kl 11:30. Vært kvalm hele dagen pga den forsinkede frokosten :depressed:
Waaah mareritt!!

Er 6+2 idag, igår kastet jeg opp for første gang. Har vært kvalm siden tre dager før forventet mens, men berget fra oppkast etter raskt inntak av mat. Igår kom t plutselig en brekning. Er barn 2, og med forrige kastet jeg ikke opp noe som helst…

Jeg har ømme pupper, kjempe rare drømmer i alle retninger, å finner ALDRI en god stilling.

9+4

Blir fort sliten og trøtt, men sliter med å sovne om kvelden. Sover urolig / lett og drømmer helt sinnsykt mye.

Myyye bedre ift kvalmen. Dag 4 hvor jeg er bare er uggen til og fra. Må fortsatt spise da jeg blir sulten, ellers blir jeg kvalm. Tar full dose xonovea enda, men vurderer og trappe ned om formen fortsatt er stigende.

Veldig oppblåst og treg i magen.

Puppene er litt mindre ømme enn tidligere, og energinivået er stigende.

Kort oppsummert så er formen stigende, aktiv baby på ultralyd :-) <3

9+1

Aller mest veldig trøtt og sliten - veldig! Ellers ikke så verst:) kan føle meg bilsyk på kvelden og derfor ha lite matlyst, men dytter i meg et rundstykke fordi jeg vet jeg trenger det - ellers våkner jeg veldig sulten!

Sover lett og våkner flere ganger om natten - og det rareste er at jeg nyser mye også har jo puppa vokst betydelig Er også ganske oppblåst.

Last edited:
9+5
Kvalmen er fortsatt helt grusom. Nesten så jeg ikke orker dette mer. Har vært sengeliggende i over en måned nå, og selv med Xonvea og Afipran kaster jeg fortsatt opp flere ganger om dagen.
Helt ærlig hater jeg dette, selv om jeg så klart er takknemlig for å være gravid. Håper det blir bedre snart.

7+0 (igjen)

Føles som om jeg er konstant fyllesjuk bare uten å ha nytt godt av vin på forhånd. Ikke at vin frister akkurat nå.
Fremdeles veldig utslitt og sulten. Men tror egentlig at sulten bare er kvalme. Kaster opp på morgenen, men heldigvis ikke utover dagen.

Et symptom for meg er at jeg tydeligvis ikke klarer å sove med øynene skikkelig lukket? Våknet ofte med stykt tørre øyne forrige svangerskap også, men da starta det ikke før langt uti 2. trimester

Flere som opplever å bli veldig kvalm i dusjen/rett etter du kommer ut av dusjen? Plages ikke mye med kvalme, men der er noe med den dusjen altså:sour:

Back
Topp