Symptomtråd ✨

EnDrøm25

2020 ♡ 2021
Novemberbarna 2021
Pumpkin Bumps 2025
Del gjerne symptomene dine før positiv test slik at andre prøvere kan sammenligne, og hvilke symptomer du opplever hver dag som svangerskapet utvikler seg :Heartred

Sinnsykt trøtt og sliten. Følelsen av å være syk, altså at man er litt uggen i kroppen uten å være syk.

Forrige svangerskap var jeg kvalm, uggen og hadde veldig vonde pupper og spesielt nipler. Er ikke likt denne gangen :happy:

Samme som personen over. Veldig trøtt og sliten. Litt ømme pupper. Noe hodepine.
Men det kjipeste er vel egentlig veldige murringer / mensenaktige smerter som er der konstant. Sjekker hver gang jeg er på toalettet om det er noe blod, men har ikke sett noe enda.
Er også veldig rastløs og ganske irritert humør, men det er nok fordi jeg måtte slutte med snus med en gang jeg fikk positiv test

Har også hatt litt murringer / mensaktige smerter av og på. Ellers veldig lite symptom enda. Venter på kvalmen :hilarious:

Kjennes ut som mensen skal komme hele tiden. Strekker vel seg veldig nå om dagen :smiley-ashamed004

Kortpustet, tidvis stikk/murringer, tregere mage, sover lett og humørsvingninger. Føler jeg ikke er gravid, og er redd for at kroppen lurer meg. Hadde SA forrige måned og er veldig redd for å miste igjen.. Føler meg lite gravid da jeg verken har ømme pupper, tisser ofte eller er trøtt… Men synes å huske at det var samme med første også og at jeg var stresset/urolig frem til kvalmen kom i uke 7-8.. Og de første 12 ukene var unnagjort. Flere som kjenner på samme?

Kjenner jeg blir mye lettere irritert enn vanlig. Så har jeg av og på en del murringer. Har heldigvis ikke vondt, men sjekker til stadighet papiret etter å ha tørket meg for å se om det er blod. Blir mye raskere trøtt enn ellers, og kjenner jeg blir uggen av ulike lukter. Men, ellers er jeg fin i formen og testene øker fint. Det gir meg ro frem til privat ultralyd om 15 dager :Heartred

Kortpustet, tidvis stikk/murringer, tregere mage, sover lett og humørsvingninger. Føler jeg ikke er gravid, og er redd for at kroppen lurer meg. Hadde SA forrige måned og er veldig redd for å miste igjen.. Føler meg lite gravid da jeg verken har ømme pupper, tisser ofte eller er trøtt… Men synes å huske at det var samme med første også og at jeg var stresset/urolig frem til kvalmen kom i uke 7-8.. Og de første 12 ukene var unnagjort. Flere som kjenner på samme?
Jeg hadde ikke noen symptomer med eldste før jeg var kanskje 10 uker på vei, da hadde jeg kvalme av og på i noen uker før det gikk over. Så hadde jeg ikke før på slutten av svangerskapet, veldig vondt i korsryggen og isjas. Var veldig sugen på cola og marsipan med sjokolade hele svangerskapet da. Men ikke noe annet enn det.

Andre gang var jeg kvalm fra før positiv test helt til uke 14, sinnsykt trøtt og sliten 24/7 og ømme og vonde pupper og nipler. Veksla mellom hva jeg hadde lyst på, men ikke noe særlig matlyst og ingen cravings.

Nå vet jeg ikke helt, har ikke ømme pupper, kjenner bare jeg er veeeldig trett. Har innimellom noe kvalme, men det går fort over. Kan våkne på natta og være sulten, men ellers er eneste symptom strekking og mensaktiv følelse i livmoren.

Alle graviditeter er forskjellige :Heartred Jeg trøster meg selv med det vertfall :Heartred

Startet ca 7dpo med press i nedre del av mage, noen ganger krampelignende eller stikking. Dette har vært av og på hver dag nå til 11dpo. Samme med brystene, ikke veldig hovne eller ømme, men følt på litt stikking i området.

Litt smerte i nedre korsrygg noen dager, men ettersom jeg har en veldig fysisk jobb, så har jeg ikke telt det som kun et gravid symptom.

Småkvalm hvis det er går over 3 timer siden jeg har spist.

Ikke utrolig trøtt foreløpig, men merker at kroppen setter pris på én time mer enn vanlig med søvn.

I går og i dag har jeg kjent på kvalme. Det varer ikke lenge i gangen heldigvis! Også er jeg svimmel, virker som blodtrykksfall, for det kommer mest når jeg reiser meg for fort. Niplene begynner å bli ømme/såre også. Så må kommer vel alle symptomene på rekke og rad :hilarious:

Det er litt morsomt for forrige svangerskap synes jeg samboeren min luktet så grusomt.. :hilarious:

Etter fødsel så forsvant det og jeg innså at det var graviditeten. I går kjente jeg den samme lukten og tok en test, den var positiv gitt.. er bare 10dpo så er jo helt sprøtt, men tydeligvis mulig!!

Hatt mensenmurringer hver dag, men idag er det mye kraftigere igjen. Har også fått ømme bryster idag.

Murringer, neseblod, tett nese, hodepine og - irriterende nok! - leamus på øyet! Med dette symptomtoget her, er det jo bare å glede seg til resten :laughing002 Alt før positiv test, og det har fortsatt etter også.

3+3
Press i magen fortsetter, som om noen presser innenifra. Meget oppblåst, ser ut som jeg er 4 mnd på vei :smiley-ashamed004 Luft i magen har jeg også.
Idag har jeg også kjent på følelsen av å være på vei til å bli syk, når kroppen er uggen, men man ikke direkte er syk enda :shy:

4+1
Kvalm, stikninger i magen, ømme og tunge pupper, litt væske fra høyre nippel (det husker jeg fra førstemann også!), oppblåst, generelt uggen!

Lite matlyst - klarer ikke spise mye om gangen, men blir kvalm om jeg ikke spiser!

Redigerer for å legge til: TRØTT!

Back
Topp