Symptomer

Er det også noen som sliter med forstoppelse og intens smerter på magen på grunn av svak mage & tarmfunksjon? Jeg har tatt Vi-Siblin noen dager nå, og det hjalp meg veldig mye :love017 Jeg snakket med en farmasøyt på apoteket og sjekket at den medisinen kan være brukt trygt av gravide.
Min mage- og tarm-funksjon var såpass svak at jeg hadde tarmspasmer i hver natt og våknet opp med intens smerter i magen hver dag tidligere. Men takket være medisinen sover jeg hele natta nå :hello2

Brunt/rosa slim på papiret igjen nå etter dobesøk :sad010 Jeg blir helt fra meg..
Veldig lei meg for at du skal ha det sånn, det må være veldig stressende :sorry: MEN, blod under svangerskap, spotting eller fossblødning, trenger ikke å være dårlige tegn. Mange får litt blødning rundt IKM men det går bra likevel, og mange fossblør senere i graviditeten uten at noe er galt. Jeg blør ikke nå, men det betyr ikke at det går bra for det om…. Håper du klarer å finne litt roen med at det nødvendigvis ikke er dårlige tegn. Håper dette går bra for oss alle og sender deg en stor klem :Heartred

Jeg skjønner bekymringen din. Blødninger og brun utflod er ganske vanlig symptomer i 1. trimester også, så håper det blir bra :Heartred
Veldig lei meg for at du skal ha det sånn, det må være veldig stressende :sorry: MEN, blod under svangerskap, spotting eller fossblødning, trenger ikke å være dårlige tegn. Mange får litt blødning rundt IKM men det går bra likevel, og mange fossblør senere i graviditeten uten at noe er galt. Jeg blør ikke nå, men det betyr ikke at det går bra for det om…. Håper du klarer å finne litt roen med at det nødvendigvis ikke er dårlige tegn. Håper dette går bra for oss alle og sender deg en stor klem :Heartred

Takk for beroligende ord, man søker seg jo opp og ser så mange det har gått galt med.. prøver å holde meg rolig❤️

Murrer litt i underlivet som det gjør rett før blødning. Så da forventer jeg «ny» eller mer blødning egentlig. Håper såklart ikke det er tilfellet!
Ellers skam trøtt, små kvalm, og sur :p haha

Jeg er 5+2 og jeg er så trøtt. Sover 8 timer hver kveld og likevel så må jeg har en times lur på ettermiddagen. Har ingen energi til å trene og før trente jeg 5 ganger i uken. Er også oppblåst, forstoppet, stikking i magen, og ømme og hovne bryst. I tillegg blir jeg super fort andpusten får av og til byger av kvalme og svimmelhet. Og hodepine. Jeg er førstegangsfødende

Kvalmen har virkelig gjort sitt inntog her. Har vært kvalm i hele dag. Tror faktisk jeg må få legetime selv snart mtp. å få noe mot kvalmen slik at jeg kan holde ut på jobb. I går trodde jeg en liten stund at jeg skulle kaste opp midt i klasserommet.

Bekkenet er heller ikke bra. Har allerede såpass med smerter at jeg ikke akkurat ser lyst på de neste månedene. Jeg var så hardt rammet sist og nå er det enda værre enda tidligere.
Det er kjedelig selvfølgelig. Har heldigvis massevis av garn da! Det blir vel en del strikking denne vinteren.

Våknet opp med intens smerter i magen igjen :crybaby2Har hatt rolige netter i nesten en uke, men smerten kom tilbake… Når smerten kommer, er det alltid 1-2 timer etter jeg sover, og varer 20-30 min.
Håper at det er «bare» tarmspasmer, ikke livmoren :crybaby2

Våknet opp med intens smerter i magen igjen :crybaby2Har hatt rolige netter i nesten en uke, men smerten kom tilbake… Når smerten kommer, er det alltid 1-2 timer etter jeg sover, og varer 20-30 min.
Håper at det er «bare» tarmspasmer, ikke livmoren :crybaby2
Ikke lett å vite hva det er men tror ikke det er uvanlig å ha smerter enten pga ligamentstrekk eller tarmgreier. Jeg hadde smerter lørdagsnatt, men tror det bare var tarmaktivitet, er litt forstoppet nå og det er visst ikke unormalt :Heartred Fortvilende at det skal være så mange bekymringer :sorry: Vi håper dette går bra - stor klem til deg :Heartbigred

Ikke lett å vite hva det er men tror ikke det er uvanlig å ha smerter enten pga ligamentstrekk eller tarmgreier. Jeg hadde smerter lørdagsnatt, men tror det bare var tarmaktivitet, er litt forstoppet nå og det er visst ikke unormalt :Heartred Fortvilende at det skal være så mange bekymringer :sorry: Vi håper dette går bra - stor klem til deg :Heartbigred
Tusen takk for din omtanke :Heartred Ja, det er veldig forvirrende akkurat nå om det kommer fra tarm eller livmor eller helt annet, og hvorfor det skjer når man er gravid :smiley-ashamed004
Smerten min har heldigvis blitt borte, og håper at du har også blitt bedre siden lørdag :Heartred

Tusen takk for din omtanke :Heartred Ja, det er veldig forvirrende akkurat nå om det kommer fra tarm eller livmor eller helt annet, og hvorfor det skjer når man er gravid :smiley-ashamed004
Smerten min har heldigvis blitt borte, og håper at du har også blitt bedre siden lørdag :Heartred
Godt å høre smerten er vekke nå :happy: :Heartred Jeg har ikke hatt det igjen siden lørdag heller :smiley-ashamed004

Hei Jeg er ny her inne. Håper at lille spiren sitter nå etter 1 år med prøving. Jeg har ikke turt og ta test enda, skal egentlig ha mens om 4 dager. Men har murringer nederst i magen, småstikninger i lysken, har sånn strekkende ubehag på hver siden av magen som kommer og går litt, er skikkelig oppblåst og virker som jeg er forstoppet og har skikkelig humørsvingninger. For ca 5 dager siden så hadde jeg slimete utflod med litt blod i (beklager detaljene). Noen som har hatt liknende? Noen som har tatt test så tidlig? Mistenker kanskje at eggløsningen kom noen dager tidligere den gangen her. I følge FLO appen så er jeg 11dpo

Last edited:
Hei Jeg er ny her inne. Håper at lille spiren sitter nå etter 1 år med prøving. Jeg har ikke turt og ta test enda, skal egentlig ha mens om 4 dager. Men har murringer nederst i magen, småstikninger i lysken, har sånn strekkende ubehag på hver siden av magen som kommer og går litt, er skikkelig oppblåst og virker som jeg er forstoppet og har skikkelig humørsvingninger. For ca 5 dager siden så hadde jeg slimete utflod med litt blod i (beklager detaljene). Noen som har hatt liknende? Noen som har tatt test så tidlig? Mistenker kanskje at eggløsningen kom noen dager tidligere den gangen her.
Åh, så spennende! Håper det er en lite spire der og at den sitter for dere! Prøvetid og første trimester er virkelig stressende nok. Men det høres jo virkelig ut som det er noe på gang, ville absolutt tatt en test, høres ut som du kan ha hatt en festeblødning. Test vil i så fall slå jt nå da

Åh, så spennende! Håper det er en lite spire der og at den sitter for dere! Prøvetid og første trimester er virkelig stressende nok. Men det høres jo virkelig ut som det er noe på gang, ville absolutt tatt en test, høres ut som du kan ha hatt en festeblødning. Test vil i så fall slå jt nå da
Ja kjempe spennende det her, klarer ikke å tenke på noe annet. Er så redd for og bli skuffet. Men da skal jeg ta en test i morgen tidlig❤️

Hei! Jeg må også skrive for første gang her. Idag var termin for den jeg mistet i april.. Nå er jeg gravid igjen. 4+6, har ikke tatt så mange tester, men den jeg tok idag hadde en vesentlig sterkere strek enn den jeg tok på fredag! Kjenner det er vanskelig å roe nervene. Har hatt murring/konstant press i nedre del av magen og i lysken? Et snev av kvalme og såvidt ømme bryster. Vi har prøvd nå i et år å få dette til, trodde ikke det skulle ta så lang tid, så håper virkelig det sitter nå❤️ Dette blir i såfall vårt andre barn, har en gutt på snart 3 år fra før Tror ikke jeg hadde noen symptomer med han??? Ikke før mye senere iallefall.. men stresset nok ganske mye mindre

Back
Topp