Symptomer

Skikkelig kvalm her også, helt siden uke 4. Har heldigvis fått kvalmestillende. Også skikkelig sliten og slapp :sleep011

Kvalmen kom plutselig natt til 1.juledag (5+4/5+5). Ikke kastet opp, men måttet ta postafen 1 gang daglig. Et par dager den uka her har jeg ikke trengt å ta, gått greit uten. I dag våkna jeg for første gang og følte meg ikke kvalm... Men 1 min etter jeg hadde spist forkost trodde jeg at jeg skulle spy på flekken og måtte bare hive meg ned på sofaen. Så nei, kvalmen er definitivt ikke vekke :depressed: 8+0 i dag.

Kvalmen kom helt i starten av juleferien, sammen med bekkenvondt. Trodde jeg var kvalm forrige svangerskap, men denne gangen har den virkelig slått meg i bakken. I dag og i går (8+2 i dag) har jeg ikke vært like dårlig hele dagen, men wow så invaderende når man er så kvalm hele døgnet! Føler puppene ikke er like ømme lenger, og håper det er normalt at det svinger litt…

Vært konstant kvalm fra uke 6 til rundt uke 10, men siste dagene har det lettet veldig. Bank i bordet. Tøft når man er i full jobb med to små utenom.. Siste dagene har jeg vært ekstremt trøtt, men tar heller den enn kvalmen :laughing002

For dere som har erfaring meg svagerskapskvalme og medisiner mot dette har eg eit spørsmål :happy:
Eg har slete med kvalme ei stund no og er sjukemeldt for dette. Eg går no på Xonvea med full dose, men er eigentleg framleis ganske konstant kvalm berre ikkje like akutt som før. Er dette så godt eg kan vente å få det eller burde eg spørre legen om å få bytte til ein annan medisin? Nokon som har erfaringer?

Våknet opp med dårligste kvalm i dag :dead:
Er 10+5 nå, og trodde at det blir bedre mot slutten av denne uken eller neste uke. Men det går feil vei :dead:
Jeg føler meg at dette er uendelig :depressed:

Våknet opp med dårligste kvalm i dag :dead:
Er 10+5 nå, og trodde at det blir bedre mot slutten av denne uken eller neste uke. Men det går feil vei :dead:
Jeg føler meg at dette er uendelig :depressed:
Samme her, ble mye verre nå i uke 10. ikke kastet opp på mange uker, men nå kommer alt opp. Trodde der skulle bli bedre nærme uke 12-13:grumpy:

For dere som har erfaring meg svagerskapskvalme og medisiner mot dette har eg eit spørsmål :happy:
Eg har slete med kvalme ei stund no og er sjukemeldt for dette. Eg går no på Xonvea med full dose, men er eigentleg framleis ganske konstant kvalm berre ikkje like akutt som før. Er dette så godt eg kan vente å få det eller burde eg spørre legen om å få bytte til ein annan medisin? Nokon som har erfaringer?
Jeg går også på xoneva men er fremdeles Kvam stort sett hele tiden, spyr dog litt mindre. Jeg var hos legen sist uke og fikk beskjed om å fortsette på xoneva, men Fikk også resept på afipran som jeg kunne ha til de verste dagene hvis jeg for eksempel skulle noe og måtte fungere. Men hun sa det var best å begrense bruken av den da. Hun hadde ikke noe forslag til annen medisin, men føler jeg ser at folk står på litt forskjellig.

Jeg fikk tips i en annen tråd «Andre med ekstrem kvalme?»: medisin som heter «Embagyn»!
Jeg fortsatt bruker Xonvea med maks doser også, bare fordi jeg kjøpte en stor pakke av Xonvea og det fungerer greit nok per nå. Men jeg har en ny legetime om noen dager, og kvalmen har blitt dårligere, så jeg tenker å be om jeg kan bytte til Embagyn :)

Samme her, ble mye verre nå i uke 10. ikke kastet opp på mange uker, men nå kommer alt opp. Trodde der skulle bli bedre nærme uke 12-13:grumpy:
Godt å vite jeg ikke er alene, selv om selve kvalmen er så shiiiiitttt :dead:
Jeg sjekker på nettet «svangerskapskvalme slutter når?» «lengste svangerskapskvalme» og sånt :smiley-ashamed004 Det varierer så mye at man ikke kan forutsi når det blir bedre, som er så kjipt!

Har ikke noe kvalme, noe som bekymrer meg litt, men tror ikke jeg var spesielt kvalm i forrige svangerskap heller. Meen, bekkensmerter har allerede meldt sin ankomst, så dette blir gøy... + en del murringer/ligamentsmerter

Back
Topp