Symptomer

Murringer kan være alt fra litt ubehag til moderat smerter, men blir det for mye smerter og i verste fall blødninger så oppsøk lege, om så bare for å sjekke at du ikke har ektopisk svangerskap eller liknende. Tenk deg at murringer er litt som menssmerter. Men førstegangs vil sikkert også kjenne mer på slike "ligament smerter", altså at båndene rundt livmor strekker seg, med enn f.eks meg da som er tredje gangs
Hei! Velkommen i gruppa :-) Har symptomer i dine svangerskap vært forskjellig fra gang til gang? Jeg er på en måte 2. gangs, det vil si, har mistet før uke 12 seks ganger mellom første barnet (kom til termin) og nå.. Ganske stor forskjell i styrke på symptomer nå sammenlignet med første gang. (Spesielt puppene, som jeg kjente helt ekstremt første gangen) Har hatt veldig lite symptomer de gangene jeg har mistet, så assosierer det naturligvis med noe negativt. Likevel, prøver å tenke positivt, at mengde symptomer ikke må bety det ene eller det andre, og at det går bra denne gangen!

Symptomene hoper seg opp. Ømme bryster, større bryster, våkner grytidlig (som føles kjemperart for meg, jeg er et skikkelig B-menneske vanligvis), skikkelig dårlig søvnkvalitet som fører til trøtthet, murringer, bedre luktesans. Og i dag har også kvalmen begynt å melde seg. Håper den ikke utvikler seg til å bli ordentlig fæl. :whacky011

Jeg har glemt helt hvor trøtt man blir i første trimester :hilarious: Også midt i førjulstida når man har tusen ting som skal fikses og ordnes :happy090
Ja, ikke sant :smiley-ashamed004 selv har jeg en veldig stor frist på jobb rett før jul, så dette passer jo kjempegodt ... :happy8

Andre her som allerede er kvalme?

Jeg fikk foreskrevet Xonvea av legen, og hentet ut av apoteket i dag. Noen her som har erfaring med det? Har forstått at noen har god effekt, andre tilnærmet ingenting.. Håpefull, men likevel realistisk. Tredje runde nå, så vet hvor kvalm jeg pleier å bli

Andre her som allerede er kvalme?

Jeg fikk foreskrevet Xonvea av legen, og hentet ut av apoteket i dag. Noen her som har erfaring med det? Har forstått at noen har god effekt, andre tilnærmet ingenting.. Håpefull, men likevel realistisk. Tredje runde nå, så vet hvor kvalm jeg pleier å bli
Å kjære vene jeg håper det var effekt for om jeg blir i nærheten av så mye kvalm som jeg har vært i de to forrige svangerskapene, så kommer jeg til å slite når jeg I tillegg skal flytte :knegg:

Nå har trøttheten virkelig kommet. :oops: Jeg kunne helt sikkert sovet hele dagen om det var en mulighet :happy090:hilarious:
Følern!!
Heldigvis har jeg en jobb, som gjør at jeg kan jobbe hjemmefra og sove mellom slaga- men gud så trøtt jeg er!! Med en 2åring i tilegg kjenner jeg tålmodigheten er liten og prøver å beherske meg hele tiden.,

Å kjære vene jeg håper det var effekt for om jeg blir i nærheten av så mye kvalm som jeg har vært i de to forrige svangerskapene, så kommer jeg til å slite når jeg I tillegg skal flytte :knegg:
Fy søren for en effekt jeg hadde av Xonvea!! I dag har jeg vært i Kristiansand Dyrepark i 5 timer!! Har glemt vekk at jeg er gravid og følt at jeg har fått livet mitt tilbake ❤️❤️❤️❤️❤️

Fy søren for en effekt jeg hadde av Xonvea!! I dag har jeg vært i Kristiansand Dyrepark i 5 timer!! Har glemt vekk at jeg er gravid og følt at jeg har fått livet mitt tilbake ❤️❤️❤️❤️❤️
Så deilig å høre! Må nok ordne tur hos legen to uka!

Jeg har konstante smerter nedentil nå. Menssmerter, og jeg hadde fullstendig glemt følelsen av at livmoren har voksesmerter og at det var en greie. Og oppå ulcerøs kolitten, som jeg har i området bak livmoren, så er det ikke så deilig as.

Jeg har konstante smerter nedentil nå. Menssmerter, og jeg hadde fullstendig glemt følelsen av at livmoren har voksesmerter og at det var en greie. Og oppå ulcerøs kolitten, som jeg har i området bak livmoren, så er det ikke så deilig as.
Uff… sender deg en klem

Hei,
Jeg har kjent mye stikk, murring, press og trykk nede i magen fra jeg testet positivt 9dpo, til ikm dagen 14dpo. Nå er jeg på 16 dpo, og det har roet seg veldig, så håper det er vanlig :dance018 Ellers er pupper og brystvorter kun litt øm sånn av og på, og føles kanskje litt tyngre ut. Ikke noe kvalme, merker bare det ikke frister med søtsaker sånn som det vanligvis gjør :laughing002
Og våkner mye om natten og tisser flere ganger.

Stikninger/ligamentsmerter når jeg reiser meg eller snur meg, slik at det blir strekk i livmorområdet. Mindre søtsug. Hatt to tilfeller akutt kvalme. Begynner kanskje å ane en antydning til ømme bryst. Er 5+2 i dag. Forrige vellykkede graviditet hadde jeg mye ømmere pupper på denne tiden og kvalmen begynte så smått å melde seg. Spent på hvordan det utvikler seg fremover nå.

Kvalmen/uvelheten er til stede hver dag, men roer seg veldig utover ettermiddagen - heldigvis! Kastet opp et mat morgener.
Stadig mer ømme pupper, dårlig matlyst og generell «slæk». Sover dårlig, må tisse ofte. Skarpe stikkinger i lyskeområde innimellom når jeg vrir meg..

Kvalme! Kom skikkelig i dag, hele dagen. Dette er min fjerde graviditet, og jeg har aldri vært kvalm før. Velger å ta det som et godt tegn :Heartred
Ellers sover jeg dårlig og våkner tidlig, og har veldig forsterka luktesans.

Null matlyst, ingenting som frister. Frokosten spesielt vokser i munnen:hungover: kvalme av og på, og forsterket luktesans. Sover dårlig, våkner hver natt og sliter med å sovne igjen.

I dag tror jeg symptomene har hevet seg et hakk :yuck: Er 6+1 i dag og har hele svangerskapet hatt en del lettere kvalme og typiske andre symptomer; tett nese, sensitiv luktesans, ømme bryster, forstoppelse... I dagaæ skrudde kvalmen seg til noen hakk på formiddag på jobb Og i tillegg sjukt trøtt på ettermiddagen. Alene med 3-åringen denne uken, så det kan jo bli interessant med kvalme og trøtthet:hilarious: Sovna ved legging i dag for å si det sånn...

Men kan ikke huske så mange symptomer fra forrige svangerskap. Var kvalm og kastet opp noen dager husker jeg, men ellers bare trøtt. Kan bli en spennende første trimester :smiley-angelic001

Vært dritkvalm i ei uke nå. Konstant, med mindre jeg spiser noe hele tiden.. Føler jeg alltid spiser, men orker ikke så mye om gangen for mat gjør meg også kvalm. Kjempetrøtt i tillegg, sovner i alle slags rare posisjoner og situasjoner. Foreløpig er hverdagen ganske slitsom, i full jobb og med to små på 2 og 4 år alene på ettermiddagene (mannen jobber kveld annen hver uke) :wtf:

Back
Topp