Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
vurderer å spørre legen om en liten sykemelding, klarer ikke konsentrere meg og holder på å kaste opp hver gang jeg snakker mer enn 2 setninger…ikke bra for en foredragsholder
Litt ligamentsmerter innimellom, holder på å tisse på meg når jeg nyser 

Skal være veldig vanlig. Det er blant annet fordi pulsen naturlig øker under graviditet. Siden klokken ikke vet at du er gravid er det stor sjanse for at den økte pulsen mistolkes litt av smartklokkerEr det flere her med «avansert» pulsklokke? Har Garmin, og hrv sank veldig og har vært i ubalanse/rødt siden jeg ble gravid, høyt stressnivå, høy hvilepuls og lite lading av BB.
Samme her! BB har vært på maks 60 på "gode" dager, eller er den under 50, og jeg "lader" knapt 30 mens jeg sover, og får attpåtil beskjed om dårlig søvnkvalitet daglig HRV er på 31. Jeg prøver å ikke henge meg så altfor mye opp i hva klokka sier, men vanskelig når jeg har brukt den i så mange år.Er det flere her med «avansert» pulsklokke? Har Garmin, og hrv sank veldig og har vært i ubalanse/rødt siden jeg ble gravid, høyt stressnivå, høy hvilepuls og lite lading av BB.
Gøy at du også er Garmin-nerd. Nesten helt likt hos meg. Hrv er på 31 her og lader ekstremt dårlig. Kan sove 8 timer og får beskjeden «ikke-restituerende og at jeg vil ha problemer med kreative og problemløsning». Men kjenner at jeg er sliten, så det stemmer nok. Har også lagt inn graviditeten der, ser at den er noen dager bak nørs og preglife , er din også det?Samme her! BB har vært på maks 60 på "gode" dager, eller er den under 50, og jeg "lader" knapt 30 mens jeg sover, og får attpåtil beskjed om dårlig søvnkvalitet daglig HRV er på 31. Jeg prøver å ikke henge meg så altfor mye opp i hva klokka sier, men vanskelig når jeg har brukt den i så mange år.
Har lagt inn i appen at jeg er gravid, men usikker på om det har noe hensikt foruten å bare tracke den..
Ja! Jeg er 7+0 idag med Preglife og Nørs, mens Garmin sier 6+4Gøy at du også er Garmin-nerd. Nesten helt likt hos meg. Hrv er på 31 her og lader ekstremt dårlig. Kan sove 8 timer og får beskjeden «ikke-restituerende og at jeg vil ha problemer med kreative og problemløsning». Men kjenner at jeg er sliten, så det stemmer nok. Har også lagt inn graviditeten der, ser at den er noen dager bak nørs og preglife , er din også det?

Uff stakkars! Hvor mye kastet du opp før xonvea? Jeg tester nå postafen+b6 og føler at de stopper litt oppkast men på andre siden gjør det at jeg føler meg kvalm lengre om det gir mening? Husker med forrige svangerskap kastet jeg opp opptil 2-3 ganger i døgnet men følte meg bedre etter hmmm7+4: fortsatt sykt ømme bryster! Konstant kvalm men kaster nå opp minimalt (går på full dose Xonvea), får veldig lett blodtrykksfall, alltid kald på hendene og føttene, skikkelig var på lukterLitt ligamentsmerter innimellom, holder på å tisse på meg når jeg nyser
![]()
Kasta opp 5-10 ganger i døgnet.. Å kaste opp hjalp ingenting, var like kvalm igjen rett etterpåUff stakkars! Hvor mye kastet du opp før xonvea? Jeg tester nå postafen+b6 og føler at de stopper litt oppkast men på andre siden gjør det at jeg føler meg kvalm lengre om det gir mening? Husker med forrige svangerskap kastet jeg opp opptil 2-3 ganger i døgnet men følte meg bedre etter hmmm
Var liksom konstant spy-kvalm. Nå på Xonvea er jeg mer uggen-kvalm hele tiden, men kun spy-kvalm innimellom om det gir mening 
Ja I feel you! Men hvordan fungerer du? Jeg fikk sykemelding med streng beskjed om å legge meg, for anstrengelse gjør visst kvalmen verreKasta opp 5-10 ganger i døgnet.. Å kaste opp hjalp ingenting, var like kvalm igjen rett etterpåVar liksom konstant spy-kvalm. Nå på Xonvea er jeg mer uggen-kvalm hele tiden, men kun spy-kvalm innimellom om det gir mening
![]()
Så da ligger jeg her da heheJeg fungerer ikkeJa I feel you! Men hvordan fungerer du? Jeg fikk sykemelding med streng beskjed om å legge meg, for anstrengelse gjør visst kvalmen verre![]()
Så da ligger jeg her da hehe
Jeg går på AAP, så jeg er ikke i jobb fra før. Hadde jeg vært det ville jeg vært 100% sykemeldt. Men ja, anstrengelse og stress gjør kvalmen mye verre for meg ihvertfall. Jeg er som regel i liggende stilling enten på sofaen eller i senga. På en god dag kan jeg klare å henge opp en klesvask, eller gå ut med søppel liksom.. Som regel er det nok bare å levere/hente barn 
Gjett om! Jeg er vant til å være «klar i toppen» og ha god kontroll på ting, men på første svangerskapskontroll for tre uker siden ga jeg først feil adresse til legen, og så svarte jeg feil land da hun spurte om jeg hadde vært i utlandetEr det noen andre her som blir "dumme" når dere er gravide? Jeg er vanligvis ganske kvikk i replikken, løsningsorientert og glad i å reflektere og se sammenhenger. Men forrige graviditet var jeg helt ute mentalt. Alt gikk sakte, jeg slet med de enkleste oppgaver på jobb, glemte ord, slet med å følge med i samtaler osv. Følte egentlig at jeg mistet meg selv litt. I det øyeblikket baby var ute følte jeg meg som meg selv igjen. Nå er jeg 6+1 og merker hvordan jeg surrer mer og mer. Noen dager er nok verre enn andre, men jeg er redd jeg skal bli like "dum" dette svangerskapet også. Tar en doktorgrad og har "ikke råd" til å bare sitte og stirre tomt ut i lufta i 7 mnd. Om jeg er sykemeldt får jeg tilsvarende forlengelse for å fullføre graden, men jeg er jo (foreløpig) i god fysisk form, så føles rart å evt. skulle bli sykemeldt for å være "dum".

det er vanlig å få vondt i korsrygg pga hormoner, det kan komme og gå og trenger ikkje å bety starten på noko. Har hatt det av og på gjennom alle graviditetene.11+0 i morgen. Har begynt å få ekstremt vondt i korsryggen visse tider på døgnet. Bekkenløsning allerede?!?! Med første fikk jeg det ikke før langt uti svangerskapet, og det rettet seg stort sett mot symfysen. Kan det være bekkenløsning, eller kan det være noe annet?