Symptomer

I dag ble det første runden med oppkast her i huset. Men det skyldes nok mer halsbrann enn dirkete kvalme. Der letter så utrolig godt på når man får kastet opp da. Kjenner det meget godt igjen fra forrige svangerskap :wacky:
Huff, det husker jeg også fra forrige gang. Bare veldig ubehagelig frem til man kaster opp.

Huff, det husker jeg også fra forrige gang. Bare veldig ubehagelig frem til man kaster opp.
Ja. Men så innmari mye bedre etter på. Husker jeg stakk fingrene i halsen en god del ganger sist. Bare fordi det ble så mye bedre etterpå :wacky: Men egnetlig litt godt å kjenne på noe jeg kjenner så godt igjen fra sist. Gir håp på et vis:)

I dag ble det første runden med oppkast her i huset. Men det skyldes nok mer halsbrann enn dirkete kvalme. Der letter så utrolig godt på når man får kastet opp da. Kjenner det meget godt igjen fra forrige svangerskap :wacky:
Nei, stakkars! Blitt såpass allerede ja. Ble dagen tilbragt i sofa/senga eller får du kommet deg ut om dagene? :Heartred

Nei, stakkars! Blitt såpass allerede ja. Ble dagen tilbragt i sofa/senga eller får du kommet deg ut om dagene? :Heartred
Neida. Jeg kommer meg ut og driver egentlig på som vanlig. Selv om jeg har lagt inn en dipp på dagen mens toåringen sover nå de siste dagene. I dag har jeg liksom ikke vært kvalm direkte, men mer halsbrann/overskudd av syre. Hvis det gir mening. Har det mye bedre bare jeg får over der verste. :)

Neida. Jeg kommer meg ut og driver egentlig på som vanlig. Selv om jeg har lagt inn en dipp på dagen mens toåringen sover nå de siste dagene. I dag har jeg liksom ikke vært kvalm direkte, men mer halsbrann/overskudd av syre. Hvis det gir mening. Har det mye bedre bare jeg får over der verste. :)
Godt at du fungerer nogenlunde fortsatt, det trenger du med overtakelse av hus og flytting og alt :love7

Ja. Men så innmari mye bedre etter på. Husker jeg stakk fingrene i halsen en god del ganger sist. Bare fordi det ble så mye bedre etterpå :wacky: Men egnetlig litt godt å kjenne på noe jeg kjenner så godt igjen fra sist. Gir håp på et vis:)
Det er stor forskjell før og etter ja. Jeg trengte bare tenke litt ekstra på å kaste opp hvis jeg virkelig trengte det :wacky:
Enig, jeg er mindre bekymret når det kjennes likt som sist.

Huff! Jeg er så spent på om kvalmen kommer utover uka her også. 5+2 idag, og uvel til tider - men ikke direkte kvalm:meh: Jeg har en følelse av at hvis jeg blir kvalm blir det jente, og hvis ikke blir det gutt. Både mamma og søsteren min har vært kvalme med jentene, men ikke med guttene:happy119

Å, halsbrann har jeg også hatt. I går var det skikkelig ubehagelig:hungover: Jeg forstår veldig godt hva du mener!

Det er stor forskjell før og etter ja. Jeg trengte bare tenke litt ekstra på å kaste opp hvis jeg virkelig trengte det :wacky:
Enig, jeg er mindre bekymret når det kjennes likt som sist.
Haha. Det høres egentlig veldig godt ut. Jeg har ødelagt brekningsrefleksen ganske kraftig etter mange år med spiseforstyrrelser i ungdommen, så må alltid jobbe litt for å få kastet opp. Men verdt det når man føler seg så mye mer «normal» etterpå. Lurer på om det er sånn hvis jeg blir smittet av omgangssyke også, eller om jeg faktisk spur som normale folk dag :wacky: :laughing002

Å, halsbrann har jeg også hatt. I går var det skikkelig ubehagelig:hungover: Jeg forstår veldig godt hva du mener!
Jeg ver minimalt kvalm i forrige svangerskap, men plaget ganske mye med halsbrann/sure oppstøt. Og der var jente. Følte meg kvalm i går, men ikke i dag. Men halsbrannen er ganske uttalt nå. Når 2 åringen kommer og hopper på fanget så der blir det minste press mot magen, så kjennes det som alt sommer i magesekken presses opp i spiserøret.
Søstera mi og familien kom på sommerferie i dag. Hu har termin med nr. 2 i september. Første, jente, absolutt ingen kvalme. Andre, jente, dødskvalm fra uke 7-8 til og med uke 16. Mamman min, med meg, ikke kvalm, med søsteren min: hyperemisis og flere sykehus innleggelser for væske og nærling. Kanskje det er et «mønster» hos oss også. Blir spennende å se:laughing002

Noen andre som fryser mer eller på en annen måte? Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det

Noen andre som fryser mer eller på en annen måte? Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det
Ja, jeg! Har ikke tenkt over at det er pga graviditeten, men det er kanskje det? Kommer sånn helt plutselig innimellom.

Er i tillegg helt umenneskelig trøtt. Føles nesten jeg sovner stående/gående i blant.

Ja, jeg! Har ikke tenkt over at det er pga graviditeten, men det er kanskje det? Kommer sånn helt plutselig innimellom.

Er i tillegg helt umenneskelig trøtt. Føles nesten jeg sovner stående/gående i blant.
Åh så bra å høre at det ikke bare er meg!

Ja!!! Jeg var på festival forrige uke og måtte gå med hettegenser og tykk flisjakke når det bare var 17 grader ute på kvelden. Likevel frøs jeg! Måtte kjøpe masse klær på festivalen pga jeg alltid bare dro med meg en jakke men endte med å trenge flere. Var helt ekstremt!

Jeg har ikke merket så mye plager annet enn kribling i livmor spesielt en natt, men dette her har vært mitt verste symptom iallfall. Blir så kjipt på ferie senere i sommer når jeg må dra med meg ekstra klær ut på kvelden :arghh:

Hvordan merket du det?

Jeg får innimellom sånne ilninger(?) i ryggen, i beina og armene. Veldig merkelig følelse. Kjennes ut som jeg får støt nesten. Ellers fryser jeg og er trøtt. Har mye murringer som gjør meg redd, men håper bare det er livmora som utvider seg og at det jobber nedi der. Ellers blir jeg litt uvel etter måltid

Ja!!! Jeg var på festival forrige uke og måtte gå med hettegenser og tykk flisjakke når det bare var 17 grader ute på kvelden. Likevel frøs jeg! Måtte kjøpe masse klær på festivalen pga jeg alltid bare dro med meg en jakke men endte med å trenge flere. Var helt ekstremt!

Jeg har ikke merket så mye plager annet enn kribling i livmor spesielt en natt, men dette her har vært mitt verste symptom iallfall. Blir så kjipt på ferie senere i sommer når jeg må dra med meg ekstra klær ut på kvelden :arghh:

Hvordan merket du det?
Jeg tror det bare kom snikende for meg. Begynte å bli kald selv om det faktisk er varmt, og det kan være en sånn intens frysing liksom. Og jeg føler ganske ofte for å ta på meg ull-bh :hilarious:
Det er litt absurd å pakke med seg ull for å dra på sommerferie

Jeg tror det bare kom snikende for meg. Begynte å bli kald selv om det faktisk er varmt, og det kan være en sånn intens frysing liksom. Og jeg føler ganske ofte for å ta på meg ull-bh :hilarious:
Det er litt absurd å pakke med seg ull for å dra på sommerferie
Det er visst bare pga blodet blir prioritert ned til livmor, men synes det er unødvendig at man skal gå og hakke tenner når andre folk går ute i T-skjorte og jeg går med to jakker oppå hverandre haha

Helt syke smerter i nedre del av magen 5+0, noen flere?
Har ikke hatt helt syke, men har hatt litt lettere mensensmerter i magen/lårene typ fra 3+5 eller noe, nå er jeg 5+5 og virker som om det har begynt å gi seg, har nesten ikke kjent noe i dag. Men ubehagelig med smerter :confused:

Back
Topp