Symptomer

Svimla25

Glad i forumet
Mailykken 2025
Hei :) Syns det er litt spennende å høre om hvilke symptomer andre har. Så del gjerne dine!

Jeg per nå har ingenting annet enn litt murringer i ny og ne, og litt stikninger i livmor og ved lysk. Så føler meg svært lite gravid.
Tar hver dag hvor jeg ikke våkner opp kvalm som en glede, for det gruer jeg meg til :hilarious:

Veldig spent på hvilke symptomer jeg får fremover, da det var helt forskjellig med jenta og gutten jeg har fra før.

Jeg har blitt ordentlig svimmel i dag. Har spist og drukket godt, men føles som jeg skal besvime til tider. Veldig ekkelt :dance018:schocked028

Jeg har blitt ordentlig svimmel i dag. Har spist og drukket godt, men føles som jeg skal besvime til tider. Veldig ekkelt :dance018:schocked028
Kanskje du bør sjekke om du har noe mangler :Heartred

Mulig du har blodtrykksfall. Normalt som gravid, men veldig ekkelt. Hvis du kjenner du får et skikkelig fall, så kan det være lurt å spise litt lakris, og legg deg ned med bena høyt for å prøve å avverge :) Har slitt med dette siden jeg var liten, så det er mine beste råd.

Mulig du har blodtrykksfall. Normalt som gravid, men veldig ekkelt. Hvis du kjenner du får et skikkelig fall, så kan det være lurt å spise litt lakris, og legg deg ned med bena høyt for å prøve å avverge :) Har slitt med dette siden jeg var liten, så det er mine beste råd.
Lakris skal vel man være litt forsiktig med å spise når man er gravid? :shy:

Er veldig vanlig med svimmelhet i starten, hvis det ikke gir seg ville jeg sjekket om du er lavt på jern fra før av, fordi det blir jo bare verre hvor lenger man går. Jeg sleit med jernmangel på forrige graviditet, var fryktelig svimmel hele starten, besvimte nesten flere ganger. Men fant ikke ut at jeg hadde lavt på jern før uke 19-20, da de hadde glemt å gi meg beskjed om blodprøvene som ble tatt i uke 6-7 som var lavt.

Dette rådet kommer fra en finsk studie (hvor det er vanlig å spise MYE sterk lakris) og var basert på ca 250g lakris i uka. Troooor 100g i uka var OK i følge de finske anbefalingene, men husker ikke helt. Ser at Norge har bare satt det til litt udefinert «litt lakris er OK».

Så ja, forsiktig på samme måte som man skal være forsiktig med kaffe :)

Dette rådet kommer fra en finsk studie (hvor det er vanlig å spise MYE sterk lakris) og var basert på ca 250g lakris i uka. Troooor 100g i uka var OK i følge de finske anbefalingene, men husker ikke helt. Ser at Norge har bare satt det til litt udefinert «litt lakris er OK».

Ja, derfor jeg sa forsiktig, litt sånn føre var prinsipp. :Heartpink Så vi er enig:Heartpink

I går/i dag meldte treg og hard mage seg. Til ei med cøliaki og ibs er det er særdeles sjeldenhet så det er gravidsymptom for meg. Slet en god del med det med nr 3 i første trimester.
Ellers mer svimmel enn vanlig og må passe meg litt mer enn ellers. Har lavt blodtrykk til vanlig så ikke ukjent, men mer enn normalt.

Ellers veldig lite i grunn :2

Ja, mente ikke at man skal gumle det dagen lang. Men en liten bit i det man kjenner til at det kan komme et blodtrykksfall er ikke farlig :happy: Lakris hjelper å stabilisere, da det tas fort opp av kroppen.

Husker jeg sjekket opp dette sist jeg var gravid. Man skal spise veldig mye for at det er skadelig. Fks. en pakke IFA er 34 gram. Så du må jo kjøre i deg en pakke per dag i en uka før det potensielt er skadelig for fosteret. Sikkert noen som kan finne på å gjøre det, men det er jo ikke akkurat et normalforbruk av lakris.

Rettelse: 11 pakker IFA på en uke i følge denne artikkelen. https://www.klikk.no/foreldre/gravid/gravidmat/lakris-og-godteri-gravid-2540139

Uff, så fraværende med symptomer idag at jeg nesten blir bekymra.. Andre også? Hadde lite med de to første også altså, men føles ikke gravid i det heletatt og eneste symptom jeg kjenner på er at mensen er uteblitt :nailbiting: Både gleder og gruer meg til ultralyd 10 dager, og håper så inderlig å se et lite hjerte som slår!! ❤️

Må plutselig tisse veldig ofte og er oppblåst. Kan ikke huske såååå stor endring med de første, men. Gir seg vel om noen uker uansett. ^^,

Jeg er så sliten nå :happy090 sovet 4t på sofaen i dag, men klarer likevel ikke gjøre noen ting:hilarious: ligger bare strak ut på sofaen…..

Uff, så fraværende med symptomer idag at jeg nesten blir bekymra.. Andre også? Hadde lite med de to første også altså, men føles ikke gravid i det heletatt og eneste symptom jeg kjenner på er at mensen er uteblitt :nailbiting: Både gleder og gruer meg til ultralyd 10 dager, og håper så inderlig å se et lite hjerte som slår!! ❤️
I dag har jeg en sånn dag. Føler meg ikke gravid i det hele tatt, og ikke er jeg spes trøtt heller. 5+4 nå. Ikke et snev av halsbrann, noe jeg har hatt de siste dagene. Håper det er normalt at dette svinger. Hvordan er det med deg?

I dag har jeg en sånn dag. Føler meg ikke gravid i det hele tatt, og ikke er jeg spes trøtt heller. 5+4 nå. Ikke et snev av halsbrann, noe jeg har hatt de siste dagene. Håper det er normalt at dette svinger. Hvordan er det med deg?

Fortsatt lite symptomer :nailbiting: Hadde håpet det skal strekke og tøye litt neddi der snart.. Blir spennende med privat tidligultralyd neste mandag!

Back
Topp