Symptomer?

Går inn i graviditetsuke 9. Spotter en del, murring og «ting skjer» der nede. Vært bortskjemt med lite symptomer frem til nå, så ble nesten litt smånervøs da alt kom med en gang.
Det skjønner jeg! Får håpe at det bare er noen blodårer som har sprekt og at det gir seg fort :Heartpink

Hvordan er det med symptomene deres? Jeg har følt meg fin i formen noen timer nå, og da går jeg rett i krisemaksimering "det er sikkert noe galt". Har vert ekstremt kvalm i noen dager og er plutselig ikke kvalm og mye mindre trett, hater at jeg ikke greier å nyte det :banghead:

6+5 i dag. Vært 50%sykemeldt i en uke nå. Hyperemesisen er på topp, ligger strykeflat på sofaen med kvalme og oppkast til tross for postafen morgen og kveld. Vært verre i dag enn de tidligere dagene.. håper ikke dette er den nye normalen ferieavvikling på jobb for tiden så jeg har ikke mulighet for å sykemelde meg mer.. MÅ jobbe litt hver dag fram til ferie 20 juli.

Noen andre med hyperemesis som har funnet noe som funker?
Hadde det sist graviditet, trodde ikke det skulle skje igjen på samme nivå, men denne gangen er det verre. Kaster opp 5-30 ganger per dag, verst etter 15.00. Etter den tiden har ikke magen min noe innhold før morgenen etter :/
Jeg har slitt veldig i nesten to uker nå og måtte til legevakten igår for væske i.v . Det hjalp veldig å komme litt ovenpå igjen med væske. Ellers så spiser jeg konstant for å prøve å holde kvalmen i sjakk.Vannmelon syns jeg er lett å få i meg og da får jeg i meg væske også. Også hviler jeg hele tiden. Blir veldig mye dårligere av all aktivitet. Hvis man tenker man er dehydrert kan man kjøpe Gem på apoteket. Det kan blandes ut i vann og hjelper for å gjennopdrett elektrolyttbalansen. Ta en bitteliten slurk hvert 5. min til man tisser normalt.
Ellers har jeg ikke funnet noe som funker sånn veldig. Håper det blir bedre for deg snart!

6+2 og kvalmen har kommet litt nå. Ikke sånn veldig kvalm. Men liten klump i magen, og føler jeg har en stram høyhalset genser på meg som trykker rundt halsen :hilarious: også blir det litt brekninger i løpet av dagen.

6+2 og kvalmen har kommet litt nå. Ikke sånn veldig kvalm. Men liten klump i magen, og føler jeg har en stram høyhalset genser på meg som trykker rundt halsen :hilarious: også blir det litt brekninger i løpet av dagen.
Føler med deg... Her har kvalmen vert her en liten uke, men plutselig forsvunnet nå i kveld... Trodde ikke jeg kom til å savne den, men nå er jeg redd det er noe galt :banghead: 6+2 jeg også.

6+2 og hormonene er helt på styr i dag. Fikk "endeli" tilbake luktesans og smaksans etter å ha vært syk i over 2 uker,og det var IKKE noe stas. Alt lukter og smaker helt grusomt. Kraftig kvalme i dag og mye brekninger, har angst for oppkast så jeg hålder meg så lenge jeg klarer. Har prøvd med kvalmestillende uten at det har hatt veldig god effekt. Fant ut at vannmelon var det letteste å få i meg. Usikker på hva anna jeg klarer å spise. Begynner å bli tom for ideer :sad010

Kona hadde ikke så mange symptomer som jeg forventet. Det var en del første gangen pga piller hun skulle ta. Vi er nå 9+1, føler hun er konstant trøtt, spiser mindre men veldig ofte. Tar ikke mer enn en time før hun setter seg med mat igjen. Har en del vondt i korsryggen så vi kjøpte en stor ammepute hun bruker. Ellers får hun av og til litt blod på papiret når hun tørker seg, føler det er hver gang vi begynner ny uke som om det bekreftes at alt vokser. Legen sa at alt er i orden. Vi ska til en ny UL før vi reiser på ferie midt i uke 11. det gledes

Jordmor skrev i dag symptomene ned på helsekortet, kan ikke huske at det ble gjort sist svangerskap? :) Er det noe nytt eller?

Jordmor skrev i dag symptomene ned på helsekortet, kan ikke huske at det ble gjort sist svangerskap? :) Er det noe nytt eller?
Ja det merka jeg og, så tror det er nytt :)

Ømme bryst, kvalme om jeg er for treg til å spise og trøtt.. herreguuud så trøtt.. sover jeg ikke middagslur på 2-3timer er jeg overtrøtt og plages med å få sove på kvelden..

Jeg sleit en stund med kvalme, men nå har jeg heldigvis blitt mye bedre. 10 uker i morgen. Har fortsatt en del symptomer og har troen på at det kommer til å gå bra. Ser frem til ultralyd i uke 12 :)

9+3. Sliten og trøtt. Sover dårlig. Våkner ofte tidlig. Tisser 1-2 ganger om natten. Kvalm om morgenen og ut over dagen. Noen ganger uggen hele dagen. Ikke kastet opp

Føler med deg... Her har kvalmen vert her en liten uke, men plutselig forsvunnet nå i kveld... Trodde ikke jeg kom til å savne den, men nå er jeg redd det er noe galt :banghead: 6+2 jeg også.
Har den kommet tilbake igjen? Prøve å nyte når symptomene er mindre, men det er vanskelig :wacky: Tul her i dag. Håper det er noe der:Heartpink

Hadde en fin dag i går uten å være spesielt kvalm. Men i dag kom den for fullt tilbake igjen :yuck: sliter en del med fett hår og uren hud. Kviser overalt.

10+3 betydelig mindre kvalm og ømme pupper. Litt trøtt ellers lite symptomer.

Veldig kvalm, skal prøve postafen eller hva det heter i morgen tenkte jeg. Håper det gjør det lettere å komme igjennom sommerferien!

Back
Topp