Symptomer

Jeg er mye trøtt, og jeg har fått høyere hvilepuls enn før. (Fitbiten bekreftet akkurat det da jeg begynte å lure.)
Jeg er også veldig oppblåst, så det er greit å se at det er ikke bare jeg som opplever akkurat det.
Fitbiten min bekrefter også et hopp i hvilepuls. Et sted mellom 10 og 15 opp faktisk.

Er det noen som ikke har noen symptomer? Følte det stakk og hadde en del smerter i magen de første dagene og ukene. Tidligere denne uken fikk jeg veldig menslignende smerter som fortsatte i murringer i noen timer. Men etter det har jeg ikke merket noen ting. Føler ikke jeg har noen symptomer i det hele tatt, så er redd for at det skjedde noe den dagen jeg hadde vondt i magen... Legen min hadde først mulighet til å ta imot meg i slutten av neste uke...
Skal nå være enten være 6+1(ut ifra når jeg tror jeg hadde eggløsning) eller 7+0(ut ifra sist mens), så føler at jeg burde ha følt meg mer gravid...
Sniker fra April..
Hadde det akkurat sånn jeg også, ble veldig bekymret, så dro på ultralyd og så et bankende hjerte 6+0 ❤️ Slo meg litt til ro med det, før jeg begynte å stresse igjen. Da var det ikke mange dagene før kvalmen og ømme bryster kom på en snarvisitt. Var kanskje fra uke 7 til midten av uke 8 veldig kvalm og dårlig. Ble selvfølgelig bekymret når det roet seg igjen, men ultralyd igjen igår viste et mye større embryo enn sist, og enda sterkere hjertelyd hvor absolutt alt så normalt ut ❤️ Er nå 9+2 sirka, og jeg har det helt fint igjen :happy: Så ta det helt med ro! Så lenge du ikke blør er nok alt som det skal ❤️

Dere som er i uke 4+. Hvordan ser dine tester ut? Er 4+4 å fortsatt svake tester

Jeg fikk supersvake tester helt til 4+6 (såvidt mulig å se noe på babyplan vanlig, kunne såvidt skimte strek på metode tidlig test 4+5), da tok det seg opp. Jeg hadde sikkert senere EL enn jeg trodde. Har målt hcg hos lege og verdiene er fine. Er 7+0 i dag :)

Er 4+2 i dag og har allerede en del symptomer. Luktesansen ble sterkere før jeg testet positivt for 3 dager siden, og har også hatt litt ligamentsmerter før positiv test, i tillegg til at bekkenet har begynt å krangle. Føler meg trøttere, og er alt blitt litt småkvalm. Ble skikkelig uggen av å få besøk på kontoret av en som luktet røyk og av å sprite overflatene etterpå. Fitbit viser økning i hvilepuls, som ved forrige svangerskap.

4+0 i dag, og jeg er så kvalm! Trodde ikke det starta så tidlig. Har vært litt småuggen tidligere i uken, men nå er det sånn at jeg er litt redd for å kaste opp.

5+1 og merker absolutt ingenting. Føler meg ikke gravid overhodet, glemmer det nesten. Syns det er veldig rart :rolleyes:

4+0 mensligbende smerter i livmorområdet. Vet ikke om det skal være sånn.. :nailbiting: får noen stikk på sidene når jeg reiser meg. Litt skeptisk, for kjente akkurat det samme sist da det endte i SA..
Ellers noe mer kvalm, lite matlyst.. ingenting frister.. og ømme pupper innimellom!

Er 8+3 nå. Flere som har en del mensensmerter fortsatt ? Har hatt det siden jeg fikk positiv test. Kan være livmor som utvider seg? Smertene sitter oftest på hver side nederst i magen.

Er 8+3 nå. Flere som har en del mensensmerter fortsatt ? Har hatt det siden jeg fikk positiv test. Kan være livmor som utvider seg? Smertene sitter oftest på hver side nederst i magen.
Jeg har fremdeles en del mensmurringer men ligger en del bak deg (6+0), sist gang holdt det på i flere uker men husker ikke helt når det ga seg, men er jo logisk at det skal strekkes litt her og der.

Jeg har også ligamenssmerter i sidene, litt skarpere smerter spesielt når jeg strekker meg/reiser meg/hoster, kjenner det igjen fra senere i svangerskapet sist. Husker ikke å ha følt det så tidlig sist. Kan det være den smertene du føler i sidene? :)

4+3 og kvalmen blir bare verre og verre. Føler meg generelt uggen. Brystene sprenger på en måte jeg aldri har kjent før. Og jeg er så sliten at jeg må begynne å sove på dagtid snart (og jeg hater vanligvis å sove på dagtid!). Og jeg er bare så glad og lykkelig :D

Et symptom som jeg gleder meg til er å ikke miste så mye hår :hilarious: Sist gang husker jeg ikke når dette startet, men var så godt. Jeg har røytet skikkelig de siste månedene :wtf: Dette er vanlig for meg i perioder, har tykt hår så ikke synlig at jeg mister hår, men sååå irriterende :rolleyes:

7+0 og er ekstremt trøtt hele tida. Har null energi, og mistenker at bekkenet mitt har begynt å krangle :yuck:

Det rareste symptomet må være den ekstreme luktesansen.
Jeg hadde jo hørt om det, men jeg hadde ikke sett for meg at det skulle være så kraftig. Jeg kjenner aftershave på menn som går mange meter unna, vaskemidler føles som jeg går på en vegg av lukt, og lukten av matlaging er ekstrem. Her om dagen kjente jeg kaffelukt ute i marka fra folk som satt et godt stykke unna. :hilarious:

Er 5+2 idag og har hatt skikkelig hodepine hele dagen i tilleg til veldig såre brystvorter siden 4+3 som jeg ellers aldri har noe særlig følelse i. Hadde bittelitt lyserosa utflod 4+0 og 4+4 så var redd for å miste men hcg blodprøven hadde heldigvis stigning fra 809 / 4+2 til 1898/4+4 :Heartpink

Last edited:
7+2 og kvalmen har kommet de siste dagene :grumpy: ikke kastet opp enda heldgvis.

I dag har jeg løpt på do.
Startet med to ganger i natt, pluss i morges, og så sikkert 5-6 ganger på jobb. Blir stress hvis det skal fortsette slik altså...

Kvalm - kvalm og atter kvalm. Null matlyst, som gjør det værre. Men INGEN andre symptomer. Syns det er rart

9+5 og puppene mine har vært ganske ømme og vonde den siste uka :rolleyes: ellers er det fortsatt høy puls og økt utflod som er symptomene mine :p

Venter fremdeles på symptomer, litt ømme nippler, stikker i livmora i blant, ellers merker jeg ingenting..

Back
Topp