Symptomer

Lite symptomer her også. Føler meg knapt gravid ^^ Har ømme pupper da, og dårligere kondis når jeg jogger. Ellers ingenting.

Ømme bryst, høy puls, tungpust, av og på med kvalme, og tom for energi. Håper energien snart kommer tilbake, for nå får jeg ikke gjort noe på ettermiddag og kveld:banghead: Jeg har en plan om å unngå sykmelding så lenge jeg kan, tok over en ny klasse i høst og ønsker å være tilstede så mye og lenge jeg kan:)

I dag har jeg nesten vært mer kvalm enn ikke kvalm. Det er heldigvis ikke sånn at jeg spyr, men føler jeg må brekke meg litt av og til.

Magen vokser, om det kan sies å være et symptom i den grad som alt det andre. Sliter skikkelig med buksene, og har fått skikkelig kul helt nederst på magen. Det blir tre uker til i telttunika på meg :D

6 + 5 og har ikke noe særlig symptomer nå, bortsett fra ømme bryster og veldig trøtt. Har kastet opp 2 ganger (begynte i uke 5) og hadde en del smerter i nedre del av magen i uke 5.

I dag måtte jeg faktisk ta en postafen fordi jeg greide ikke være mer kvalm. Spyr ikke, men for en lettelse!

Har plutselig fått veldig mensenfølelse i nedre magedel siden imorges, murringer og øm, ikke smerter som tidligere uker (8+3 idag)

krysser fingrene, livredd og sjekker etter blod hver 2-3 time, ingenting til nå heldigvis :Heartred

I dag har jeg nesten vært mer kvalm enn ikke kvalm. Det er heldigvis ikke sånn at jeg spyr, men føler jeg må brekke meg litt av og til.

Magen vokser, om det kan sies å være et symptom i den grad som alt det andre. Sliter skikkelig med buksene, og har fått skikkelig kul helt nederst på magen. Det blir tre uker til i telttunika på meg :D
Føler også på at magen har vokst. Har heldigvis noen veldig stretchy bukser som fungerer godt ennå.

Til dere som har gjort dette før, går det over? Jeg vet at alt er veldig individuelt, men nå er jeg 8+2 og maks lei disse symptomene.. Jeg er nesten konstant kvalm, trøtt og sliter med opplåst mage som titt og ofte gjør vondt. For ikke å nevne ømme bryst som så vidt kan komme borti noe uten at de gjør vondt. :hungover:

Til dere som har gjort dette før, går det over? Jeg vet at alt er veldig individuelt, men nå er jeg 8+2 og maks lei disse symptomene.. Jeg er nesten konstant kvalm, trøtt og sliter med opplåst mage som titt og ofte gjør vondt. For ikke å nevne ømme bryst som så vidt kan komme borti noe uten at de gjør vondt. :hungover:
Hos meg ble puppene mindre ømme i uke 8 sist, kvalmen trøtthet og slitenhet ble litt bedre i uke 12 og forsvann gradvis mot uke 14. Så langt har kroppen fulgt samme symptomprogresjon som sist hos meg så det blir vel et par uker til med kvalme osv. Ikke kastet opp denne gangen enda, men brekker meg lett :yuck:

Jeg sliter med treig mage.. eller ja.. mye fis..:eek: er sånn at jeg tør nesten ikke å fise fordi det lukter så ille!
Ellers på og av med kvalmen, spiser knapt noe. Men for i meg mat sånn at jeg klarer meg, gått ned noen få gram.
Føler at jeg har gravid mage.. 6+1 i dag om alt stemmer. Få se hos jordmor om jeg får TUL da. Men buksene klemmer
til! Skal sies at jeg har litt pølsemage fra før da.. Mistenker tvillinger, ikke at det finnes i slekten fordi jeg er adoptert.

Noen som vet om det er greit å spise postafen hver dag?
Jeg vet om flere gravide som har fått det anbefalt av lege mot svangerskapskvalme, men jeg ville sendt en mld til fastlegen inne på helsenorge.no bare for å få det bekreftet at det er ok av lege.

Begynt å bli kvalm på kveldene så det tar jeg som et godt tegn :happy: begynte 6+0, er 6+3 idag

Er det flere som kjenner seg litt uggen i magen? Veldig ofte kjennes kvalmen i kombinasjon med det som virker som urolig mage, uten at den er det.

Altså, det kjennes ut som om jeg har spist noe jeg har reagert på, og jeg blir uggen i magen og kvalm. Innbiller meg hele tiden at jeg MÅ ha spist noe rart og at det ikke er svangerskapet som gir kvalmen. Det rare er at jeg aldri faktisk er dårlig i magen. Er det bare jeg som er rar her?

Noen som vet om det er greit å spise postafen hver dag?

Jeg ble anvefalt å ta Postafen på følgende måte av legen: 2 tabletter daglig i 3 dager, etter det skulle jeg gå ned til 1 tablett om dagen. Etter to uker bruk burde jeg ta noen dager pause i tilfelle manglende effekt, for så å begynne på nytt med 2 tabletter i 3 dager og deretter 1 om dagen. Hod bedring :)

Er det flere som kjenner seg litt uggen i magen? Veldig ofte kjennes kvalmen i kombinasjon med det som virker som urolig mage, uten at den er det.

Altså, det kjennes ut som om jeg har spist noe jeg har reagert på, og jeg blir uggen i magen og kvalm. Innbiller meg hele tiden at jeg MÅ ha spist noe rart og at det ikke er svangerskapet som gir kvalmen. Det rare er at jeg aldri faktisk er dårlig i magen. Er det bare jeg som er rar her?
Akkurat sånn jeg føler det og :wideyed: Er liksom kvalm, men ikke egentlig. Og ihvertfall ikke sånn at jeg må kaste opp. Rett og slett uggen i magen, føles ut som jeg har spist noe dårlig ja :hilarious:

Akkurat sånn jeg føler det og :wideyed: Er liksom kvalm, men ikke egentlig. Og ihvertfall ikke sånn at jeg må kaste opp. Rett og slett uggen i magen, føles ut som jeg har spist noe dårlig ja :hilarious:
Dette var utrolig godt å høre! Blir jo litt redd for at denne kvalmen kun er pga av mat og ikke hormoner. Innbiller meg at jeg har mistet alle symptomene og at det er matvanene mine som er årsak til kvalme. Er faktisk mest kvalm på jobb, og da spiser jeg i hovedsak knekkebrød med smøreost #vanemenneske:hilarious:

Er sånn av og på,flere som er konstant sulten? Kan spise meg god og mett å fortsatt være sulten 30 min senere.. :wacky: promper heldigvis ikke like mye, men får knapt sove om natten. Ellers mye trøtt.

Mine symptomer har roet seg veeeldig. Roet seg på 8+3 (monsterfilm 7+6). Nå er jeg bare litt sliten og har litt mensmurringer og tisser ofte. Heldigvis alt tipp topp med lille på TUL i går:love7

Føler meg så heldig som ikke er kvalm lengre!

Back
Topp