Symptomer

Er 5+4 i dag og opplever flere lange perioder iløpet av en dag med smerter i nedre del av magen. De er så voldsomme til tider at jeg sliter med å sitte, konsentrere meg på jobb og ha noe som helst pressende/inntil magen. Er det noen som vet om dette er forbigående?

Er 5+4 i dag og opplever flere lange perioder iløpet av en dag med smerter i nedre del av magen. De er så voldsomme til tider at jeg sliter med å sitte, konsentrere meg på jobb og ha noe som helst pressende/inntil magen. Er det noen som vet om dette er forbigående?
Jeg hadde noe lignende 5+5. Var såpass mye bare den kvelden. Men brukte varmepute og gikk en rolig tur der jeg prøvde å strekke litt på kroppen. Det hjalp!

Du har ingen blødninger? Uten blødninger ville jeg plassert det i "livmor utvider seg og det dras i ulike ligamenter"-smerter inntil videre. Hvis det vedvarer over flere dager, hadde jeg nok kontaktet lege eller jordmor eller noe for å sjekke ut.

Redigert: Fjernet det jeg skrev da jeg synes det ble litt ugunstig for meg å overanalysere hvordan symptomene utarter seg. :)

Last edited:
Er helt sykt oppblåst for tiden, ser ut som at jeg er flere måneder på vei lism. Veldig frustrerende:happy3 Prøver å spise sunt osv men hjelper ikke noe særlig. Andre som har det sånn? Og har dere noen råd?

Jeg er kommet til uke 6+1.
Symptomer jeg har så langt er:

Humørsvingninger, forstoppelse og treg mage, sulten nesten 24/7, ofte trøtt, forsterket luktesans er enkelte lukter jeg har allerede blitt kvalm på og det er vanlig søppel lukt altså søppel i fra dunken... Gikk helt fint før, men nå så blir jeg veldig kvalm av slik lukt.

Er helt sykt oppblåst for tiden, ser ut som at jeg er flere måneder på vei lism. Veldig frustrerende:happy3 Prøver å spise sunt osv men hjelper ikke noe særlig. Andre som har det sånn? Og har dere noen råd?

jeg har det Akkuratt likt! Helt normalt og er ett av symptomene :). Sist svangerskap gikk jeg opp 6 kg iløpet av de første 12 ukene, så jeg var livredd for at jeg skulle ende opp på typ 30 kg. Men jeg jeg gikk kun opp 11 kg totalt, så på min kropp så kom de «ekstra kg» på staten… og det meste var jo kun vann osv. det er mye som skjer inni kroppen nå de første ukene så det er helt normalt å bli oppblåst og «vannete» i kroppen. Jeg gikk bare i store behagelige klær i begynnelsen, kan anbefales :)

Du er ikke alene! Magen min er 99% oppblåst og 1%baby :p ser ut som om jeg er 5mnd på vei :hilarious:

og ja, det er helt vanlig! Tror det bedre seg rundt 2.trimester :angelic:

Jeg hadde noe lignende 5+5. Var såpass mye bare den kvelden. Men brukte varmepute og gikk en rolig tur der jeg prøvde å strekke litt på kroppen. Det hjalp!

Du har ingen blødninger? Uten blødninger ville jeg plassert det i "livmor utvider seg og det dras i ulike ligamenter"-smerter inntil videre. Hvis det vedvarer over flere dager, hadde jeg nok kontaktet lege eller jordmor eller noe for å sjekke ut.

Takk for svar. Jeg har ikke blødninger, men siden jeg har hatt det en stund og det bare blir kraftigere smerter for hver dag så kontaktet jeg Volvat i dag. Avventer svar på om jeg må inn til kontroll og evt hvilke smertestillende jeg kan ta. Det er en del nye vondter som kommer med merker jeg:confused:

Trøtt, utslitt og humørsvingninger. Syns det er tøft. Spesielt mtp at dette bare er starten. Må ringe legen allerede i morra å spørre om sykemelding for det her går faktisk ikke. Er selvstendig og ingen mulighet for tilrettelegging :smiley-angry017

Noen andre som sover dårlig på natta?
Jeg våkner etter 4 - 4,5 time hver natt, uansett når jeg legger meg. Og så blir jeg liggende våken et par timer før jeg blir trøtt igjen. Men da skal jeg jo snart på jobb.
Tar på i lengden!

Jeg våkner etter 4 - 4,5 time hver natt, uansett når jeg legger meg. Og så blir jeg liggende våken et par timer før jeg blir trøtt igjen. Men da skal jeg jo snart på jobb.
Tar på i lengden!

Ja, jeg våkner alltid rundt 4-5tiden. Skjønner ikke helt hvorfor. Regner med det vil være slik en stund, har også merkelige drømmer om nettene

Har mye smerter i korsryggen/halebenet, kommer som regel etter aktivet. Såpass smertefullt at jeg må legge meg ned flere ganger ila dagen og presse meg opp igjen. Er kun i uke 5.

Redd det kan være bekkenløsning, siden jeg har hatt det ved tidligere graviditet og smertene minner om dette. Men så tidlig? Noen som har opplevd dette?

Tar på i lengden!

Jeg og sover dårlig, våkner flere ganger i løpet av natten og vansker med å sovne igjen :hungover:

4+1 i dag i følge unnfangelsesdatoen 24/8 :p

jeg er sykt trøtt, sov 3 timer fra 1130 til 1430 i dag, hetetokter, kvalme og hodeverk på morgen og kveld :) haha for å ikke snakke om den korte lunta mi…. :bag::bored::p

Så håper virkelig spiren sitter :dummy1::dummy::Heartpink
Kjenner jeg konstant går å kjenner etter for jeg er livredd symptomene skal gi seg :nailbiting:

Ja, jeg våkner alltid rundt 4-5tiden. Skjønner ikke helt hvorfor. Regner med det vil være slik en stund, har også merkelige drømmer om nettene
Jeg og sover dårlig, våkner flere ganger i løpet av natten og vansker med å sovne igjen :hungover:
Godt å høre jeg ikke er alene, men føler med dere. Går rundt som en zombi på jobb innimellom. Håper det ikke varer i 8 mnd til. :wtf:

Er det noen som ikke har noen symptomer? Følte det stakk og hadde en del smerter i magen de første dagene og ukene. Tidligere denne uken fikk jeg veldig menslignende smerter som fortsatte i murringer i noen timer. Men etter det har jeg ikke merket noen ting. Føler ikke jeg har noen symptomer i det hele tatt, så er redd for at det skjedde noe den dagen jeg hadde vondt i magen... Legen min hadde først mulighet til å ta imot meg i slutten av neste uke...
Skal nå være enten være 6+1(ut ifra når jeg tror jeg hadde eggløsning) eller 7+0(ut ifra sist mens), så føler at jeg burde ha følt meg mer gravid...

Er det noen som ikke har noen symptomer? Følte det stakk og hadde en del smerter i magen de første dagene og ukene. Tidligere denne uken fikk jeg veldig menslignende smerter som fortsatte i murringer i noen timer. Men etter det har jeg ikke merket noen ting. Føler ikke jeg har noen symptomer i det hele tatt, så er redd for at det skjedde noe den dagen jeg hadde vondt i magen... Legen min hadde først mulighet til å ta imot meg i slutten av neste uke...
Skal nå være enten være 6+1(ut ifra når jeg tror jeg hadde eggløsning) eller 7+0(ut ifra sist mens), så føler at jeg burde ha følt meg mer gravid...

jeg er bare oppblåst og har høyere hvilepuls enn vanlig samt litt mer utflod som symptomer. Og ikke minst trøtt!
Glemmer ut at jeg er gravid (helt til jeg går opp en bakke eller en trapp da:p) er 7+2 i dag, og fikk sett hjerte slå på onsdag ❤️

Jeg er mye trøtt, og jeg har fått høyere hvilepuls enn før. (Fitbiten bekreftet akkurat det da jeg begynte å lure.)
Jeg er også veldig oppblåst, så det er greit å se at det er ikke bare jeg som opplever akkurat det.

Back
Topp