Symptomer på MA?

Her var vi på ul 8+2 , hun målte til 8+1 og sa at hjerte hadde stoppet nylig . Dagen etter ul var kvalmen halvert , dag to var den nesten helt borte og trøttheten forsvant . Så her forsvant symptomene med en gang . Så hadde vi ikke tatt ul i uke 8 hadde jeg merket endringer . Men det store spørsmålet er jo om vi da hadde søkt hjelp eller latt det rusle å gå en uke eller to til , fordi man får jo beskjed om at alt er normalt .

Eneste jeg synes var merkelig , det var sånn jeg kom på etterpå var at kvalmen stagnerte i uke 7 , den bygget seg ikke noe opp . Og jeg har hvert grønn i tryne med alle de tre andre . Jeg vet at ingen svangerskap er like, men hadde en rar følse .

Så her kan det hende ting begynte å svikte den siste uka .
 
Oppdaget i går MA, skulle vært 11+4 og ble målt til 7+6… Jeg hsr vært kvalm siden før jeg testet positivt, og har vært det frem til nå, så her hadde jeg null anelse på at noe var galt. Eneste var at jeg begynte å blø litt i går, og derfor ble det en sjekk på sykehuset..
 
Jeg hadde en MA i sommer. Fosteret ble målt til 6 uker, da jeg var 8+1 og akkurat på uke 9 fikk jeg rier og mistet. Jeg hadde blødninger daglig i 3 uker før jeg mistet, så det kom ikke som noe stort sjokk på meg at det gikk galt.

Utenom blødningene så hadde jeg få eller ingen symptomer på hverken at noe skulle gå galt, eller at noe skulle gå rett, om du skjønner. Mine svangerskap utarter seg som regel uten mye symptomer de første 3-4 månedene, utenom uteblitt mensen og at jeg blir mer sliten. Ingen kvalme, lav vektøkning, kanskje litt forhøyet luktesans bare.

Da jeg gikk gravid med datteren min gikk jeg på TUL i uke 11 fordi jeg hadde lest om MA og var sikker på at det var det jeg opplevde. Siden jeg aldri følte meg gravid. Men det var ingenting galt med henne, hun sprellet og vokste godt inni der, og svangerskapet gikk fint.

SA og MA er ganske overrepresentert på forumer, og det kan være veldig skummelt å lese for mye om dette. Jeg er gravid igjen nå, 11+3 og jeg har heller ingen særlig symptomer denne gangen. Jeg har ikke vært på TUL og kommer nok til å bare vente på OUL. Prøver å ikke bekymre meg, sjansen er over 97% på at det skal gå bra på det stadiet jeg er nå :)
Godt å lese. Uke 10 og har ingen symptomer i det hele tatt og har en MA bak meg så jeg er drit redd.
 
Godt å lese. Uke 10 og har ingen symptomer i det hele tatt og har en MA bak meg så jeg er drit redd.

Kan jo fortelle at det svangerskapet gikk helt fint og jeg har enda et vellykket svangerskap bak meg etter det igjen, som også var uten de typiske tidlige symptomene som kvalme og slitenhet (før andre trimester). Lykke til til deg ❤️
 
Back
Topp