Symptomer før fødsel?

Dagen før fødselen fikk jeg SINNSYKE mengder vann i bena. De var så hove og vonde, og tok jeg litt på de piplet det ut vann. Aldri opplevd lignende før. Og da hadde jeg ikke vært mye plaget med ødemer i det hele tatt. Ansiktet var også bra hovent.
Wow! Jeg har aldri hørt om noen som har så mye vann at de pipler ut! Jeg har masse vann i kroppen, skulle ønske jeg også kunne presse litt ut :p
 
spennende tråd :) kjenner jeg grue-gleder meg til fødsel nå :p
 
Med vesla hadde jeg aldri hatt en kynner eller noe ting på at ting skulle skje.
Tenkte vel at jeg skulle gå gravid for alltid ;-)
Vannet gikk 12 dager over termin og da ble stormriene kastet på meg. Fødte 14 dager over termin.
 
Med vesla hadde jeg aldri hatt en kynner eller noe ting på at ting skulle skje.
Tenkte vel at jeg skulle gå gravid for alltid ;-)
Vannet gikk 12 dager over termin og da ble stormriene kastet på meg. Fødte 14 dager over termin.
Jeg håper jeg slipper å gå overtid, krysser fingrene! ;)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Hehe :) Jeg slapp å kaste opp, men det kom andre veien ja :p Skjønte ikke at det var fordi fødselen var rett rundt hjørnet der og da men.. Man tør jo liksom ikke å håpe heller :D
Første gang jeg hørte om dette var på "unge mødre", da var det ei på 15/16 år som ringte inn å spurte om fødselen var i gang pga at hun hadde litt diaré...jeg syntes det hørtes rart ut, men det er vist noe bak det allikevel ;)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Første gang jeg hørte om dette var på "unge mødre", da var det ei på 15/16 år som ringte inn å spurte om fødselen var i gang pga at hun hadde litt diaré...jeg syntes det hørtes rart ut, men det er vist noe bak det allikevel ;)


Sent from my iPhone using BV Forum
Godt at du slapp unna den ene delen da ;) kjipt nok uten å måtte sitte på do med ei bøtte :p


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Haha ja ikkesant :p

Ja det er noe i det. Kroppen ordner opp selv :) Den skjønner at man ikke vil ha noe annet enn baby ut under fødsel :D
Ja, har hørt at det kan vær vanlig at det kommer noe annet ut en babyen også, krysser fingrene hardt for at det kommer kun ut en baby hos meg når det er min tur :p


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Her har kroppen pleid å tømme seg via diare de to første svagnerskapene, og rier kom etter jeg var ferdig tømt. Hadde ikke stor matlyst etter diare og sikkert greit av meg å følge det instinktet, tror jeg ville spydd ellers. Så gikk vannet på nr en når jeg hadde to cm åpning og på nr to når jeg hadde 3, 5 cm ca. Med nr tre hadde jeg rier som var like vonde som pressriene i fem dager før jeg endelig ble tatt skikkelig hånd om på sykehuset og de valgte å hjelpe det i gang med å sette klyster for så å ta vannet. Jeg har bedd om klyster hver gang uansett jeg da bare for å være på den sikkre siden. Brukte i underkant av 9-10timer med første fra første rie. Og under fire timer med nr to fra første rie. Med nr tre ble det en lang fødsel men om man skal regne fra aktiv fødsel så brukte jeg bare i underkant av fire på første, rett under en på nr to og rett under en time med nr tre. De tok vannet på 3, 5 cm ca og derfra gikk det fort. Har nesten ikke hatt noe pressetid på noen av de.:) og kun skrubbsår med første og fire små sting som egentlig var unødvendige. Null sting med de to andre og tror jeg delvis kan takke weleda fødselsforberedende olje og jordmødrene for den biten:)
 
Hos meg gikk slimproppen og to dager etter startet det med uregelmessige men gjentagende rier ( forstod rask at dette ikke var kynnere, da de var MYE vondere) vannet begyndte å leke dagen etter.. :)
 
Skjønner man at man har rier og ikke "bare" kynnere??
Ja. Du er ikke i tvil når du har rier. Med kynnere så blir magen hard og det er ubehagelig. Med rier skjer det samme, men disse gjør vondt. Noen får vondt i ryggen andre i magen. Har du hatt kynnere før så kjenner du med en gang at dette er ikke vanlig kynnere. Med jenta mi hadde jeg hatt kynnere i over 1 måned. Men plutselig endret det seg. De kom oftere og varte lenger enn før( de var ikke vonde da, men de kom inn i en form for rytme). På kvelden begynte de å bli litt vonde (litt mer enn mensvondt) og de kom oftere og varte lenger. Sånn holdt det på, og det ble vondere og vondere. Da var jeg ikke i tvil, no var det gått over til rier:)
 
Ja, har hørt at det kan vær vanlig at det kommer noe annet ut en babyen også, krysser fingrene hardt for at det kommer kun ut en baby hos meg når det er min tur :p


Sent from my iPhone using BV Forum

Hvis det kommer noe annet ut, så er det ikke sikkert at du vet det selv :) Man merker det gjerne ikke fordi du har en baby som skal ut, og jordmødrene er veldig flinke til å bare fjerne det uten å si noe om det eller lage noe nummer ut av det. Mange som gruer seg til at/om det skjer, men det er ikke noe å bekymre seg over :) :)
 
Back
Topp