Symptomer før fødsel?

Spent-mamma :)

Elsker forumet
Mailykke <3
Jeg så en episode med unge mødre i Danmark, hvor hun ene kommenterte at fødselen ikke var så langt unna pga hun følte seg kvalm og hadde spydd et par netter på rad nå, muligens hun nevnte et symptom til eller to....
Hvar ikke klar over at det fantes slike symptomer rett før fødselen, trodde det var bare rier og vannet som går som var de eneste indikasjonene på at fødselen er på vei eller er i gang.
Dere som har født før, hva erfaringer har dere?
 
Vet at mange blir forkjøla rett før. Noen får skikkelig nedpress. Noen har hodepine noen uker før, sånn nesten hele tiden hver dag..

Selv kjente jeg ikke noe til det. Vannet bare gikk.. :p
 
Vet at mange blir forkjøla rett før. Noen får skikkelig nedpress. Noen har hodepine noen uker før, sånn nesten hele tiden hver dag..

Selv kjente jeg ikke noe til det. Vannet bare gikk.. :p
Fikk du først rier etter at vannet hadde gått, eller tok det en stund?
 
Vannet gikk. Så stoppa det å renne, jenta i magen haddr proppa hullet med hode sitt. Så tok det et døgn før det på en måte gikk på nytt! Denne gangen helt sykt masse vann. Satt på do og i dusjen lenge. Riene kom ca en halvtimes tid etter vannet gikk gang nr 2. Halvannen time etter at vannet gikk gang nr 2. Var vi på sykhuset med 4 cm åpning og regelmessige rier. To timer etter det igjen hadde jeg en baby på brystet. :)
 
God tråd! Greit å kunne skjønne når det faktisk er igang :p jeg er så redd jeg skal misse det jeg eller bare tenke at "nei, så vondt er det ikke" som det hender jeg gjør :p
 
Vannet gikk. Så stoppa det å renne, jenta i magen haddr proppa hullet med hode sitt. Så tok det et døgn før det på en måte gikk på nytt! Denne gangen helt sykt masse vann. Satt på do og i dusjen lenge. Riene kom ca en halvtimes tid etter vannet gikk gang nr 2. Halvannen time etter at vannet gikk gang nr 2. Var vi på sykhuset med 4 cm åpning og regelmessige rier. To timer etter det igjen hadde jeg en baby på brystet. :)
Hva gjorde du etter vannet gikk første gang? gikk du til sykehuset og ble sendt hjem eller bare fortsatte du dagen din videre inntil vannet gikk for andre gang? :)
 
Vi dro til sykehuset og tok prøver som skulle bekrefte eller avbekrefte om det var vannet som hadde gått. Men skal alltid ringe om man tror vannet går. For går det mer enn 3 døgn blir man satt igang. (Dette etter ikke 35, før det vil man prøve å stoppe fødselen)
 
Vi dro til sykehuset og tok prøver som skulle bekrefte eller avbekrefte om det var vannet som hadde gått. Men skal alltid ringe om man tror vannet går. For går det mer enn 3 døgn blir man satt igang. (Dette etter ikke 35, før det vil man prøve å stoppe fødselen)
Greit å vite for oss førstegangsfødende ;)
 
Hos mæ gikk slimproppen først og noen timer etterpå starta rian,men fostervanne gikk ikke på noen av mine så det måtte til slutt stikkes hull på :p
 
Bra tråd! Spennende og lese om hvor forskjellig det er:)
 
Her merket jeg at fødselen var i gang ved at riene plutselig kom og da med 10 minutters mellomrom. To timer senere gikk slimproppen og jeg ringde føden:) Vannet gikk ikke av seg selv her heller, så det måtte jordmor ta.
 
Med begge mine fødsler gikk slimproppen. Men første gikk den to dager før riene kom, så tenkte jeg jo med nr 2 da slimproppen gikk at nå går det to dager, men neida tok to min så kom riene...
Du merker at slimproppen går ved at når du feks. er på do kommer det mye slim og kanskje litt blod. Du ser tydelig at det er slim og ikke vanlig utflod.

Men når jeg tenker tilbake så var jeg veldig følsom og litt sånn utafor dagen før fødselen. Men tok ikke det som noe tegn... Noen blir også litt sånn "pløsete" i ansiktet, fødeansikt som det kalles....
 
Mange får diare og tømmer seg helt før fødselen går i gang. Kroppens eget "klyster" setter i gang for å gjøre fødselskanalen så åpen som mulig. :) De setter ikke klyster på så veldig mange sykehus nå så greit om kroppen kan kvitte seg med sånne ting før fødsel selv. :p

Selv merket jeg ikke noe tror jeg. Jeg hadde små rier i mange dager før de tok seg helt opp. Deler av vannet gikk i senga med første, mens med andre måtte de ta det på sykehuset.
 
Dagen før fødselen fikk jeg SINNSYKE mengder vann i bena. De var så hove og vonde, og tok jeg litt på de piplet det ut vann. Aldri opplevd lignende før. Og da hadde jeg ikke vært mye plaget med ødemer i det hele tatt. Ansiktet var også bra hovent.
 
Jeg ble litt skuffa for hadde liksom "gleder" meg til å oppleve at vannet gikk.. Men her begynte det med svake rier på natten, som tok seg opp utover dagen. Slimproppen gikk i 10 tiden på morningen.
Dro på sykehuset i 01 tiden på natten, da ville mannen helst at vi skulle dra inn for han ble redd for hjemmefødsel. Jeg mente vi hadde god tid.. Men kom inn med 5cm åpning. De tok vannet på meg og gutten kom 0635.
 
Hos meg gikk vannet-så rier etterpå. Ingen symptomer egentlig i forkant, men husker jeg sa at jeg hadde på følelsen at noe skulle skje kvelden før vannet gikk.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Back
Topp