Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg syns noen jordmødre er veldig raske på å sende til vekstkontroll, mens andre er ekstremt avslappet på det derJm var først bekymret, så var hun ikke det likevel i går. Hun sleit med å finne ut om babyen min ligger med hodet ned eller rompa ned, men jeg sa at hun heelt sikkert ligger med hodet ned, for hun sparker meg veldig i høyre ribbebein nede og jeg er sikker på at rompa dyttes ut oppe til venstre Symfysemålet kan man jo ikke stole på føler jeg. Var sekunder før jm sendte meg til vekstkontroll, men hun ville vente til neste kontroll om 2 uker for å være sikker.
Vis vedlegget 420976
Ja, hun jm jeg har er egentlig veldig rolig og behagelig, tuller og prater om alt mulig. Men i går ble hun litt stresset av magemålet mitt, hun synes jeg går seint opp i vekt (gått opp 300gr på 2 uker) og at magemålet ikke er større enn det er. Vi ble enige om å vente til neste kontroll før hun henviser meg. Alle ul og målinger tidligere på sykehuset har vist at baby har mye fostervann rundt seg og følger sin egen kurveJeg syns noen jordmødre er veldig raske på å sende til vekstkontroll, mens andre er ekstremt avslappet på det der
Ja, for altså avviket ditt var jo veldig lite! Men de er kanskje ekstra obs helt mot slutten med tanke på morkaken osv.Ja, hun jm jeg har er egentlig veldig rolig og behagelig, tuller og prater om alt mulig. Men i går ble hun litt stresset av magemålet mitt, hun synes jeg går seint opp i vekt (gått opp 300gr på 2 uker) og at magemålet ikke er større enn det er. Vi ble enige om å vente til neste kontroll før hun henviser meg. Alle ul og målinger tidligere på sykehuset har vist at baby har mye fostervann rundt seg og følger sin egen kurve
Ja de er kanskje det. Hun ville egentlig at jeg skulle komme tilbake neste uke, men så tenkte hun seg om og sa at vi heller venter 2 uker. Sist var jo magen min myyye størreJa, for altså avviket ditt var jo veldig lite! Men de er kanskje ekstra obs helt mot slutten med tanke på morkaken osv.
Ja, det var litt av ett hopp! Får håpe legen målte litt feil eller at babyen lå litt rartDa var jeg nettopp hos fastlegen, har fulgt kurven frem til nå, men plutselig var det et stort hopp i dag. Har ikke lagt på meg noe særlig heller. Håper det bare er mye fostervann. Har blitt henvist til vektkontroll på sykehuset, regner med det blir til uken. Så får vi bare se
Vis vedlegget 424063
Ja, ikke sant, håper det er feil. Hun kommenterte før hun målte og at det var en stor mage ja Og funderte på om jeg hadde svangerskapsdiabetes.. håper ikke jeg må vente mange dagene før jeg får komme inn på sykehuset for kontroll.Ja, det var litt av ett hopp! Får håpe legen målte litt feil eller at babyen lå litt rart
Tror man pleier å få det raskt på tampen av svangerskapet!Ja, ikke sant, håper det er feil. Hun kommenterte før hun målte og at det var en stor mage ja Og funderte på om jeg hadde svangerskapsdiabetes.. håper ikke jeg må vente mange dagene før jeg får komme inn på sykehuset for kontroll.
Ja, har og hørt at en skal ta de målene med en klype salt og at jordmor og fastlege kan måle forskjellig. Får bare vente å se til jeg kommer meg på kontroll. Blir uansett kjekt å få se mini på ny ultralydTar SF-mål med en usedvanlig stor klype salt etter å ha blitt sendt på sykehuset to ganger for vekstkontroll pga. lave SF-mål.. Det kom nemlig frem begge ganger at jenta i magen er større enn vanlig
Fikk nå svar fra Kvinneklinikken på helsenorge, om at henvisningen ble avvist. De mente en kontroll nå så sent i løpet (38+4) ikke hadde noe for seg ift. om barnet var stort, det var lite å gjøre noe med nå og at det nok ikke ville beroliget meg å få en kontroll.. rareste svaret jeg har hørt.Da var jeg nettopp hos fastlegen, har fulgt kurven frem til nå, men plutselig var det et stort hopp i dag. Har ikke lagt på meg noe særlig heller. Håper det bare er mye fostervann. Har blitt henvist til vektkontroll på sykehuset, regner med det blir til uken. Så får vi bare se
Vis vedlegget 424063
Så utrolig rart svar de kunne da igangsatt fødsel nå?Fikk nå svar fra Kvinneklinikken på helsenorge, om at henvisningen ble avvist. De mente en kontroll nå så sent i løpet (38+4) ikke hadde noe for seg ift. om barnet var stort, det var lite å gjøre noe med nå og at det nok ikke ville beroliget meg å få en kontroll.. rareste svaret jeg har hørt.