Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Uansett så må du ikke la deg skremme av en litt større baby. Heldigvis så har ikke vekten så mye å si for hvor lett eller tøff fødselen blir. Det er mest hodeomkreten som påvirker detJeg er fremdeles innenfor på symfyse-mål etter legetimen i går, men ser at jeg ligger i det øvre normalsjiktet når de krysser av. Er så superspent på hvor stor baby ender opp med å bli. Dette er vår første, så vi har ingenting å sammenligne med. Jeg veide 5kg når jeg ble født, mens min samboer og hans tvilling veide 5kg totalt. Det viktigste er selvfølgelig at baby er frisk, men jeg er bare såååå nysgjerrig
Å? Det visste jeg ikke, da slapper jeg nok litt mer av med tanke på selve fødselen, takk! Er ikke så mye jeg kan gjøre for å påvirke hodeomkretsen.Uansett så må du ikke la deg skremme av en litt større baby. Heldigvis så har ikke vekten så mye å si for hvor lett eller tøff fødselen blir. Det er mest hodeomkreten som påvirker det
Nei, ikke sant. Man hører liksom så mye negativt om å få store barn, men det har ofte tilknytning til at en del blir igangsatt når de er mistenkt store og igangsetting har høyere sjanse for komplikasjoner. Hvis du leser historier om folk som f.eks. føder babyer på 5 kg hjemme så er det ofte null rifter, eventuelt smårifter.Å? Det visste jeg ikke, da slapper jeg nok litt mer av med tanke på selve fødselen, takk! Er ikke så mye jeg kan gjøre for å påvirke hodeomkretsen.
Mitt flatet også litt av etterhvert sist og la seg rundt 50 percentilen. Ingen som reagerte på det siden "avviket" var såpass lite. 1cm til eller fra er liksom ikke så mye i det store bildet og tyder vanligvis ikke på at det er noe skummelt.Jordmor mener magemålet mitt ligger der det skal være, men jeg stusser over at det flater ut. Virker som at magen min ikke blir noe særlig større på en måte. Hun stresset over det sist, 31cm er ikke riktig på uke 32, der skal det egentlig stå 30cm. Tror hun jukser litt. Jeg har vært på sykehuset og fått målt baby, ene gangen var hun -8% og andre gangen -9%, og de stresset ikke over det. Hun har snudd seg med hodet ned nå, men ikke festet seg. Vis vedlegget 419617
Eg låg akkuratt på 50% heile veien sist (første gong). Denne gongen ligg eg ligg over, noko jm meinte var normalt når livmora allereie var strekt ut før + det var ein liten som strekte godt på seg når ho målte men ho sa og at ein del så flater ut på kurven seinareJordmor mener magemålet mitt ligger der det skal være, men jeg stusser over at det flater ut. Virker som at magen min ikke blir noe særlig større på en måte. Hun stresset over det sist, 31cm er ikke riktig på uke 32, der skal det egentlig stå 30cm. Tror hun jukser litt. Jeg har vært på sykehuset og fått målt baby, ene gangen var hun -8% og andre gangen -9%, og de stresset ikke over det. Hun har snudd seg med hodet ned nå, men ikke festet seg. Vis vedlegget 419617
Eg låg akkuratt på 50% heile veien sist (første gong). Denne gongen ligg eg ligg over, noko jm meinte var normalt når livmora allereie var strekt ut før + det var ein liten som strekte godt på seg når ho målte men ho sa og at ein del så flater ut på kurven seinare
Nei jeg tror ikke det er noe skummelt, var bare så mye myyye større første gang jeg gikk gravid. Det kan også være fordi jeg la på meg ekstremt mye daMitt flatet også litt av etterhvert sist og la seg rundt 50 percentilen. Ingen som reagerte på det siden "avviket" var såpass lite. 1cm til eller fra er liksom ikke så mye i det store bildet og tyder vanligvis ikke på at det er noe skummelt.
Sist lå jeg på 90% eller nærme den vertfall. Var myyye større sist enn denne gangen, men det kan hende det er pga at jeg gikk veldig mye opp i vekt sistEg låg akkuratt på 50% heile veien sist (første gong). Denne gongen ligg eg ligg over, noko jm meinte var normalt når livmora allereie var strekt ut før + det var ein liten som strekte godt på seg når ho målte men ho sa og at ein del så flater ut på kurven seinare
Krysser flere kurver, mener du over og under det røde eller i %?Samme her
Sist flatet jeg litt ut i løpet av svangerskapet og det var hverken jordmor eller gynekolog bekymret for. Hvis man flater veldig ut eller krysser flere kurver er det noe annet
Hvor ofte måler dere symfysen? Jeg er uke 33+3 nå og har bare blitt målt 2 ganger
Har målt 2 ganger, skal til fastlegen imorgen og måle for 3. gang, målt uke 24, 28 og nå 32+2.Hvor ofte måler dere symfysen? Jeg er uke 33+3 nå og har bare blitt målt 2 ganger
På de faste kontrollene fra uke 24 så jeg har målt 2 ganger hittill. Uke 24og uke 28. Nese blir i morgen, uke 32Hvor ofte måler dere symfysen? Jeg er uke 33+3 nå og har bare blitt målt 2 ganger
Måler på de vanlige kontrollene, uke 24, 28, 32, 36, 38.. Lengre har jeg aldri kommet så langt har jeg målt på to kontroller, uke 24 og 28 + egenmåling som jeg har registrert i den appen. Er 30+0 nå
Har målt 2 ganger, skal til fastlegen imorgen og måle for 3. gang, målt uke 24, 28 og nå 32+2.
På de faste kontrollene fra uke 24 så jeg har målt 2 ganger hittill. Uke 24og uke 28. Nese blir i morgen, uke 32