Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
blir spennende hva hun måler da. Og flater du ut på målene henvises du til vekstkontroll for en ekstra sjekk, så trenger ikke være noe farlig. Men spesielt hvis du flater ut og bekymrer deg over det er det greit å be om å få den vekstkontrollen.Den lå på ytterste mørke feltet på første måling og i dag ligger den på den røde streken. Jeg får høre med jm hva hun tenker når jeg skal dit
25cm i uke 24 var jeg. Får se hvordan utviklinga blir videre, kjenner meg gigastor. Har kollega som snart går ut i perm, og magen her er større enn hennesHar tatt en gang nå i uke 24 (på mandag), ligger over midtstreken men fortsatt i det mørke området. Får sjekke senere hva det faktisk betyr i cm.
Med baby nr1 måtte jm lage seg ett symbol, for at man skulle kunne se at når hun tok alle målene så fulgte jeg samme kurve. Tok man med legen sine mål hoppa det som ett bølgediagram
Ja, tenkte å be om det hos jm. Kan jo være at de bare målte forskjellig også, så kanskje greit å gå til kun jm med slikt.blir spennende hva hun måler da. Og flater du ut på målene henvises du til vekstkontroll for en ekstra sjekk, så trenger ikke være noe farlig. Men spesielt hvis du flater ut og bekymrer deg over det er det greit å be om å få den vekstkontrollen.
Artig å se hvor forskjellig vi alle er da25cm i uke 24 var jeg. Får se hvordan utviklinga blir videre, kjenner meg gigastor. Har kollega som snart går ut i perm, og magen her er større enn hennes
25cm i uke 24 var jeg. Får se hvordan utviklinga blir videre, kjenner meg gigastor. Har kollega som snart går ut i perm, og magen her er større enn hennes
Jøsses, det er vel over normalområdet ja. Med mindre jeg leste skjemaet feil. Er det første gang du har målt dette svangerskapet? Eller har du en måling til å sammenlikne med?Sf-målet mitt ble målt til 31 cm i dag (uke 27+6). Jordmor sa ingenting, men er ikke dette unormalt stort?
Ja, jeg også leste at det var over normalområdet på skjemaet.Jøsses, det er vel over normalområdet ja. Med mindre jeg leste skjemaet feil. Er det første gang du har målt dette svangerskapet? Eller har du en måling til å sammenlikne med?
Lå litt høyt da også, men ikke like høyt som nå? Det kan tenkes at fastlegen ikke er så god på å måle SF, jordmor er ofte mye bedre på det. Men jeg syns nå at fastlegen burde reagert når hen fikk ett såpass høyt mål. Dersom jordmor hadde fått det så hadde du nok blitt henvist til ul. Har du mulighet til å dra til jordmor å få ett kontrollmål?Ja, jeg også leste at det var over normalområdet på skjemaet.
Fastlegen min (ikke samme person) målte 27,5 cm i uke 26.
Jeg skal til legen nå på torsdag. Da skal jeg høre om å bli henvist til ul. Hvis han ikke henviser, så tenker jeg å ringe til jordmor.Lå litt høyt da også, men ikke like høyt som nå? Det kan tenkes at fastlegen ikke er så god på å måle SF, jordmor er ofte mye bedre på det. Men jeg syns nå at fastlegen burde reagert når hen fikk ett såpass høyt mål. Dersom jordmor hadde fått det så hadde du nok blitt henvist til ul. Har du mulighet til å dra til jordmor å få ett kontrollmål?