Er uke 24 +1 i dag, og fikk målt 23cm. Ser ut som normalt utifra målediagrammet ihvertfall
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
¨Er helt ny i gamet og skjønner ingenting av dette. Noen som vil tilby en kjapp og grei forklaring på hva som måles og hvorfor?
Er ikke så mye å sette seg inn i grunnen til at de måler magen er for å se at den vokser jevnt og at du følger din egen kurve. Det er så inviduelt fra kvinne til kvinne. Så ikke tenk så mye på hva andre måler.¨
Merker jeg også trenger en liten innføring i dette selv da jeg heller ikke skjønner hva som er bra og ikke
Er ikke så mye å sette seg inn i grunnen til at de måler magen er for å se at den vokser jevnt og at du følger din egen kurve. Det er så inviduelt fra kvinne til kvinne. Så ikke tenk så mye på hva andre måler.
Man blir henvist til vekstkontroll om målet er veldig lavt eller veldig høyt, eller om det flater ut veldig. Men stort sett er det ikke noe i veien likevel, er bare for å være på den sikre siden mitt mål flatet ut og datt utenfor kurven sist, men ultralyd viste at babyen var helt på snitt Har bekymret meg mye unødvendig for disse målene. Som for så mye annet i svangerskapetDa skjønner jeg mer Men blir jo alltid urolig for om kurven sin er innenfor eller ei.
Man blir henvist til vekstkontroll om målet er veldig lavt eller veldig høyt, eller om det flater ut veldig. Men stort sett er det ikke noe i veien likevel, er bare for å være på den sikre siden mitt mål flatet ut og datt utenfor kurven sist, men ultralyd viste at babyen var helt på snitt Har bekymret meg mye unødvendig for disse målene. Som for så mye annet i svangerskapet
Er helt ny i gamet og skjønner ingenting av dette. Noen som vil tilby en kjapp og grei forklaring på hva som måles og hvorfor?
Uff, men bra de følger opp jeg fikk det sist og fikk time veldig raskt. Lykke tilHer blir der en ekstra sjekk med ultralyd for å se at mini vokser som han skal.
Vis vedlegget 353509
Håper jeg også får time fort kjedelig å gå og bekymre seg. Men fosterlyden var fin og jeg kjenner bevegelser jevnlig, så det er nok gjerne bare det at han ligger skikkelig godt nedi bekkenet. Verken jordmor eller student klarte å bestemme leiet hans heller, så ligger nok litt merkelig tilUff, men bra de følger opp jeg fikk det sist og fikk time veldig raskt. Lykke til
Som regel er det bare det. Og noen barn er bare litt små uten at det har noe å si.Håper jeg også får time fort kjedelig å gå og bekymre seg. Men fosterlyden var fin og jeg kjenner bevegelser jevnlig, så det er nok gjerne bare det at han ligger skikkelig godt nedi bekkenet. Verken jordmor eller student klarte å bestemme leiet hans heller, så ligger nok litt merkelig til
Bra du får oppfølging. Håper alt er braHer blir der en ekstra sjekk med ultralyd for å se at mini vokser som han skal.
Vis vedlegget 353509
Mitt var også 29 da jeg var 28+0.Symfysemålet mitt var 29 cm i dag. Uke 28+6. Over gjennomsnittet men innenfor normalen. Men på 3D UL er lille helt nøyaktig på gjennomsnittet på alle målinger, og normal mengde fostervann. Så er ikke alltid symfysemålet sier noenting som helst
Ja, veldig greit å gå til vekstkontroll hvis du er bekymret. Min første var helt gjennomsnittlig. Veide 3555 ved fødsel, men jeg revnet allikevel grad 3 og slet endel etter fødsel. Men fødsel nr 2 (tvillinger) gikk mye bedre. Bare et par pyntesting og ingen problemer etter. Krysser fingra for at vi begge får en fin fødsel uten revning denne gangenMitt var også 29 da jeg var 28+0.
Jeg ble litt stresset da jeg av erfaring har fått ett veldig stort barn, men jeg kommer mest sannsynligvis til å bli sendt på vekstkontroll noen uker før termin, og hvis dem mener babyen er veldig stort, så håper jeg å bli igangsatt til termin. (Jeg revnet mye sist fødsel og det har satt litt spor hos meg)